Gestoken door wesp, rare reactie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Gestoken door wesp, rare reactie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:35

Ik vind dit een vrij normale reactie eigenlijk. Eigenlijk valt hij reuze mee.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:39

RoyceMack schreef:
Ik vind dit een vrij normale reactie eigenlijk. Eigenlijk valt hij reuze mee.

Inderdaad, als je écht allergisch was geweest had je je nu slechter gevoeld.... Ik denk dat je misschien een beetje (over)gevoelig bent. En dat van die muggenbulten kan ook inderdaad een placebo effect zijn, dat je nu ineens allerlei dingen gaat merken en dat aan die wespensteek gaat koppelen.

Edit: die rode puntjes zijn van het krabben denk ik, die heb ik ook altijd als ik 's nachts aan een muggenbult oid heb gekrabt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:42

Allergie komt inderdaad in verschillende gradaties. Ik ben allergisch voor wespen en muggen, maar hoef echt niet met gierende banden naar het ziekenhuis als ik gestoken word. Anti histamine pilletje erin en de jeuk etc neemt vanzelf af.

Ik zou het nog even aankijken TS, en als je je er echt niet prettig bij voelt kan je op z'n minst even bellen naar de HAP. Dan kunnen zij kijken of je langs moet komen of niet :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:43

Ik kreeg anders ook overal jeuk hoor. Voornamelijk waar er gestoken was maar goed.. Ik zou het iets minder makkelijk wegwuiven. Geloof zelfs dat bijv de misselijkheid al 1 van de redenen is om de HA te bellen voor de zekerheid.. Maar omdat ik dat ook niet zo snel zou doen adviseer ik dat ook niet maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Niet continue ermee bezig zijn hoor, maar als je merkt dat het erger wordt, meteen bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:45

TS is sowieso niet levensbedreigend allergisch. Het kan zijn dat ze er wat heftiger op reageert dan anderen, maar als het bij een beetje misselijkheid blijft kunnen ze bij de HAP ook niet bijster veel voor haar betekenen toch?

Edit: Dat zal je ook te horen krijgen als je belt naar de HAP. Het is heel vervelend dat het zo gevoelig is en dat je misselijk bent, maar dat trekt weer weg. Pas als het echt erger wordt zullen ze actie gaan ondernemen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 11:51

Ik snap ook wel dat dit niet levensbedreigend is :))
Maar het is echt een paar jaar geleden dat ik mijn vorige wespen steek had en naar mijn idee kwam er niet meer als een bult.
Omdat ik hier toch wel anders op reageerde dacht ik, ik vraag het hier even omdat ik niet direct naar de HA wou bellen :)
En misschien is het wel een placebo effect, dat kan. Ik weet in iedergeval dat m'n muggenbult op mijn been 3x groter is dan dat hij gister was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:55

Misschien kom ik wat botter uit de hoek dan ik het bedoel, sorry! Met het 'niet levensbedreigend' reageerde ik vooral op friendly. Ik denk dat je voor je eigen gemoedstoestand best even naar de HAP kan bellen, maar ik zou er vanuit gaan dat ze gaan zeggen dat je lekker thuis moet blijven en nog een keer moet bellen als het echt aanzienlijk slechter wordt. Het is wel heel vervelend dat je muggenbult zo is gaan opzwellen, maar ook daar kunnen ze bij de HAP niet zo heel erg veel aan doen. Ik zou lekker met een kop thee/water/limonade op de bank kruipen en ook de misselijkheid even 'uitzieken'.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:08

En dat zeg ik toch eigenlijk ook? Ze moet het alleen in de gaten houden, niet direct gillend naar het ziekenhuis rennen...

