Ik zoek een sport om verslaaft aan te raken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:24

Yoga hoef helemaal niet ingewikkeld te zijn, het gaat er juist om dat je soepeler en sterker wordt binnen je beperkingen. Ik heb zelf problemen met mijn onderarm en kan dus niet mega veel 'ondersteboven' oefeningen doen zoals meerdere zonnegroeten achter elkaar, maar er zijn zoveel houdingen en series die je kunt doen om dat te compenseren!
Google bijvoorbeeld eens op de 30-day yoga challenge, dat is een rustige introductie van max een half uurtje per dag, om te kijken of je het leuk vind.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:30

Ik zeg kangoo jumpen. De schoen omsluit je enkel goed zodat je daar geen last van hebt. Het onlast voor 80% je gewrichten in verhouding met wandelen en hardlopen en het in onwijs leuk! Je kan er mee wandelen en hardlopen maar ook allerlei oefeningen doen. Ikzelf loop er mee hard. Kon en mocht ik eigenlijk niet meer. Maar met de jumps gaat het prima en het is verslavend! Mocht meer info willen hoor ik het wel

Vanessa24

Re: Ik zoek een sport om verslaaft aan te raken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:14

Ik ben sinds (bijna) een jaar verslaafd geraakt aan Krav Maga. Maar goed, dat doe je juist met andere mensen en dat wil je niet. Krav Maga is heel intensief en met een zwakke enkel ook goed te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:29

Wandelen :+: ik wandel graag heerlijk in mn eentje door het bos :) in tegenstelling tot wat mensen denken ook intensief.
Of hardlopen, naar daar heb ik het verslavingselement nog nooit gevonden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:30

verootjoo schreef:
Wandelen :+: ik wandel graag heerlijk in mn eentje door het bos :) in tegenstelling tot wat mensen denken ook intensief.

Misschien in het vervolg eerst even de openingspost lezen voordat je reageert? :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:31

eefj33 schreef:
verootjoo schreef:

Misschien in het vervolg eerst even de openingspost lezen voordat je reageert? :+

:z :o

Sorry Y;(

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:32

Veulen: waarom zie je jezelf geen pole fitness doen? "Om je maat" hoef je het niet te laten hoor, het is echt voor iedereen... In mijn les zit ook een forsere dame... Ze heeft er hartstikke veel lol in en je ziet elke week de vooruitgang bij haar ... Echt geweldig!

Jammer dat je geen groepsactiviteit wil, want ik had je anders Zumba aan willen raden... :) je kan de pasjes/choreo's zo aanpassen dat je enkel minder wordt belast (door bv een pasje te lopen ipv te springen :) )
Laatst bijgewerkt door Banjer op 12-09-15 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 09:35

Kanovaren of kajakken! Het is lekker inspannend als je goed doorgeeft, maar je kan het ook kalm aan doen. Op sommige rivieren ook heerlijk rustig. Kajakken op zee is ook erg tof.

Paaldansen hebben we laatst bij een vrijgezellen een workshop van gedaan. Het was eigenlijk écht wel leuk! En de basis oefeningen kan iedereen, echt waar. Een deel van onze groep hing na een halfuur al ondersteboven in die paal (met ondersteuning weliswaar :+ )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 12:52

Senna: opgeschreven. Ziet er heel rustgevend uit. Is het ook belastend?

Gillbo: Kettlebel heb ik gedaan, maar daar kom ik ook vrij veel oefeningen tegen die ik niet kan. Skeeleren kan ik niet. Ik kan die beweging niet maken. (Als je je voet op de grond zet en je duwt je knie naar voren. Ik kan dat tot ongeveer 1 cm voorbij m'n tenen. Daarna houdt het op)

Minimax: Wow :):) dat ziet er heel gaaf uit. Jammer dat het zo te zien alleen in rotterdam uit geprobeerd kan worden, zo te zien. Die schoenen zijn best duur, dan is het jammer als blijkt dat ik het niet kan.

Verootje: :*

Banjer: niet zo zeer omdat ik een maatje meer heb (he 40/42 is nog altijd heeel wat minder dan 46 ja :) )
Maar omdat ik een stijve hark ben met geen ritme gevoel.

