LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:53

Idd azijn gebruiken. Je haren wassen met azijn,dus echt door drenkt van de azijn.
Nacht laten zitten.
Dat volgende ochtend eruit wassen en veel cremespoeling erin. Dan met de spoeling erin uit kammen met de luizenkam.
Haren verder uitspoelen en dit 2x in de week herhalen.
Mijn ex had 2 dochters met het zelfde probleem.

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:55

Met pure dettol je haren wassen ...
Stinkt mega erg en kan prikken maar werkt wel

En idd je omgeving ook goed meenemen anders heeft het weinig zin...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:56

Oh, wist niet dat dat achterhaald is. Het is alweer een tijd geleden dat zoonlief op de basisschool zat. Hij had gelukkig nooit last van luizen, omdat hij aan de zijkanten kaalgeschoren was en in zijn hanekam altijd gel had. Daarnaast waste hij zijn haren ook niet dagelijks en dat was geen feestje voor luizen dus. :D
Omdat ik zelf nooit selfies maak, is die optie niet in mij opgekomen. Goed dat je erover begint, want het klinkt wel heel aannemelijk! :j

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:58

Hier spreekt een expert op het gebied van luizen :+

Je hoeft je omgeving NIET te behandelen. Luizen overleven zo kort buiten een warme gastheer dat het volledig zinloos is. Wat je wel moet doen is kammen, kammen, kammen, totdat je er helemaal gek van wordt. Wat ik altijd aanhoud is de eerste week 2x per dag en daarna nog een week 1x per dag. En dan niet vlot doorkammen, maar laagje voor laagje en niets vergeten. Achter je oren, in de laatste laag van je nek, op je kruin etcetera. Je kan de kam ook niet in één keer door je haar halen, je moet het opdelen in ongeveer 3 lagen (als je spreekt over de dikte). Het is rottig maar hierna ben je er echt vanaf.

edit: uiteraard kammen met een luizen/netenkam, maar dat leek me vanzelfsprekend haha
Laatst bijgewerkt door Jette op 01-09-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:59

Wel een speciale netenkam gebruiken (te koop bij drogist), want met een gewone kam krijg je ze niet er uit. En idd elke dag kammen, kammen en nog eens kammen. Succes!

Krijg spontaan jeuk van dit topic, hahaha

onpaard

Re: LUIZEN!!! Ik kom er niet vanaf!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:11

Ik vind de assy kam erg fijn. Moet je maar eens googlen. Ik zou de eerste 2 weken 2 keer op een dag kammen en dan nog een tijdje 1keer per dag. Succes ermee.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:20

Ayla schreef:
Smeer je haaraanzet/hoofdhuid eens in met azijn en slaap er een nachtje mee met een handdoek op je kussen.

Zelf (gelukkig) nooit luizen gehad, maar dat deden ze bij een oppaskindje van mij altijd, Haar 'wassen' met natuurazijn, niet uitspoelen, handdoek eromheen en dan naar bed. Werkte super goed! Maar blijf wel 2 weken DAGELIJKS kammen met een netenkam. Kammen is echt belangrijk.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 23:23

Shenavallie schreef:
Buiten de vraag of je de omgeving (kleding, jassen, tassen, knuffels, handdoeken, tapijt, kussens, etc.) ook behandeld hebt, heb ik nog een vraag: ben je niet te schoon op jezelf? Luizen/neten houden van een schone huid, dus als jij dagelijks je haar wast en er verder niets aan gel of wat ook in doet dan nodig je ze als het ware uit. Y)(^)

Nou ik was mijn haar maar 1x per week. Maar ik kan geen haarlak of gel of iets in die trans in mijn haar doen want mijn haar gaat er heel snel kapot van. Dat is echt niet leuk maar het is wel zo. Dus ja ik stijl mijn haren alleen en doe er voor de rest niks in. Dat kan mijn haar niet hebben. Net zoals chloor :n

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:10

We zijn er net vanaf met het hele gezin! Kadootje voor de vakantie, vanuit school :(
Ik heb alleen maar gekamd, elke dag. De eerste dagen 2x, daarna gewoon 's avonds.
De 2e week om de dag. Er kwamen steeds minder luizen uit en na dik 3 weken zijn we er van af!

Ik heb niet met shampoo of lotion gewerkt (alleen crèmespoeling voor het makkelijke kammen, maar dat gebruikte iedereen vantevoren ook al) en ik heb niets extra gewassen of ingevroren!

Mijn mening: Niet te groot drama van maken, kammen en weer doorgaan met leven!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:46

drawerlover schreef:
Shenavallie schreef:
Buiten de vraag of je de omgeving (kleding, jassen, tassen, knuffels, handdoeken, tapijt, kussens, etc.) ook behandeld hebt, heb ik nog een vraag: ben je niet te schoon op jezelf? Luizen/neten houden van een schone huid, dus als jij dagelijks je haar wast en er verder niets aan gel of wat ook in doet dan nodig je ze als het ware uit. Y)(^)

Nou ik was mijn haar maar 1x per week. Maar ik kan geen haarlak of gel of iets in die trans in mijn haar doen want mijn haar gaat er heel snel kapot van. Dat is echt niet leuk maar het is wel zo. Dus ja ik stijl mijn haren alleen en doe er voor de rest niks in. Dat kan mijn haar niet hebben. Net zoals chloor :n

