Ik krijg een neefje/nichtje...of zoiets...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Ik krijg een neefje/nichtje...of zoiets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:29

Ik vind je mening wat conservatief.
Wees trots dat hij zoiets wil doen! Veel mensen denken zoals jij waardoor er veel stellen dan dus de kans op een kindje wordt ontnomen.

Kimbers

Re: Ik krijg een neefje/nichtje...of zoiets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:38

Ze zegt toch ook dat ze trots is.

Snap best dat het een beetje gek kan voelen. Is toch biologisch gezien een kind van je broer wat straks ergens rondloopt en die jullie nooit zullen leren kennen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:46

elenaMM77 schreef:
ik denk dat het 'rare' gevoel stiekem ook een beetje je eigen eierstokken zijn die wat klapperen..

immers wij zijn biologisch ingesteld op het produceren van nakomelingen, of we ze nu willen of niet.. hoe ouder je wordt, hoe vaker die eierstokken nog af en toe zullen klapperen om je eraan te herinneren dat je je nog niet hebt voortgeplant ;).

nog sterker wordt het als de genenpool van de familie nog niet is 'veiliggesteld'.. immers nog niemand van de familie heeft kinderen.. daarmee komt biologisch gezien jullie genenpool langggggggzaam aan in gevaar waardoor er onbewust een belletje van verantwoordelijkheid gaat rinkelen.

En nu gaat je broer een kinderloos stel helpen, er wordt aan de genenpool gewerkt, waardoor er nog even stevig aan je eierstokken gejast wordt dat er toch echt nageslacht geproduceert moet worden of anders sterft de familie uit. Daarbovenop zal dit kind, de enige die dus ter wereld komt op dit moment, niet binnen jullie bescherming vallen..

biologisch gezien is het dus helemaal niet vreemd dat je niet goed weet hoe je er nu mee om moet gaan.

gelukkig zijn we een rationeel denkend diersoort, die bewust voor kinderen kan kiezen of niet.. Dus geniet gewoon van het feit dat je broer zoiets gaat doen, dat hij anderen helpt die hun kinderdroom in vervulling zien gaan en hush die ingebouwde allarklok van de genenpool en dat je nakomelingen in de familie moet hebben.. als die komen dan komen ze, maar de mensheid zal niet vergaan zonder dat je kinderen in de familie hebt moet je maar denken..

Whut. :')

Mooi dat je broer dit doet TS!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:49

Mensen hebben centen, zomerhuis,winterhuis, gezien de bankzaken waarschijnlijk Luxemburg of Zwitserland en dan komen ze bij een onbekende Nederlandse man uit die ook nog niet ingeschreven staat al zaaddonor???? Tof van je broer maar ik vind het een heel vreemd verhaal. Misschien mag je niet in complottheorien denken maar wat als hier helemaal geen stel achterzit maar een complete illigale spermabank, weet je wel hoeveel kinderen je kunt krijgen met één zaadlozing, werkt net als met paarden hoor. Ik vind het te vreemd om waar te zijn, maar één troost heeft je broer als het wel zo is, dan heeft ie straks een heleboel kids.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:53

Haarbal schreef:
Ik denk niet dat het in dat geval de bedoeling zou zijn dat het kindje te weten komt dat zijn/haar papa de biologische vader niet is, Danique.

Het is altijd lastig om dit soort zaken op voor hand uit te sluiten. Ik hoop dat hij er goede afspraken over heeft gemaakt. En wat doe je in het geval het kindje er toch achter komt en hem wil leren kennen? Of indien zijn vadergevoelens op spelen?

Ik vind het een erg mooi gebaar, maar zie wel overal mogelijke problemen, die niet allemaal op te lossen zijn en al helemaal niet te voorzien.

Ik snap ook dat het voor jou en voor jouw ouders heel gek is!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:20

Captain schreef:
Whut. :')

Mooi dat je broer dit doet TS!

is echt zo :')