Wat betreft yoga. ik heb het op het lijstje gezet. Moet er even over na denken en me er misschien ook in verdiepen.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:57

Je kan de schoenen vaak voor een leuk prijsje op marktplaats vinden ;) zo heb ik er maar €60,- voor betaald.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:07

Ik vind zelf Bikram Yoga erg leuk :j Maar dat is leuk voor max. 1 x per week.

Pole fitness is ook super leuk en je hoeft er niet persé lenig voor te zijn. Het maakt je spieren in ieder geval wel super sterk.

Maar denk dat je al snel uitkomt op groeps dingen als er al zoveel dingen afvallen :) Of je moet thuis lekker yoga, body balance etc gaan doen.

Je kan gewoon trainingsvideo's volgen en eens bekijken wat jou nou echt leuk lijkt? Ik doe thuis 2x per week body balance. Ik vind dat echt super ontspannend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:10

Voor diegene die polefitness doen. Hoe zwaar is dit voor een beroerde knie? Ik zit met hetzelfde als waar ts tegenaan loopt. Vind maar eens een leuke sport die je kunt doen, moe van wordt maar wel kan met fysieke beperkingen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:14

Ik heb geen idee, dat zal je echt zelf moeten ervaren. Je voelt in ieder geval zo'n beetje elk spiertje in je lijf na een goede les :')

Ikzelf deed gevorderde lessen, maar beginners lessen zijn niet heel zwaar :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:37

karuna schreef:
Voor diegene die polefitness doen. Hoe zwaar is dit voor een beroerde knie? Ik zit met hetzelfde als waar ts tegenaan loopt. Vind maar eens een leuke sport die je kunt doen, moe van wordt maar wel kan met fysieke beperkingen.

Ervaringsdeskundige... :D
Met een beroerde knie kan je prima pole fitness doen... Ik kan alleen niet alle technieken doen zoals een rechtshandige ze doet, dus sommige technieken doe ik gewoon in spiegelbeeld :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:32

Veulen84 schreef:
Marije: dat zou ik dan niet helemaal kunnen. De voorwaartse beweging van me enkel is te beperkt. Dat betekend dus dat de meeste oefeningen waarbij je door je knieen moet en je enkel meer dan 90 graden gebogen is gaat afvallen.

Crossfit kan iedereen. Misschien niet op wedstrijdniveau, maar alle oefeningen zijn zodanig aan te passen zodat je het ook kan met beperkingen. In Amerika wordt crossfit veel gedaan door veteranen, waarbij ook veteranen met amputaties en andere problemen.
Ik crossfit ook en toen ik begon kon ik mijn rechterknie nauwelijks buigen. Ondertussen door de crossfit kan ik in de meeste oefeninen mee komen, maar bepaalde dingen pas ik aan naar mijn niveau.
Dus voor je fysieke beperking hoef je het niet te laten. Ga wel naar een goede gecertificeerde box, niet naar een sportschooltje dat crossfit-achtige oefeningen aanbied zou ik zeggen :)
Of het wat voor je is kan ik niet bepalen natuurlijk, maar wat ik wil zeggen is dat je het niet af hoeft te schrijven vanwege je fysieke beperkingen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 14:56

secricible schreef:
Veulen84 schreef:
Marije: dat zou ik dan niet helemaal kunnen. De voorwaartse beweging van me enkel is te beperkt. Dat betekend dus dat de meeste oefeningen waarbij je door je knieen moet en je enkel meer dan 90 graden gebogen is gaat afvallen.

Crossfit kan iedereen. Misschien niet op wedstrijdniveau, maar alle oefeningen zijn zodanig aan te passen zodat je het ook kan met beperkingen. In Amerika wordt crossfit veel gedaan door veteranen, waarbij ook veteranen met amputaties en andere problemen.
Ik crossfit ook en toen ik begon kon ik mijn rechterknie nauwelijks buigen. Ondertussen door de crossfit kan ik in de meeste oefeninen mee komen, maar bepaalde dingen pas ik aan naar mijn niveau.
Dus voor je fysieke beperking hoef je het niet te laten. Ga wel naar een goede gecertificeerde box, niet naar een sportschooltje dat crossfit-achtige oefeningen aanbied zou ik zeggen :)
Of het wat voor je is kan ik niet bepalen natuurlijk, maar wat ik wil zeggen is dat je het niet af hoeft te schrijven vanwege je fysieke beperkingen.

