Borderline.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:21

Sunrise19 schreef:
Je kan via google weekplanners vinden. Ik heb een hele fijne voor mezelf. Bij mij staan per dag ook de halve en hele uren erop. Dus moet ik mij eraan houden.

Ik sta nu bijvoorbeeld te strijken en tegelijk te bokken :+ Zo word iets vervelends iets minder vervelend :+

Ik wou nog even vragen welke weekplanner heb jij?

Sunrise19

Re: Borderline.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:29

Ik gebruik een excel bestand die ik ooit eens gekregen heb. Maar als je bijvoorbeeld excel opent zie je ook al voorbeelden die je kan gebruiken.

Of op google dagplanner zoeken. Ik kreeg toen ook een download link en denk dat die met google wel te vinden is waar je verschillende soorten mee kan ophalen.

Heb al op de pc gezocht of ik dat bestand nog kon vinden, maar heb alleen nog het bestand van degene die ik gebruik :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:01

Sunrise19 schreef:
Ik heb echt de zwaarste tot aan de lichtste dosering gehad en in totaal 4-5 verschillende pillen :+

Ik kan mezelf gewoon niet echt goed voelen als ik die rollercoaster niet voel :P Ben er zo aan gewend dat ik bang word als die er niet is :+ Inmiddels is hij voor kleine kindjes ipv voor grote mensen :+ Maar goed, dat komt ook omdat ik een stuk rust heb. Maar het is inderdaad echt heel persoonlijk.

Ik moest door de crisisdienst medicatie gaan slikken en heb hier toen ongeveer 3 kwart jaar therapie gehad. En in totaal 1,5-2 jaar medicatie geslikt. Dus heb geen idee hoe ze dat bij normale therapie doen. Bij psyQ begonnen ze er na een gesprek of 10 al mee.

Ah dan kan je wel zeggen dat je veel hebt geprobeerd ja :P Gewoon uit interesse, waren dat allemaal SSRI's of heb je ook andere soorten anti-depresiva geprobeerd?

TS dat stukje compleet gevaarlijk roekeloos gedrag had ik dus ook. Volledige controle verlies. Ik heb mijn vriend zwaar mishandelt, gevochten met mijn stiefvader en moeder. Zo ontzettend vaak..
Ook controle verlies in de vorm van psychotisch zijn. Alleen maar keihard gillen, hyperventileren, mezelf stikken enz. Waardoor het hele gezin jankend in paniek vanalles deed om mij te stoppen.

Weet hoe vreselijk het is en vooral hoeveel spijt je erna hebt.. :(:)

Sinds de medicijnen komt het amper meer voor, en als het voorkomt, dan zeker niet meer extreem. Wat fijn dat jij het ook niet echt meer hebt!

Overigens herken ik het niks doen zo onwijs erg. Me ergens toezetten, of iets volhouden, gaat om de een of andere reden gewoon zo moeilijk.

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:28

Geprobeerd om een soort dag/week indeling te maken maar das nog best lastig... We gaan t gewoon proberen! :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:24

Ja lastig he :) Komt vanzelf wel goed hoor! Zolang je gewoon een goede indeling maakt komt het echt wel in orde :)

Mocht je ergens tegenaan lopen kan je mij altijd pb-en :)

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 10:54

Een update voor wie er nog mee leest :) Het ging de afgelopen dagen na het openen van dit topic heel goed.. Ik had een mooi week schema gemaakt.. En me ook keurig aan gehouden, optijd erin en optijd eruit en gewoon doen. Zat redelijk in mn vel dus goede dagen.

Helaas vandaag weer een bout dag. Ik wou (en moet) vandaag iets doen, een verplichting, maar heb het gisteren avond veel te laat gemaakt en vanmorgen weer te laat.. Met als gevolg nu nog niks gedaan. Baal er echt heel sterk van en zit meteen weer helemaal met een rot gevoel. Ik snap niet waarom ik bij 1 tegenslag meteen zo down ben maar elk blaadje wat verkeerd waait kan ik blijkbaar meteen helemaal depressief van worden ;(
Ik hoop dat ik me nog kan herpakken, nu dus echt een slechte dag.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:03

Helemaal geen slechte dag *D Gewoon een terug valletje en dat mag :D

Dus: Pak een boek, neem een kop thee of whatever en gooi je gedachtes even lekker aan de kant :)
Kijk vanmiddag even of je je dan goed genoeg voelt om toch nog wat te doen ;)

Maar ik raad je wel echt aan zeker een maand even vast te houden aan een goed ritme.. In ieder geval een goed slaap/wakker word ritme :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 20:06

Ik zet even een dikke stip, nu staat me hoofd er niet naar maar ik ga je verhaal zeker lezen en reageren.
Hier heb ik de diagnose (ernstige) Borderliner..

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:20

Helaas gaat het niet echt beter.. Met de planner is het 2 dagen goed gegaan en daarna weer terug gevallen.. Nergens energie voor, doe niks, wil niks. Kom nauwelijks buiten, eet slecht tot niet en mijn omgeving kan me ook niet stimuleren iets uit te voeren.. Word gewoon zwaar moedeloos van mezelf en in mn hoofd weet ik het allemaal. De 2 dagen dat ik het volgens een dagschema deed voelde ik me ook iets beter maar ik kan het niet vasthouden ;(

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 12:39

Wees niet te streng voor jezelf. Nu je weet dat je een terug val hebt kun je proberen jezelf te herpakken.