Hmmmm, lastig..... Misschien dat de tip van AngeliqueB voor jou ook helpt?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:12

Niet kammen, nergens voor nodig. Gewoon bij de drogist licener halen dat dood ook de neten. Daarna even 48 uur weg, even je vaste jas etc niet dragen. Op die manier heb ik mijn stiefdochters er ook meerdere malen vanaf geholpen. Nu heb ik altijd een fles in huis staan als een soort totem, sinds ik dat doe heb ik er geen last meer van. :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:37

Ik heb ook spul thuis wat luizen en neten dood. Maar het advies blijft kammen. Hier helaas het pas nog bij de hand gehad, brrr. Meteen met dat spul behandeld, de eerste week 2 keer per dag kammen (en dat duurde wel ff per kambeurt) en daarna nog een week lang 1 keer per dag. Dochter en ik hadden het en bij dochter haalde ik met mijn nagel ook alle neten uit het haar, dus bij haar was ik rustig een uur bezig... Maar we waren er wel zo vanaf.

De omgeving behandelen hoeft niet, heb ik ook niet gedaan. Wordt ook niet meer als advies gegeven.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:44

ik zag bij de blokker een electrische kam opbatterijen, die zou die beestjes meteen doden
Weet niet of het helpt maar mischien een optie?

Gee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:57

Ja, een elektrische luizenkam werkte bij ons goed, omdat deze neten en luizen doodt. (gekocht via internet) Een gewone netenkam alleen werkte bij ons niet, omdat wij veel te dun haar hebben en er geen enkele luis of neet mee genomen werd, terwijl we ze toch echt hadden.
Na het kammen met die elektrische hebben we onze haren gewassen en alles uitgespoeld. Dat een paar dagen achter elkaar gedaan voor de zekerheid, maar na 1x was het eigenlijk al over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:05

Hier twee week lang met cremespoeling en een luizenkam gewerkt ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:06

Dat spul kopen waar luizen van stikken, tegen de andere bestaat resistentie.

Elke dag in de lotion en kammen, daarna uitwassen met azijn. Bij mijn dochter was een week genoeg, we controleren wel met de natkammethode tot minstens twee weken na de laatste luizenvondst. Omgeving hoeft niet, luizen blijven op hun gastheer (vrouw) ivm warmte. Scheelt weer veel waswerk.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:18

Hier gaan de luizen stilletjes aan ook weer komen vrees ik. Zoontje lief neemt ze mee van school, maar hij is geen aangename gastheer :(:) (heel kort haar). Ze komen altijd door naar mij. Ik heb gelukkig aan een paar dagen kammen genoeg. Gebruik nooit shampoo en ben er met 1 maximaal 2 weken vanaf door 4 à 5 keer per dag mijn haar te kammen met een luizenkam.

Krijg trouwens wel spontaan jeuk op mijn hoofd van dit topic :')

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:22

poetser schreef:

Ik ook, Poetser! (Ben zelfs voor de zekerheid even gaan kammen met de luizenkam, gelukkig niets gevonden!)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 11:28

Allemaal heel erg bedankt voor de tips. Mam en ik gaan er veel aan hebben :j

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:32

Wat je ook eventueel kan proberen is Tea tree olie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:35

AngeliqueB schreef:
poetser schreef:

Ik ook, Poetser! (Ben zelfs voor de zekerheid even gaan kammen met de luizenkam, gelukkig niets gevonden!)

Je was niet de enigste :=

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:46

Heel je kop in de olijfolie, of Nyda (dimethicon), daar stikken ze van, er treedt geen resistentie op en je hebt geen chemische troep op je lijf

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:49

Hier ook een luizenmoeder vd basischool hahaha..

Alles uitwassen is idd achterhaald.

Prioderm is super spul zitten nl geen chemische bestrijdingsmiddelen in waar je haar en huid van kapot gaat. Het is op basis van siliconen waardoor de luizen en neten stikken door zuurstof gebrek. Zwangeren mogen dit dus ook veilig gebruiken

AmkeE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:53

Jette schreef:
Hier spreekt een expert op het gebied van luizen :+

Je hoeft je omgeving NIET te behandelen. Luizen overleven zo kort buiten een warme gastheer dat het volledig zinloos is. Wat je wel moet doen is kammen, kammen, kammen, totdat je er helemaal gek van wordt. Wat ik altijd aanhoud is de eerste week 2x per dag en daarna nog een week 1x per dag. En dan niet vlot doorkammen, maar laagje voor laagje en niets vergeten. Achter je oren, in de laatste laag van je nek, op je kruin etcetera. Je kan de kam ook niet in één keer door je haar halen, je moet het opdelen in ongeveer 3 lagen (als je spreekt over de dikte). Het is rottig maar hierna ben je er echt vanaf.

edit: uiteraard kammen met een luizen/netenkam, maar dat leek me vanzelfsprekend haha

Dit was bij mij ook het enige dat hielp. We ware al erg lang aan het klooien met vershillende shampoo's/luis dodende middelen/azijn... Niets hielp...

Toen het advies gekregen te gaan kammen en met twee weken volledig luis vrij :D
Als je heel fijn haar hebt (zoals ik dus. Ik heb wel een dikke, volle bos maar het haar zelf is heel fijn) kun je watjes in de luizenkam doen. Hier blijven de luizen dan aan zitten ;).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:25

Vloeitjes werken ook.