Helemaal mee eens :j Een goede trainer kan het trainingsprogramma op zo'n manier aanpassen dat je op een voor jou veilige en haalbare manier mee kan doen. Afzien wordt het wel, maar dan in een positieve vorm :o

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:04

Crossfit :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:30

Banjer schreef:
karuna schreef:

Ervaringsdeskundige... :D
Met een beroerde knie kan je prima pole fitness doen... Ik kan alleen niet alle technieken doen zoals een rechtshandige ze doet, dus sommige technieken doe ik gewoon in spiegelbeeld :D

Precies :j daarnaast zijn er zo veel technieken, dat mocht je wel last krijgen van enkele je nog genoeg keuze overhoudt :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:53

Veulen84, heel herkenbaar. Ik heb 3 jaar geleden een ongeval gehad en heb dezelfde restklachten als jij hebt. In juli nog een mri laten maken en de orthopeed gaf aan dat het beter was om te stoppen met paardrijden. Dit doe ik overigens niet, ik heb daar alle klachten voor over;)

Maar ben 1,5 jaar geleden begonnen met spinning, op advies van de fysio, dit is voor je enkel een onbelaste sport. Ik vind het superleuk en zo verslavend dat ik zelfs een racefiets heb overwogen. Maar kreeg last van mijn lies maar ga het binnenkort weer oppakken.

Veel sporten die nu genoemd worden vallen voor mij ook af, zijn te belastend, al lijken sommige niet zo

Ik doe nu fitness en funxtion en ben daar ook helemaal in op gegaan, maar toen ik vd zomer een paar weken was uitgeschakeld bleek ik het toch niet zo te missen, in tegenstelling tot het paardrijden.

Ik kan je dus echt spinning aanraden

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:47

Boksen op de zak! Nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden, en je verbrand enorm veel callorieen. Tussen het boksen door doe je heel veel buikspieroefeningen. Er zijn wel meer mensen maar je bent individueel bezig. Ik vind het echt verslavend en ben nu pas op mijn 45e hiermee begonnen. Ik heb slechte achillespezen en bij deze sport heb ik hier helemaal geen last van, het is een sport met een heel laag blessure risico!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:49

ZUMBAA ik vond sporten ook niet echt wat maar zumba vind ik echt geweldig de eerste les voel je je wss een beetje awkward maar als je eenmaal de pasjes kent is het heel erg vermoeiend maar super leuk!!
Je kan ook kijken of vragen stellen in dit topic: [MWS] Nog meer zumba dansers?
Hier zit ook een intructrice in

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 17:57

Mama3 schreef:
Veulen84, heel herkenbaar. Ik heb 3 jaar geleden een ongeval gehad en heb dezelfde restklachten als jij hebt. In juli nog een mri laten maken en de orthopeed gaf aan dat het beter was om te stoppen met paardrijden. Dit doe ik overigens niet, ik heb daar alle klachten voor over;)

Maar ben 1,5 jaar geleden begonnen met spinning, op advies van de fysio, dit is voor je enkel een onbelaste sport. Ik vind het superleuk en zo verslavend dat ik zelfs een racefiets heb overwogen. Maar kreeg last van mijn lies maar ga het binnenkort weer oppakken.

Veel sporten die nu genoemd worden vallen voor mij ook af, zijn te belastend, al lijken sommige niet zo

Ik doe nu fitness en funxtion en ben daar ook helemaal in op gegaan, maar toen ik vd zomer een paar weken was uitgeschakeld bleek ik het toch niet zo te missen, in tegenstelling tot het paardrijden.

Ik kan je dus echt spinning aanraden

Een lotgenoot :) De meeste mensen houden geen klachten of veel minder klachten over.
Paardrijden is voor nu goed voor me. Vooral goed voor de spieren. Ik gebruik beugels met veren, dus dat verminderd de klachten flink.

Ik lees alle tips en ga eens kijken waar ik het 1 en ander kan uitproberen. Misschien vergis ik me in de zwaarte van sommige dingen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:04

Ik zeg ook polefitness!
Super verslavend en er hoeft geen dansen bij te komen kijken hoor! Ik ben niet lenig en heb geen gevoel voor ritme, maar kan inmiddels wel een paar enorm gave dingen doen:)