Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aishcream schreef:Heb ze ook!
Stinken joh, die dingen, afentoe slik ik ze gewoon weer in als ze op een verkeerd moment komen.![]()
Dokter doet er niet veel aan, je zou ze met een wattenstaafje weg kunnen halen maar ik krijg hier braakneigingen van.
Zwerte schreef:Ik gebruik meestal mn vinger, alle andere opties ga ik al van kokhalzen voordat ik op de plek ben waar ze zitten. Met mn vinger ben ik snel genoeg om te voorkomen dat ik over mn nek ga.
Verder ben ik erg handig geworden in mn keel zo raar bewegen dat ik ze op die manier er vaak al uit kan werken. Eigenlijk een soort kokhalsbeweging, lastig uit te leggen.
Die krengen heb ik mn hele leven al. Rotdingen. Ik heb erg vaak holteontstekingen en ben er dus gewoon gevoelig voor. Mn amandelen zitten er nog, maar die spelen dan weer zelden op dus geen reden om ze te verwijderen.
Misschien nog een laatste tip: houd je tong goed schoon met een schraper. Achterop wil er nog wel eens zooi bljven plakken en daarmee vormen ze veel sneller. Sinds ik dit goed bij houd (ipv af en toe doen) heb ik ze echt veeeeeeel minder.
aishcream schreef:Zwerte schreef:Ik gebruik meestal mn vinger, alle andere opties ga ik al van kokhalzen voordat ik op de plek ben waar ze zitten. Met mn vinger ben ik snel genoeg om te voorkomen dat ik over mn nek ga.
Verder ben ik erg handig geworden in mn keel zo raar bewegen dat ik ze op die manier er vaak al uit kan werken. Eigenlijk een soort kokhalsbeweging, lastig uit te leggen.
Die krengen heb ik mn hele leven al. Rotdingen. Ik heb erg vaak holteontstekingen en ben er dus gewoon gevoelig voor. Mn amandelen zitten er nog, maar die spelen dan weer zelden op dus geen reden om ze te verwijderen.
Misschien nog een laatste tip: houd je tong goed schoon met een schraper. Achterop wil er nog wel eens zooi bljven plakken en daarmee vormen ze veel sneller. Sinds ik dit goed bij houd (ipv af en toe doen) heb ik ze echt veeeeeeel minder.
Wat voor een schraper achtig iets moet ik dan aan denken?
Spruitjee schreef:Hoe kan zoiets inderdaad nou naar je hartklep gaan? Volgens de biologielessen die ik heb gehad zijn de bloedsomloop en het verteringsgestel toch echt gescheiden van elkaar(muv voedingsstoffen enzo)