Mjetterd schreef:Eerlijk gezegd ben ik mij er niet heel erg bewust van. Mijn vriend en ik hebben beide een kinderwens, ik ben over een maand 25 jaar we zijn 8 jaar samen. We willen beide graag kinderen, maar nu nog niet. Ook al begint het klokje nu wel te tikken (aangezien ik er wel meer dan 1 zou willen).
Zelf heb ik een jong broertje die mijn moeder heeft gekregen toen zij 42 was. Eigenlijk heb ik toen ook nog nooit bij die risico's stil gestaan.KimD schreef:Zo gingen ze eigenlijk nooit mee naar pretparken, of andere 'uitdagende' dingen. Ze vonden zichzelf daar te oud voor. Ik neem ze dat niet kwalijk, zeker niet, maar jammer is het wel. Ik wil dus zelf een jonge moeder zijn, en dat kan ik maximaal als ik 30 ben, vind ik. Dan zijn mijn kinderen 20 als ik 50 ben en hopelijk in staat voor zichzelf te zorgen zodat ik ook nog een aantal 'goede' jaren heb. Mijn vader en moeder zijn nu kortbij de 60 en vooral mijn moeder heeft de nodige kwalen, kan ze wederom niks aan doen, maar jammer is het wel...
Ik denk dat dat wel echt per ouders verschilt (geen aanval op jouw ouders hoor). Stel jij zou een oude moeder zijn, dan ben jij je er juist heel erg bewust van hoe het is om oude ouders te hebben.
Mijn ouders doen echt heel veel met mijn broertje (10, ouders beide 50+), weekendjes naar scheveningen, dagjes weg naar pretparken e.d. Scheelt wel dat ik meerdere jonge neefjes en nichtjes heb, dus dan gaan ze samen met mijn tante en oom bijvoorbeeld.
Daarnaast heeft mijn broertje 4 grote broers en zussen die ook heel veel met hem ondernemen. Dagje met de trein, uit eten bij de Mac, dagje Walibi. Ik ben vroeger niets te kort gekomen, maar mijn broertje doet meer dan dat wij eerder gedaan hebben.
Je zegt het al, broertjes, neefjes etc. Die had ik allemaal niet. Ik ben de oudste van neven en nichten met een flink aantal jaar. En mijn ouders waren echt wel ondernemend, maar ik merk dat ze daar minder bewust van waren dan bijvoorbeeld ouders van 25 & 26.
Het nichtje van mijn vriend is namelijk 27, heeft een dochter van 3 en een zoontje onderweg. Dan zie je het verschil in dingen ondernemen heel goed.