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 17:02

Ik zou willen dat ik iets positiefs te melden had maar helaas... Zit er echt een beetje doorheen :\ snap ook niet waarom ik niet in staat ben dit alles te doorbreken, maar het lukt gewoon niet.. Alles lijkt een beetje zinloos :\ intussen ben ik weken aan het wachten op de afspraak, waar zei ook niks aan kunnen doen maar het maakt het niet beter ;(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:01

Rot hoor, dat je er doorheen zit!
Misschien kun je jezelf wat troosten met de gedachte, dat borderline nu eenmaal een kwestie is van littekens hebben, niet een kwestie van te weinig discipline.
(Vwb die littekens: google eens op 'littekens op de ziel', het proefschrift van Thomas Rinne.)
En littekens zijn doorgaans wel te genezen en behapbaar te maken, maar daar is wel een en ander voor nodig. Balen, dat je daar dus op moet wachten! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:45

Vervelend dat je je zo rot blijft voelen! Check anders eventueel aantal boeken, zoals omgaan met overweldige gevoelens en ook het zelfboek borderline. Die schijnen erg goed te zijn voor klein beetje extra steun eventueel!

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 07:16

Je zo rot voelen en er doorheen zitten hoort er helaas bij bij borderline.
Weet ook dat dit met de juiste hulp uiteindelijk makkelijker wordt.
Heb je nu natuulijk niks aan maar hou hoop de toekomst wordt makkelijker, puur omdat je gaat leren omgaan met dit soort gevoelens.
En doe geen domme dingen waar je later spijt van krijgt dat is het allemaal niet waard.

Verder zijn er ook wel fora waar borderliners met elkaar kletsen, maar weet niet zo goed of het je helpt de deprimerende ervaringen van anderen te lezen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:12

Citaat:
Vervelend dat je je zo rot blijft voelen! Check anders eventueel aantal boeken, zoals omgaan met overweldige gevoelens en ook het zelfboek borderline. Die schijnen erg goed te zijn voor klein beetje extra steun eventueel!

Klopt, er staan zelfs ook opdrachten in die je kunt maken en een systeempje met gevoel gevolg en oorzaak. :)

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:04

Helaas is de afspraak bij de psycholoog afgezegd. Echt heel erg balen. Degene met wie de afspraak was is ziek. Nu heb ik pas eind oktober een nieuwe afspraak. Tenzij ze me er Door uitval van een ander tussen kunnen proppen maar die kans is natuurlijk klein. Ik baal echt. Ik snap het wel, ziekte kun je niks aan doen en de agenda is bomvol. Maar ik heb al een kleine maand tussen hoop en vrees naar de afspraak toegeleefd en voel me nu alsof ik maar weer een maand zelf alles kan uitzoeken...

Bedankt voor de tip over het boek. Heb gekeken op bol maar aan de prijs voor mij nu even. Even kijken of ik hem misschien 2ehands kan krijgen....

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:20

Trek aan de bel bij je HA, deze kan je ondersteuning bieden tot je afspraak (of evt. aan een andere hulpverlener helpen).

Kun je het boek misschien niet ergens downloaden als E-book? Vaak goedkoper (of gratis).

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 13:40

Ik zal morgen ochtend mijn HA bellen of die nog iets kan betekenen.
Een e book kan natuurlijk ook ja. Dat kan ook op je mobiel toch? Ik ga kijken!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:53

Mobiel of tablet kun je die meestal wel mee lezen inderdaad, succes!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:51

Of de bieb?

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 06:12

Hee TS hoe gaat het nou?
heeft je huisarts iets voor je kunnen doen?

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 10:39

Lief dat je het vraagt!

Het gaat redelijk nu :)
Heb mijn huisarts nog niet gesproken maar ik probeer zelf een beetje tips & tricks te vinden voor Hoe ik ermee om moet gaan en wat het beste werkt.

Zo had ik van de week een aanval van enorme storm in mn hoofd. Kan t niet zo goed uitleggen. Neem 100 gedachten, stop ze in een potje en doe er een deksel op zodat ze niet weg kunnen en ga dan keihard schudden :')

Op dat moment heb ik mezelf een half uur onder de douche gezet en het even laten "uitrazen." Toen was ik weer rustig :)

Verder ben ik erachter gekomen dat een schema maken goed is, maar ook juist dingen kan ver ergeren.. Omdat je dan 10 dingen van jezelf wil, waarvan er 3 niet lukken en ik daar dan alles en iedereen en mezelf de hele dag om kan haten...

Dus doe ik het stap voor stap. 1 ding tegelijk en dat is om te beginnen gewoon smorgens opstaan, gelijk douchen aankleden en even naar buiten. Dat helpt heel erg want op die manier is mijn Down gevoel minder. Omdat ik dan het gevoel heb "klaar te zijn" voor de dag ofzo I guess..

Dus het gaat niet perfect ofzo maar ik doe mn best om manieren te zoeken ermee om te gaan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:08

Komt ook allemaal wel goed, stapje voor stapje :) Zolang je maar echt ritme gaat aanhouden, dan gaan hopelijk na een tijdje je gevoelens ook wat minder alle kanten op.

Heb je al enig idee wanneer je precies hulp gaat krijgen?

blackandgrey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 11:12

Ik moet er maar niet teveel bij nadenken dat de rest van mn leven er zo gaat uitzien... analyseren, analyseren, terugkoppelen naar jezelf, eigen gedrag nagaan.. schema's maken.. constant gevecht met mezelf.. := lekker gezellig.

22 oktober heb ik de intake. Maar heb me laten vertellen dat het behandel plan (wat na je diagnose komt) dan nog wel maanden kan duren...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:16

Hahaha gezellig he :+ Maar er komt een moment dat het vanzelf gaat hoor :)

Jeetje, duurt lekker lang dan allemaal zeg :(:) Ik werd bij PsyQ heel snel geholpen toen, misschien nog een idee om die ook te bellen?