Misselijk bij weinig slaap / vroeg opstaan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Misselijk bij weinig slaap / vroeg opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:31

Jouw symptomen heb ik ook gehad.
Deels is het een bloeddruk probleem, maar de duizeligheid kwam door onbewust onderdrukte stress.
Toen ik dat achter me kon laten was de duideligheid weg.
Wel heb ik gewoon een sterke bloeddruk daling snachts, dus als ik wakker schrik en zou opstaan dan val ik flauw.
Daar hebben ze gelukkig een wake-up light voor uitgevonden *\o/*

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:36

Wat mij een beetje helpt bij stress om de wekker, is 2 wekkers zetten. De kans is heeeel klein dat ik door 1 wekker heen slaap, laat staan 2. Mijn eerste wekker is een heerlijk wake up light en de 2e is mijn mobiel. Die staan dan dus een half uur later(ik zet mijn eerste wekker zo, dat ik nog kan snoozen).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:38

Ja ik heb die misselijkheid ook bij vroeg opstaan. 'Helaas' voor mij studeer ik verpleegkunde en moet ik voor mijn stage elke dag om half 6 opstaan. :') Maar het gaat hier wel gelijk weg als ik even wat eet, dus ik zie het maar als iets 'wat erbij hoort'.

Wel vervelend dat je het 's nachts ook hebt, eet je wel gewoon voldoende? Het wordt bij mij namelijk erger als ik die dag (te) weinig heb gegeten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:41

Ik heb echt mijn 8 uur slaap nodig, dat betekend dat ik soms niet eens sesamstraat kan kijken... Ga eerder naar bed als de gemiddelde kleuter! :Z
Wat ik niet hoef te doen is eten vlak voor ik ga slapen, dan wordt ik snachts wakker van het maagzuur. :r
Ook een beker melk oid kan ik rustig laten staan, dan is het gegarandeerd feest...
Water is het enige waar ik geen last van krijg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:48

Eten naast mijn bed zetten werkte goed, kon ik rustig in bed ontbijten voordat ik er uit ging :) zette bewust de wekker 15 minuten eerder (ja dapper :') ) zodat ik echt heel rustig bij kon komen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 21:17

Ik heb meer het idee dat het bij mij écht om oververmoeidheid in combinatie met stress gaat, niet om te veel / te weinig eten.
Ik kan er ook echt uren last van houden, erg fijn als je met het openbaar vervoer naar school moet |o.

Ik maak me nu alweer druk om zometeen.
Kan ik wel slapen of ga ik weer uren wakker liggen?
Slaap ik eindelijk een nacht goed door of word ik vannacht weer wakker van de misselijkheid?

Ben in ieder geval heel blij dat ik niet de enige ben en dat er zulke fijne tips gegeven worden :D.
Kan niet wachten om de melatonine pillen uit te proberen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:31

Dat stressen voor het slapen heb ik ook heel erg gehad! Dit is omdat ik vroeger nachtenlang tot 2 uur wakker lag (en om 9 uur naar bed ging) waardoor ik daar nu voor stresste omdat ik de volgende dag bijv. naar school moest.

Een paar dingen hebben bij mij heel goed geholpen:
- Zorg ervoor dat je rust in je hoofd hebt. Ga niet denken aan wat je de volgende dag moet doen.
- Melatonine.
Melatonine kreeg ik eerst van de HA voorgeschreven dus de zwaardere pillen, daar ben ik nu al een tijdje vanaf en nu gebruik ik ze van de kruidvat. Voornamelijk om een ritme te ontwikkelen! Nu zorg ik dat ik elke dag 10 uur in bed lig (of zelfs nog eerder) zodat ik (redelijk) op tijd slaap. Daarna gebruik ik ze niet meer. :P

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:48

Ik heb het ook jaren lang gehad. Je bloedsuikerspiegel is dan te laag, en daar wordt je misselijk van. Ik viel ook heel snel flauw in de ochtend. Probeer voor het slapen gaan nog wat te eten en probeer eens wat minder suiker te eten als je een zoetekauw bent, zo heb je minder fluctuaties in je bloedsuikerniveau.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 05:04

Even uppen

Dit is nu al de derde nacht op rij dat ik kotsmisselijk midden in de nacht wakker wordt en niet meer in slaap kom.

Hebben jullie nog tips
Het zit me echt hoog in de keel al bah

Misschien klein extra puntje, ik heb emetofobie en loop nu dus ook ontzettend tr stressen over het feit dat ik me misselijk voel en gevoel te moeten spugen :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:51

Kijk eens naar die NEI therapie die ik eerder als link gaf :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:58

Ik heb afgelopen nacht nadat ik wederom kotsmisselijk wakker geworden was hier wat tips gelezen en 2 toastjes met moeite opgegeten. Ongeveer 10 min daarna voelde ik mij een stuk beter en heb daarna veel beter geslapen. Ik at bewust s'avonds na het avondeten niets meer, maar blijkbaar wordt ik daar misselijk van. heb nu een pak toastjes op mijn nachtkastje liggen