Afvallen in combi met Stress en Fibromyalgie, hoe aanpakken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liiszle

Re: Afvallen in combi met Stress en Fibromyalgie, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 19:44

Gister een scooter ongeluk gehad.. ben er redelijk goed vanaf gekomen maar wel veel pijn in mn lijf nu.. hoop dat mijn lichaam dit een beetje oke op pakt.

dinsdag heb ik een bijeenkomst over chronisch pijn en voeding (specifiek over darm fuctie enzo) ik ben heel benieuwd of ik wat met de informatie kan .

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:48

Hè bah dat is vervelend! Flinke klap op je spieren geweest zeker?
Hopen dat je snel opknapt.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:02

Oef, je gaat wel door een ontzettende klote periode, TS :(:) Heel veel sterkte met alles!

Mag ik vragen of je ook medicijnen hebt gehad voor de FM? Want medicijnen die onder de antidepressivum en anti epileptische middelen, kunnen ook zorgen dat je zo ongeveer opzwelt.
Ik heb deze medicijnen gekregen voor crps en kwam erachter dat deze ook vaak voorgeschreven worden bij FM toen ik dat labeltje opgeplakt kreeg.

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:34

dinsdag heb ik een bijeenkomst over chronisch pijn en voeding (specifiek over darm fuctie enzo) ik ben heel benieuwd of ik wat met de informatie kan .[/quote]

Hi, Ik probeer ook mee te lezen. zelfde probleem;). Ik wil graag afvallen maar kan niet sporten wegens de pijn en moeheid...

Mag ik vragen hoe je bij zo'n cursus komt? Ik zie namelijk dat je dichtbij mij woont(als je in ijsselstein utrecht woont;)) en het is ook wel wat voor mij.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 21:38

Ik kom oorspronkelijk uit IJsselstein, woon nu in Lopikerkapel maar ga naar de trainingen in Nieuwegein (OCA) moet je maar eens googelen. Daar hebben ze een heel team dat je kan helpen er mee.

Ik heb inderdaad een flinke klap gemaakt, rechterkant van mn lichaam is blauw en beurs.. ik heb veel last van mn nek nu en de rest heeft veel spierpijn.
Het is inderdaad een rot week.. Mn poes is ook al 2 dagen zoek.. dus maak me aardig druk,,

heb iig morgen genoeg te vertellen bij de pshych ;)

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:03

oke dankjewel, ik ga daar maar is na kijken.

jij hebt wel erg veel pech...

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 10:05

Story of my life! Daarom heb ik zoveel stress, heb geen tijd om tot rust komen voor het volgende weer gebeurt..

Hopelijk nu goede dingen!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:02

Pffff vandaag een gigantische dip.. veel pijn en mentaal zit ik er even door heen..
mijn poes is vermist sinds vrijdag, dus extra stress.. maak me gigantisch druk.

wel heb ik vandaag een bijeenkomst gehad over voedsel en chronische pijn. Was zeker interessant.
Vooral duidelijk wat ik niet moet eten (granen, zuivel, Pindas, nachtschade, peulvruchten, soja en pindas) Dit minimaal 2 weken niet eten, ook niet smokkelen gewoon helemaal niet. dan kan de darm weer herstellen. na 2 weken rustig één van de voorgaande producten toevoegen en zien hoe het lichaam reageert.

De dingen die wel gegeten mogen worden en zelfs moeten zijn
groenten, noten, zaden, wit vlees, rood vlees ( max 2 per week), vis, ei en fruit.

Ook moet ik vitamine D bij gaan slikken en meer omega 6.

maar belangrijkste onderdeel is de stress factor.. die MOET omlaag.. want inderdaad, mijn lichaam maakt de hele dag adrenaline aan, waardoor er glucose vrij komt.. mijn spieren hadden geen suikers nodig, want ik had niet gesport, dus word het opgeslagen als vet. en daar is simpelweg niets aan te doen, behalve het stress level om laag brengen..

dit gaat een pittige tijd worden.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:20

Liiszle schreef:
Pffff vandaag een gigantische dip.. veel pijn en mentaal zit ik er even door heen..
mijn poes is vermist sinds vrijdag, dus extra stress.. maak me gigantisch druk.

wel heb ik vandaag een bijeenkomst gehad over voedsel en chronische pijn. Was zeker interessant.
Vooral duidelijk wat ik niet moet eten (granen, zuivel, Pindas, nachtschade, peulvruchten, soja en pindas) Dit minimaal 2 weken niet eten, ook niet smokkelen gewoon helemaal niet. dan kan de darm weer herstellen. na 2 weken rustig één van de voorgaande producten toevoegen en zien hoe het lichaam reageert.

De dingen die wel gegeten mogen worden en zelfs moeten zijn
groenten, noten, zaden, wit vlees, rood vlees ( max 2 per week), vis, ei en fruit.

Ook moet ik vitamine D bij gaan slikken en meer omega 6.

maar belangrijkste onderdeel is de stress factor.. die MOET omlaag.. want inderdaad, mijn lichaam maakt de hele dag adrenaline aan, waardoor er glucose vrij komt.. mijn spieren hadden geen suikers nodig, want ik had niet gesport, dus word het opgeslagen als vet. en daar is simpelweg niets aan te doen, behalve het stress level om laag brengen..

dit gaat een pittige tijd worden.

Maar het gaat goed komen! Ik heb ook een OCA traject elders gedaan vorig jaar en vertrouw op de begeleiding van deze deskundige mensen. Het gaat niet makkelijk worden en je gaat jezelf een aantal keren behoorlijk tegenkomen, maar aan het einde van het traject zul je kunnen zien wat het je heeft opgeleverd. Ik volg op dit moment een best lastig dieet, maar ik merk nu wat het mij brengt als ik me aan mijn dieet houdt, waardoor het volhouden zoveel makkelijker wordt.