Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
eefj33 schreef:verootjoo schreef:Wandelenik wandel graag heerlijk in mn eentje door het bos
in tegenstelling tot wat mensen denken ook intensief.
Of hardlopen, naar daar heb ik het verslavingselement nog nooit gevonden
Misschien in het vervolg eerst even de openingspost lezen voordat je reageert?
karuna schreef:Voor diegene die polefitness doen. Hoe zwaar is dit voor een beroerde knie? Ik zit met hetzelfde als waar ts tegenaan loopt. Vind maar eens een leuke sport die je kunt doen, moe van wordt maar wel kan met fysieke beperkingen.
Veulen84 schreef:Marije: dat zou ik dan niet helemaal kunnen. De voorwaartse beweging van me enkel is te beperkt. Dat betekend dus dat de meeste oefeningen waarbij je door je knieen moet en je enkel meer dan 90 graden gebogen is gaat afvallen.
secricible schreef:Veulen84 schreef:Marije: dat zou ik dan niet helemaal kunnen. De voorwaartse beweging van me enkel is te beperkt. Dat betekend dus dat de meeste oefeningen waarbij je door je knieen moet en je enkel meer dan 90 graden gebogen is gaat afvallen.
Crossfit kan iedereen. Misschien niet op wedstrijdniveau, maar alle oefeningen zijn zodanig aan te passen zodat je het ook kan met beperkingen. In Amerika wordt crossfit veel gedaan door veteranen, waarbij ook veteranen met amputaties en andere problemen.
Ik crossfit ook en toen ik begon kon ik mijn rechterknie nauwelijks buigen. Ondertussen door de crossfit kan ik in de meeste oefeninen mee komen, maar bepaalde dingen pas ik aan naar mijn niveau.
Dus voor je fysieke beperking hoef je het niet te laten. Ga wel naar een goede gecertificeerde box, niet naar een sportschooltje dat crossfit-achtige oefeningen aanbied zou ik zeggen
Of het wat voor je is kan ik niet bepalen natuurlijk, maar wat ik wil zeggen is dat je het niet af hoeft te schrijven vanwege je fysieke beperkingen.
Banjer schreef:karuna schreef:Voor diegene die polefitness doen. Hoe zwaar is dit voor een beroerde knie? Ik zit met hetzelfde als waar ts tegenaan loopt. Vind maar eens een leuke sport die je kunt doen, moe van wordt maar wel kan met fysieke beperkingen.
Ervaringsdeskundige...
Met een beroerde knie kan je prima pole fitness doen... Ik kan alleen niet alle technieken doen zoals een rechtshandige ze doet, dus sommige technieken doe ik gewoon in spiegelbeeld
Mama3 schreef:Veulen84, heel herkenbaar. Ik heb 3 jaar geleden een ongeval gehad en heb dezelfde restklachten als jij hebt. In juli nog een mri laten maken en de orthopeed gaf aan dat het beter was om te stoppen met paardrijden. Dit doe ik overigens niet, ik heb daar alle klachten voor over;)
Maar ben 1,5 jaar geleden begonnen met spinning, op advies van de fysio, dit is voor je enkel een onbelaste sport. Ik vind het superleuk en zo verslavend dat ik zelfs een racefiets heb overwogen. Maar kreeg last van mijn lies maar ga het binnenkort weer oppakken.
Veel sporten die nu genoemd worden vallen voor mij ook af, zijn te belastend, al lijken sommige niet zo
Ik doe nu fitness en funxtion en ben daar ook helemaal in op gegaan, maar toen ik vd zomer een paar weken was uitgeschakeld bleek ik het toch niet zo te missen, in tegenstelling tot het paardrijden.
Ik kan je dus echt spinning aanraden