Pijn in heup

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:18

Gillbo schreef:
Juist als je hypermobiel bent is sporten belangrijk maar wel heel erg met beleid omdat je de boel snel overbelast.
Een goede fysio kan je daar bij helpen om een geschikt bewegingsprogramma samen te stellen

Klopt, maar lang niet elke sport is geschikt;)

Kunstrolschaatsen of kuntschaatsen is bijvoorbeeld heel erg belastend, kan me zo gauw geen andere bedenken.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 08:35

chantalnadia schreef:
Gillbo schreef:
Juist als je hypermobiel bent is sporten belangrijk maar wel heel erg met beleid omdat je de boel snel overbelast.
Een goede fysio kan je daar bij helpen om een geschikt bewegingsprogramma samen te stellen

Klopt, maar lang niet elke sport is geschikt;)

Kunstrolschaatsen of kuntschaatsen is bijvoorbeeld heel erg belastend, kan me zo gauw geen andere bedenken.

Oh dat was ik ook niet van plan :P

AlwaysH

Re: Pijn in heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:35

haha, nee zo bedoelde ik het niet 8)7

Ik doe zelf kunstrolschaatsen en soms kan ik na een kwartiertje de baan al weer af, auw ;(

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 10:43

chantalnadia schreef:

Ik doe zelf kunstrolschaatsen en soms kan ik na een kwartiertje de baan al weer af, auw ;(

Oh jemig! Dan kun je ook niet echt genieten

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:44

Ik heb zelf ook chronische heupklachten. Ik zou zeker bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een orthopeed. En ondertussen ook langs de manueel therapeut gaan om je even te laten "kraken."

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:46

Deijs schreef:
chantalnadia schreef:

Oh jemig! Dan kun je ook niet echt genieten

Niet meer nee -O-

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:52

Hoi. Ik heb niet alle reacties gelezen maar hier hetzelfde probleem. Ze kunnen bij mij de echte oorzaak van de hevige pijn niet vinden.
Ik heb zelfs een revalidatietraject er voor gevolgd. Dit heeft allemaal wel iets geholpen hoor maar wegnemen doet het de pijn niet.
Ik heb artrose op mijn heupkommen maar volgens de artsen kan dat niet zo veel pijn veroorzaken als dat ik heb.
Waar ik het meeste baat bij heb is de chiropractor. Vaak zit er bij mijn stuit dan wat niet lekker en dat zorgt voor extra spierspanning richting je bekken en heupen en dat zorgt weer voor extra pijn. Verder moet ik dagelijks oefeningen doen om alles soepel te houden en de spieren erom heen goed sterk. Doe ik dit niet merk ik het direct.
Een pijnloos leven zal ik nooit meer hebben. Maar met alle dingen die ik nu doe en de balans die ik er in gevonden heb gaat het redelijk.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 11:10

Heftig minimaxi!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:57

Danique schreef:
Hoe gaan ze dat 'gewoon' recht zetten dan? Doet de huisarts dat, moet ik naar de huisarts? Ik was er namelijk laatst voor iets anders maar heb dit wel aangekaart. Ze hebben gekeken maar zeiden dat mijn 'lichaam het zelf al corrigeert' of zoiets... Werd dus niks aan gedaan.

Tja, als gezegd: soms vallen deugdelijke, bewezen methoden gewoon buiten het blikveld van de reguliere artsen wereld. De gemiddelde huisarts weet er dus helaas next to no thing van en is er niet in opgeleid.
Rare praatjes als 'dat je lichaam het zelf wel corrigeert' doen niet ter zake (die ""correctie"" bestaat er uit dat je niet omvalt ondanks je scheefheid).
Wel bestaat er de training van je spieren om een en ander op te vangen, via een fysio die hier verstand van heeft.

Je kunt zonder verwijsbriefje naar de orthomanuele arts, chiropractor of osteopaath. Die mensen hebben een gedegen opleiding in "hoe" een lichaam ""recht"" hoort te zijn en hoe je eventuele scheefstanden kunt verhelpen. (...en sommigen van hen wensen het woord 'kraker' niet te horen, dat geluid treedt niet bij iedereen op en is ook volstrekt onbelangrijk.)

