Vreemde gele bolletjes uit de keel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:41

De dokter zal er niks aan doen. Althans, bij mij word er telkens weer vermeld dat het 'oud eten' is als het ware en dat ik er niks aan kan doen. Dus mocht je wel naar de dokter gaan, lees ik graag even mee! Ik word er ook gek van en ze worden steeds groter. Als ik weer merk dat er 1 in de weg zit schijn ik met een lampje in mijn keel en haal ik ze weg met een euh.. puistenuitdrukker. Zo af en toe bloedt het ook.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:42

Oh iew iew, die dingen heb ik dus ook al jaaaaaren. Al een jaar of 13 denk ik zelfs. Mijn zus heeft 1,5 jaar geleden haar keelamandelen laten verwijderen, zij had dit namelijk ook altijd. Maar na alle horror verhalen van haar operatie hou ik die dingen voorlopig maar liever :+

jolmer20

Re: Vreemde gele bolletjes uit de keel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:48

Haha fijn is inderdaad anders, maar meer fijn dat ik niet de enige ben :')

Ik gebruik ook zo'n sate prikker, maar degene die ik nu heb zitten (ben gelijk gaan kijken) krijg ik er niet mee uit..

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:53

Heb ze ook!

Stinken joh, die dingen, afentoe slik ik ze gewoon weer in als ze op een verkeerd moment komen. :+

Dokter doet er niet veel aan, je zou ze met een wattenstaafje weg kunnen halen maar ik krijg hier braakneigingen van. :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 16:55

aishcream schreef:
Heb ze ook!

Stinken joh, die dingen, afentoe slik ik ze gewoon weer in als ze op een verkeerd moment komen. :+

Dokter doet er niet veel aan, je zou ze met een wattenstaafje weg kunnen halen maar ik krijg hier braakneigingen van. :')

Ik dus ook _O- Vorige pogingen eindigden in gekokhals of erger... :')

Ik ga er in ieder geval morgen mee heen, niet geschoten is altijd mis! Als hij nou wel meer voor mij kan betekenen, dan zou dat super zijn natuurlijk :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:57

Ik gebruik meestal mn vinger, alle andere opties ga ik al van kokhalzen voordat ik op de plek ben waar ze zitten. Met mn vinger ben ik snel genoeg om te voorkomen dat ik over mn nek ga.
Verder ben ik erg handig geworden in mn keel zo raar bewegen dat ik ze op die manier er vaak al uit kan werken. Eigenlijk een soort kokhalsbeweging, lastig uit te leggen.
Die krengen heb ik mn hele leven al. Rotdingen. Ik heb erg vaak holteontstekingen en ben er dus gewoon gevoelig voor. Mn amandelen zitten er nog, maar die spelen dan weer zelden op dus geen reden om ze te verwijderen.
Misschien nog een laatste tip: houd je tong goed schoon met een schraper. Achterop wil er nog wel eens zooi bljven plakken en daarmee vormen ze veel sneller. Sinds ik dit goed bij houd (ipv af en toe doen) heb ik ze echt veeeeeeel minder.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:58

Goeie tip Zwerte, bedankt! :j

ik heb degene die dwars zat er eindelijk uit.
Ook inderdaad met de soort kokhals bewegingen die jij beschrijft Zwerte :)

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:59

Zwerte schreef:
Ik gebruik meestal mn vinger, alle andere opties ga ik al van kokhalzen voordat ik op de plek ben waar ze zitten. Met mn vinger ben ik snel genoeg om te voorkomen dat ik over mn nek ga.
Verder ben ik erg handig geworden in mn keel zo raar bewegen dat ik ze op die manier er vaak al uit kan werken. Eigenlijk een soort kokhalsbeweging, lastig uit te leggen.
Die krengen heb ik mn hele leven al. Rotdingen. Ik heb erg vaak holteontstekingen en ben er dus gewoon gevoelig voor. Mn amandelen zitten er nog, maar die spelen dan weer zelden op dus geen reden om ze te verwijderen.
Misschien nog een laatste tip: houd je tong goed schoon met een schraper. Achterop wil er nog wel eens zooi bljven plakken en daarmee vormen ze veel sneller. Sinds ik dit goed bij houd (ipv af en toe doen) heb ik ze echt veeeeeeel minder.

Wat voor een schraper achtig iets moet ik dan aan denken?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:01

Thank god I'm not the only one!
Bij mij werkt het minderen van melkproducten ook :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:05

Ik heb mijn amandelen laten verwijderen, had er toch veel last van. Ben er blij mee, ondanks dat ik snel last heb van mijn keel nu.