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 13:46

Was ook echt niet van plan om naar het ziekenhuis te gaan rennen :)

Heb het net even gekoeld en een paracetamol genomen, daarna even geslapen. Misselijkheid is bijna weg, zie wel hoe het verder gaat :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:59

Altijd naar zo'n wespensteek. Ik ben er ook gevoelig voor, niet 'echt allergisch, lees levensbedreigend, maar ik moet wel medicatie gebruiken. Mijn reactie is dat ik snel een brandpijn voel die zich over een grote plek verspreidt. Krijg hele grote bulten (laatste keer was een prik op mijn onderarm en die werd heel erg dik). Harde schijf, paars etc. Ben zelf ook altijd misselijk daarna. Weet inmiddels dat t erbij hoort, zowel de pijn, de jeuk, de zwelling als de misselijkheid. Ik denk niet dat je je nog zorgen hoeft te maken TS. Een gevaarlijke allergische reactie had je snel na de prik al gehad. Nu zal t met name nog een tijdje vervelend zijn. Wel even goed in de gaten gaan houden of t niet gaat ontsteken. Kan altijd vuil in gekomen zijn.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:06

Ik ben pas geleden gestoken door 4 wespen, deed zeer en jeukte maar werd verder niet dik, tot ik een week erna mijn hond geplukt heb en de dag erna een hele dikke hand had op de plekken waar ik gestoken was de week ervoor. Dat vond ik wat raar, dus toen heb ik contact opgenomen met de huisarts. Die adviseerde me allergiepilletjes te halen bij de drogist en dat heb ik gedaan. Heb die dag en de dag erna zo'n pilletje geslikt en toen was ik er weer vanaf. Waarschijnlijk zat het gif nog in mijn hand en is het door het plukken van de hond (aantal uren steeds bezig geweest met de betreffende hand om al het haar uit te trekken) weer geactiveerd, wat een (milde) allergische reactie tot gevolg had.
Dus als ik jou was zou ik gewoon een allergiepilletje slikken, als je die niet in huis hebt even halen bij de drogist.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:46

ik ben nog nooit gestoken door wespen maar ben wel heel bang want ik ben overal allergish voor. ben een keer op me buik gestoke door een horzel en toen was me buik zo opgezwolle dat ik niet op me buik/zij kon slapen zonder pijn. ook muggenbulten zijn altijd suuuper dik als ik geprikt ben :( me moeder zegt dat je beetje azijn op de prik moet deppen!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:55

Lillith24 schreef:
ik ben nog nooit gestoken door wespen maar ben wel heel bang want ik ben overal allergish voor. ben een keer op me buik gestoke door een horzel en toen was me buik zo opgezwolle dat ik niet op me buik/zij kon slapen zonder pijn. ook muggenbulten zijn altijd suuuper dik als ik geprikt ben :( me moeder zegt dat je beetje azijn op de prik moet deppen!

Je kan pas allergisch voor een wesp worden als je al een keertje bent gestoken, dus de eerste keer heb je sowieso 'geluk'.

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:56

Toen ik twee jaar geleden (voor het eerst) werd gestoken door een wesp, zwol mijn voet gigantisch op...
En hierdoor kon ik mijn tenen niet meer bewegen.
Sindsdien ben ik wel wat huiverig voor wespen geworden :+
Jouw reactie lijkt op de reactie die ik krijg wanneer ik door een horzel wordt gestoken en deze dan direct wegsla.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 18:57

Zijn horzels blinde vliegen of zijn het andere beesten?

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:03

Ik bedoel die stekende 'paardenvliegen'
Ik geloof trouwens dat het dazen zijn en geen horzels.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 02:57

Wat naar dat jullie de klos zijn van deze rot beestjes ik heb er in de keuken al 3 gemept in een half uur tijd gisteren en vandaag op stal last vanmiddag op de scooter vloog er 1 tegen mijn hoofd het zon open helm nou die was er denk ik wel aan wat een tik was dat zeg.
Wens jullie allemaal beterschap en ik ga weer verder met meppen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 03:09

SindyKaya schreef:
Thanks [***], ga het even doorlezen!

Rare is dat er ik helemaal geen gaatje zie van waar de angel erin is gegaan.. Of hoeft dat niet altijd?

hoi wespen hebben geen angel maar gewoon een punt waar ze mee prikken. daarom steken ze ook nog als ze dood zijn en jij erin gaat staan. rood is normaal jeuk ook. en een pijnlijk jeuk gevoel ook. pijn neemt af na een paar uur.