PS: voor hen die hypermobiel "enzo" zijn, even een waarschuwing.
Ik val zelf buiten de categorie hypermobiel, maar mijn banden zijn wel elastischer dan wenselijk. Rechtzetten van scheefstanden doe ik maar beperkt - het rechtzetten zelf rekt nl per definitie de (bij mij toch al te elastische) banden verder op, er kan dus een punt komen "dat de wal het schip keert".

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:03

MiniMaxi schreef:
Hoi. Ik heb niet alle reacties gelezen maar hier hetzelfde probleem. Ze kunnen bij mij de echte oorzaak van de hevige pijn niet vinden.
(...)
Een pijnloos leven zal ik nooit meer hebben. Maar met alle dingen die ik nu doe en de balans die ik er in gevonden heb gaat het redelijk.

Brrr - het zal je maar gezegd worden...!
(Ik vind het klinken als een soort vervloeking.)

En ik mag toch hopen dat je huisarts je ook nog eens naar de pijnpoli heeft gestuurd en dat je eens de site van Keppel Hesselink hebt gezien (stop de pijn punt nu/ neuro patische en chronische pijn).
En er is het schone boek 'a headache in the pelvis': in je bekken kan een "zelfde" effect optreden als bij hoofdpijn: hoofdpijn geeft gespannen nekspieren (reflexmatig) - en die gespannen nekspieren zorgen voor hoofdpijn, ook al ben je inmiddels weer kerngezond in je hoofd. (En het boek gaat over een grondige ontspanninsmethode en de methode van triggerpoint massage. Ook zegt hij nuttige dingen over bijvoorbeeld biofeedback.)

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 13-09-15 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:06

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben je al gecontroleerd op een slijmbeursontsteking? Ik heb zelf namelijk al jaar of 5 (toen 13 jaar) ook heupklachten en na lang zoeken/ foto's en na afloop nog een botscan te hebben gehad hebben ze bij mij een slijmbeursontsteking gevonden.

Heb toen ook half jaar fysio gehad, ook zooltjes etc. gekregen omdat ik ook een lengte verschil heb in mijn benen. Helaas hielp dit allemaal niet en heb ik meerdere injecties in beide heupen gehad, deze hebben de klachten wel minder gemaakt maar volledig verdwijnen zal het niet meer. :n Ben er na al die jaren wel een beetje aan 'gewend' soms heb ik nog een dag ertussen zitten dat ik het echt even rustiger aan moet doen. Wordt nu ook al 2 jaar niet meer behandeld.

Ik hoop voor je dat je snel de oorzaak vind en dit goed opgelost kan worden, ik weet hoe vervelend het kan zijn :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:14

Mijn God, er zitten hier mensen die met twee woorden al een diagnose kunnen stellen. Knap.

Is het nou echt logisch dat een twintig jarige artrose heeft? In beide heupen?!
TS,waar zit de pijn? Aan de buitenzijde van je heupen, of in de lies? Heb je extra last bij opstarten?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:32

Rindin schreef:
Mijn God, er zitten hier mensen die met twee woorden al een diagnose kunnen stellen. Knap.

Is het nou echt logisch dat een twintig jarige artrose heeft? In beide heupen?!
TS,waar zit de pijn? Aan de buitenzijde van je heupen, of in de lies? Heb je extra last bij opstarten?

De gehele heup dus buitenzijde, kant vd buik en achterkant in de lies soms
Ja opstarten doet veel pijn en is stijf.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:15

Ik zou gewoon eens foto's en evt een scan laten maken. Dan weet je iig of er iets mis is of niet. En weet je dus ook of je bepaalde bewegingen beter (even) niet kan maken.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:20

Janneke2 schreef:
MiniMaxi schreef:
(...)

Brrr - het zal je maar gezegd worden...!
(Ik vind het klinken als een soort vervloeking.)