Ik haalde die steentje eruit met een saté prikker, waarop ik een afgeknipt uiteinde van een wattenstaafje plaatste. Bah, word weer misselijk als ik er aan terugdenk die krengen eruit te halen :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:06

Dit heb ik ook wel eens gehad! Vond dat zo raar en ik wist ook niet wat 't was.

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:17

Moest toch wel lachen toen ik dit las. Heb daar ook al jaren last van, nooit wat achter gezocht en nooit geweten dat ik het weg kon halen. Vond het alleen hoogst onsmakelijk want wat stinkt dat zeg.
Het is inmiddels al weer een tijd geleden dat ik het heb gehad, maar weet nu eindelijk wat het is.
Waar bokt goed voor kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:23

Ik had ze vroeger regelmatig, 1x goed ziek geweest en sindsdien heb ik ze nog maar zelden. Ze smaken naar niets trouwens :Y)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:27

aishcream schreef:
Zwerte schreef:

Wat voor een schraper achtig iets moet ik dan aan denken?

Een tongschraper :D vind je in elke drogist etc.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:29

Ooohh, dus DAT was het altijd. Ik heb 't jaren gehad. En ze verdwenen toen ik m'n amandelen heb laten verwijderen.
Ik had ze altijd zo PLOP in m'n mond, maakte inderdaad een soort kokhals-beweging als ik voelde dat er iets zat. Het deed ook geen pijn, was gewoon vervelend. Alsof er een stukje brood verkeerd zat :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:30

Ik heb ze ook gehad, naar de dokter gegaan en die zei dat het geen kwaad kon.
Ik vond het zelf wel heel vervelend en ben naar de KNO arts gegaan en die zei dat als ik wilde ze mijn
keel amandelen er uit konden halen.
Dit heb ik toen ook gedaan, want de stank was echt heel erg.

Toen ik in het ziekenhuis was zei de verpleegster tegen mij dat het wel degelijk gevaarlijk kon zijn
omdat het naar je hartklep kon gaan. Of dit zo is weet ik niet, want ik had dat zelf nog nooit gehoord maar ik zie
niet in waarom een verpleegster zoiets zou verzinnen.
Ik denk zelf dat het wel meevalt of dat de kans heel klein is dat zoiets gebeurt,
weet alleen wel dat ik dat wel vreemd vond.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:38

Hoe kan zoiets inderdaad nou naar je hartklep gaan? Volgens de biologielessen die ik heb gehad zijn de bloedsomloop en het verteringsgestel toch echt gescheiden van elkaar :+ (muv voedingsstoffen enzo)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:51

Ik ken dit soort stukjes wel van oud eten, dat ergens tussen je kiezen te lang blijft hangen :')
En dat meurt ook als een malle.

Priscilla_90

hoe doen jullie dat toch mijn tong zit echt in de weg hahaa

ziamara

Spruitjee schreef:
Hoe kan zoiets inderdaad nou naar je hartklep gaan? Volgens de biologielessen die ik heb gehad zijn de bloedsomloop en het verteringsgestel toch echt gescheiden van elkaar :+ (muv voedingsstoffen enzo)

Tandsteen/plaque is wel heel slecht voor je. Omdat dit ook in je bloedbaan kan komen.. Hoe? Geen idee haha.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:57

Naar de HA gaan heeft geen zin. Je moet ermee leren leven of alsnog je amandelen laten verwijderen. Dat is door mijn eigen HA ooit gezegd. Gelukkig heb ik er niet erg veel last van en ook niet zo vaak. Ik gorgel elke ochtend m'n keel leeg onder de douche (eet smakelijk), waardoor ik ontdekt heb dat ik er minder last van heb dan voorheen (en dat was toen ook nog niet eens zoveel) en zelfs lange tijd ervan verlost ben. Ik zou het in ieder geval zeker niet opeten, jakkes... Sommige mensen krijgen er een slechte adem van, maar dat geldt gelukkig niet voor iedereen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:58

Doordat het kan gaan bloeden kan het in de bloedbaan komen en deze bacteriën kunnen zich in het hart zetten en zeker voor ernstige problemen zorgen. Nu is die kans met tandsteen groter daar dat kan gaan bloeden.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:04

Haha! Die kokhalsbewegingen heb ik mezelf ook aangeleerd :D :+ Ik maak als ik dan bezig ben die beweging vast als ze er niet uit willen, dan kan ik ze voor de spiegel eruit halen :)
Doorslikken vind ik de gedachte ervan te vies eigenlijk, soms blijft zo'n bolletje op m'n tong liggen en dan moet je helaas wel hahaha :P

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:07

kanhet soms ook zo zijn dat ze te ver weg zitten omte verwijderen ?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:10

Oh en die dingen stinken als je ze doorbijt nog veeeeeeel erger! Don't try :')