Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Brainless schreef:Is wet poortwachter en nog steeds actueel.
Cowboy55 schreef:Brainless schreef:Is wet poortwachter en nog steeds actueel.
Maar wel (weer) veel genuanceerder dan jij stelt. http://www.vanzijl-advocaten.nl/juridische-producten/arbeidsrecht-actueel/arbeidsongeschikte-werknemer-weigert-passende-arbeid-omdat-werkgever-vervoer-niet-regelt.php
Ik begin me zwaar af te vragen op basis van welke vakinhoudelijke autoriteit jij (nu al voor de 2e keer vandaag) mensen adviseert om de arbeidsrelatie met hun werkgever op scherp te zetten....
Brainless schreef:Cowboy55 schreef:Maar wel (weer) veel genuanceerder dan jij stelt. http://www.vanzijl-advocaten.nl/juridische-producten/arbeidsrecht-actueel/arbeidsongeschikte-werknemer-weigert-passende-arbeid-omdat-werkgever-vervoer-niet-regelt.php
Ik begin me zwaar af te vragen op basis van welke vakinhoudelijke autoriteit jij (nu al voor de 2e keer vandaag) mensen adviseert om de arbeidsrelatie met hun werkgever op scherp te zetten....
https://www.chronischwerkt.nl/wet-verbe ... -moet-wat/
Brainless schreef:
Citaat:Als een van uw medewerkers langer dan 6 weken ziek is, komt de Wet Verbetering Poortwachter om de hoek kijken.
Ginootje schreef:Rocamor schreef:
Alle gekheid op een stokje. Volgens mij hoor je zelf op te lossen hoe je op je werk komt. Omdat je geen verzorgend werk zult kunnen doen, zal het administratief werk worden neem ik aan. En daarvoor hoef je vast niet om half zes weg.
Probeer een beetje in oplossingen mee te denken, in plaats van je zo slachtofferig op te stellen. In mijn ogen word je niet als oud vuil behandeld, maar wordt je (terecht) gewezen op je plichten tav je werkgever.
Kijk eens naar mogelijke oplossingen
- kun je je werktijden zo aanpassen dat je met OV kunt
- kun je met vriend / familie meerijden als je de werktijden wat aanpast
- kun je evt met collega's poolen
- kun je een taxi huren
- misschien kun je wel gedeeltelijk thuis werken,.
Kortom, er zijn vast genoeg oplossingen te verzinnen.
Ik stel me niet slachtofferig opIk ben der gewoon een beetje klaar mee!
![]()
- Ik kan mijn werktijden niet aanpassen want ik moet volgens rooster werken zeggen ze
- Collega's wonen helaas niet in de buurt
- Taxi huren is een optie maar het geld groeit me niet op me rug
- Thuis werken is geen optie
Ik ben ziek, maar ik moet werken? schreef:Hier staat wat je voor stappen kunt ondernemen als je dus echt niet kan werken. Uit je verhaal begrijp ik dat wel kan werken, maar niet op je werk kan komen dus ik vrees dat dit niet van toepassing is, maar je zou het altijd na kunnen vragen.De werkgever is geen arts, en zal advies moeten inwinnen bij de bedrijfsarts. De bedrijfsarts zal, nadat u een gesprek heeft gehad, de werkgever adviseren. Dit advies is niet bindend. De werkgever kan u nog steeds oproepen om te komen werken. Wanneer u het er niet mee eens bent, dan kunt u een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Het is de bedoeling dat u en uw werkgever er na het deskundigenoordeel samen uitkomen.
Brainless schreef:Daarna staat:Citaat:Bij een gebroken been is de afwezigheid redelijk in te schatten. Of uw regelt bijvoorbeeld met uw medewerker dat hij of zij een aantal taken thuis kan doen of u zorgt voor vervoer naar kantoor als dat nodig is.
Kiwipitje schreef:Jij zal het wel beter weten Brainless. Naar mijn weten is Wet Verbetering Poortwachter in het leven geroepen om langdurig ziekteverzuim terug te dringen.
Brainless schreef:Kiwipitje schreef:Jij zal het wel beter weten Brainless. Naar mijn weten is Wet Verbetering Poortwachter in het leven geroepen om langdurig ziekteverzuim terug te dringen.
Klopt, maar bij gewone (tijdelijk) ziekte zoals een gebroken been ed kan je werkgever niet zomaar zeggen: zie maar hoe je op je werk komt... je hebt maar te komen.
Normaal ben je dan ziek voor 6-8 weken.
Ik heb het zelf (persoonlijk) aan de hand gehad (2x) en het UWV heeft toen de werkgever gemeld dat ik of thuis bleef (en evt thuiswerk ging doen) of dat zij vervoer regelde en betaalde.
Dat hebben ze niet gedaan omdat dit voor hun teveel ging kosten.