En ik mag toch hopen dat je huisarts je ook nog eens naar de pijnpoli heeft gestuurd en dat je eens de site van Keppel Hesselink hebt gezien (stop de pijn punt nu/ neuro patische en chronische pijn).
En er is het schone boek 'a headache in the pelvis': in je bekken kan een "zelfde" effect optreden als bij hoofdpijn: hoofdpijn geeft gespannen nekspieren (reflexmatig) - en die gespannen nekspieren zorgen voor hoofdpijn, ook al ben je inmiddels weer kerngezond in je hoofd. (En het boek gaat over een grondige ontspanninsmethode en de methode van triggerpoint massage. Ook zegt hij nuttige dingen over bijvoorbeeld biofeedback.)

Sterkte!

Die site ken ik nog niet. Maar heb al wel vele artsen en behandelaars gezien. Allemaal met de belofte het komt goed... Helaas...
Maar zoals ik al zei. Ik heb er een ritme in gevonden. Na bijna drie kwart jaar niet op mijn paard te hebben gezeten rij ik nu wel weer. Niet dagelijks maar ik rij weer. En ach zo maak je aanpassingen om je lijf weer te laten herstellen. Maar ik durf het nu aan omdat ik weet dat ik niet iets verder kapot maak ermee. En dat is wel iets wat je eerst goed moet uitsluiten.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:25

Bij mij vermoeden ze op het moment HD, ik hoor morgen meer en heb gevraagd om foto's te laten maken. Zou me dus zeer zeker door laten verwijzen naar een orthopeed? Uit welke buurt kom je?

Edit: ik heb overigens ongeveer dezelfde klachten als jij maar dat wil niet zeggen dat je hebt wat ze denken dat ik heb, maar dat je het zeker wel moet laten onderzoeken!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 20:43

MissBambi schreef:
Bij mij vermoeden ze op het moment HD, ik hoor morgen meer en heb gevraagd om foto's te laten maken. Zou me dus zeer zeker door laten verwijzen naar een orthopeed? Uit welke buurt kom je?

Edit: ik heb overigens ongeveer dezelfde klachten als jij maar dat wil niet zeggen dat je hebt wat ze denken dat ik heb, maar dat je het zeker wel moet laten onderzoeken!

Heb je het tegen mij? :) of bovenstaande?
Wat houdt HD in?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:59

Ja had het tegen jou := HD is heupdysplasie

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:01

MissBambi schreef:
Ja had het tegen jou := HD is heupdysplasie

Oh jeetje!
Ja ik moet het gewoon even doorzetten mijn wil bij de fysio. Anders kom ik ook niet verder. Ik kom uit de buurt van harderwijk

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:16

Nee joh niet bij de fysio gewoon een afspraak maken bij de huisarts en om een doorverwijzing vragen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:41

Niet zomaar een fysio inderdaad ;) ik zit aan de andere kant van het land. Dankzij mijn huidige fysio weet ik waarschijnlijk aankomende week wat ik heb na 7 jaar vechten met fysio's huisartsen chiropractors etc. :j dan zou ik adviseren een doorverwijzing naar een orthopeed te vragen

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:50

Heb ik dus geprobeert maar de fysio moet dan de reden opgeven! Ze wouden alles van de fysio weten wat er is.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:07

Deijs schreef:
Heb ik dus geprobeert maar de fysio moet dan de reden opgeven! Ze wouden alles van de fysio weten wat er is.

Hoe lang loop je al bij de fysio? Je moet het natuurlijk wel even de kans geven, helemaal als je het van het verbeteren van je spierfunctie moet hebben...

Als je naar je huisarts gaat met het verhaal dat je alles met de fysio al geprobeerd hebt, dan wil je huisarts je wel doorsturen, toch?
Zo niet, dan wel je fysio toch wel gewoon een brief schrijven met zn bevindingen? Dan laat ie zijn mening in het midden, dat moet ie zich dan maar overheen zetten...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 00:33

Ik loop nu een paar maanden bij de fysio. :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:26

Zonder verbetering?

Als je mijn patiënt was geweest, en je had in een paar maanden geen verbetering, dan stuurde ik je uit mezelf al terug naar de huisarts :=
Ik zou idd nog een keer overleggen met je fysio en als je weer 0 op het rekest krijgt, gewoon op eigen houtje naar de huisarts.