Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ayla schreef:Smeer je haaraanzet/hoofdhuid eens in met azijn en slaap er een nachtje mee met een handdoek op je kussen.
Shenavallie schreef:Buiten de vraag of je de omgeving (kleding, jassen, tassen, knuffels, handdoeken, tapijt, kussens, etc.) ook behandeld hebt, heb ik nog een vraag: ben je niet te schoon op jezelf? Luizen/neten houden van een schone huid, dus als jij dagelijks je haar wast en er verder niets aan gel of wat ook in doet dan nodig je ze als het ware uit.
drawerlover schreef:Shenavallie schreef:Buiten de vraag of je de omgeving (kleding, jassen, tassen, knuffels, handdoeken, tapijt, kussens, etc.) ook behandeld hebt, heb ik nog een vraag: ben je niet te schoon op jezelf? Luizen/neten houden van een schone huid, dus als jij dagelijks je haar wast en er verder niets aan gel of wat ook in doet dan nodig je ze als het ware uit.
Nou ik was mijn haar maar 1x per week. Maar ik kan geen haarlak of gel of iets in die trans in mijn haar doen want mijn haar gaat er heel snel kapot van. Dat is echt niet leuk maar het is wel zo. Dus ja ik stijl mijn haren alleen en doe er voor de rest niks in. Dat kan mijn haar niet hebben. Net zoals chloor
Jette schreef:Hier spreekt een expert op het gebied van luizen
Je hoeft je omgeving NIET te behandelen. Luizen overleven zo kort buiten een warme gastheer dat het volledig zinloos is. Wat je wel moet doen is kammen, kammen, kammen, totdat je er helemaal gek van wordt. Wat ik altijd aanhoud is de eerste week 2x per dag en daarna nog een week 1x per dag. En dan niet vlot doorkammen, maar laagje voor laagje en niets vergeten. Achter je oren, in de laatste laag van je nek, op je kruin etcetera. Je kan de kam ook niet in één keer door je haar halen, je moet het opdelen in ongeveer 3 lagen (als je spreekt over de dikte). Het is rottig maar hierna ben je er echt vanaf.
edit: uiteraard kammen met een luizen/netenkam, maar dat leek me vanzelfsprekend haha