weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:35

Gea99 schreef:
Andere arts opzoeken, eventueel laten doorverwijzen. En in de Biotex weken. Heb zelf een ontsteking aan de pink gehad, ging bijna mis. Heb antibiotica moeten slikken en dus weken in de Biotex. Advies van het ziekenhuis.

Als je al gaat weken zou ik eerder voor zeezout oplossing kiezen :j

TinGu

Re: weet iemand nog huis tuin en keukenmiddeltjes voor een wond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:43

Bel met je verzekering, zij kunnen ook een ander ziekenhuis regelen

Je wilt hier echt niet zelf aan gaan modderen! De reden dat de wond zo donker is, is dat de huid aan het afsterven is. Als je nu gaat rommelen met badjes en zalfjes maak je de donkere korst alleen maar week, wat weer een ideale broedplaats voor bacteriën wordt. Dus lekker niets aan doen en droog houden (lange mouwen dragen kan natuurlijk wel als je niet wilt dat anderen het zien), en zorgen dat je z.s.m. geopereerd gaat worden!

Beterschap!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 05:15

WTF :oo ... dat is echt niet goed hoor! Niet zelf aan gaan prutsen, maar zoek ajb een second opinion zodat je zo spoedig mogelijk weer onder het mes kan.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 06:13

Jeetje dat ziet er echt heel pijnlijk uit! Ik zou hier niet mee blijven lopen TS, van ontstoken wonden kun je ook serieus ziek worden. Ik zou teruggaan naar je huisarts en de situatie uitleggen, en een seconde opinion vragen van een andere arts.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 06:48

Helemaal niks opsmeren en vandaag nog een doorverwijzing regelen bij een ander ziekenhuis die je direct kan helpen.
Echt, ga er geen honing, mierikswortel of weet ik veel wat opsmeren, kom op zeg, wil je je arm eraf zweren??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:03

Echt bellen voor een second opion! Heb die foto net aan een vriendin die arts is laten zien en die zegt letterlijk: NU naar het ziekenhuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:56

Storm schreef:
Helemaal niks opsmeren en vandaag nog een doorverwijzing regelen bij een ander ziekenhuis die je direct kan helpen.
Echt, ga er geen honing, mierikswortel of weet ik veel wat opsmeren, kom op zeg, wil je je arm eraf zweren??

Mijn gedachte := Hier is wel meer voor nodig dan huis tuin en keukenmiddeltjes...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:01

Niet zelf gaan aanmodderen, maar via je huisarts of zorgverzekering zorgen dat je terecht komt bij een arts die óf nu wil behandelen, óf je kan vertellen waarom het nog wel twee weken kan wachten en wat je er tot die tijd wel/niet mee mag/kan/moet doen. Wat deze arts doet slaat helemaal nergens op, ik zou er persoonlijk ook een klacht over indienen. Een arts dient je ook voor te lichten en vragen te beantwoorden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:05

heb de huisarts gebeld maar die kon niks doen. Hij zou nog wel contact opnemen met de chirurg maar ik moest er niet te veel van verwachten.
En het doet PIJN :(

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:07

Hmm niet te veel van verwachten. Hop second opinion. Als dit zover is gekomen in 1 week wil ik niet weten hoe het over 2 weken is! :n

Daarnaast heb je gewoon recht op een second opinion en zou ik dat dus zeker weten doen.
Het stuk in het midden lijkt namelijk gewoon af te sterven..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:13

Dan je verzekering bellen. Die kunnen je waarschijnlijk wel helpen.

Bovendien vind ik het raar dat je huisarts zegt dat hij niks kan doen. Een second opinion is zo geregeld. En anders vanavond/morgen maar naar de HAP. Normaal ben ik daar erg op tegen voor dingen die langer bestaan, maar dit vind ik niet normaal.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:14

Zonnebloem schreef:
heb de huisarts gebeld maar die kon niks doen. Hij zou nog wel contact opnemen met de chirurg maar ik moest er niet te veel van verwachten.
En het doet PIJN :(

Hoezo kon de huisarts niks doen? Heeft die het gezien? Anders maar heel erg overdrijven, dat het zo'n pijn doet dat je er van moet huilen en dat je wilt dat er NU iets aan gedaan wordt. Niet af laten schepen, brutaal zijn en voor jezelf op komen. Anders desnoods je vriend laten bellen. Of gewoon naar de huisarts toe gaan en laten zien aan de balie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:15

Second opinion via de verzekering regelen inderdaad. Jemig, dat ziet er lelijk uit. Vind het wel erg makkelijk van de chirurg.
Als dit al in een week is, wat dan nog na 2 weken....

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:21

Ga op je strepen staan, echt! Ik vind dat veel mensen snel 'zeuren' over pijntjes en wondjes maar dit is niet normaal hoor..
Idd je verzekering bellen, desnoods je huisarts weer of zelf ziekenhuizen gaan bellen zodat je vandaag of morgen nog fatsoenlijk geholpen wordt. Met zo'n wond die zich zo snel uitbreidt kan je niet twee weken rond blijven lopen. Jouw lijf! Zet hem op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:27

Door naar een ander ziekenhuis!
Mijn oma heeft ook eens zo'n ontsteking gehad die steeds verder ging en de huid werd helemaal zwart. Een ander vrouwtje met dezelfde klachten had toen een jaartje eerder haar been verloren daardoor. Mijn oma is toen vanaf ziekenhuis Roermond doorverwezen naar Sittard, naar Heerlen, en uiteindelijk in Maastricht terecht gekomen waar ze mbv een vacuümpomp en een lange revalidatie weer hersteld is.
Nu hebben oude mensen natuurlijk een minder goed immuunsysteem, maar toch zou ik niet wachten.
Naast uitwendige behandeling zou je eventueel ook eens kunnen kijken naar homeopatische medicijnen. Zo gebruik ik brandnetelthee tegen blaasontsteking, omdat dat ontstekingsremmend en bloedzuiverend is, en dat werkt heel goed. Kan verder ook geen kwaad.
En zou je nog geen antibiotica gebruiken, neem dan de maximale dosis ibuprofen. Dat werkt ook ontstekingsremmend en daarnaast pijnstillend. Niet ideaal, maar beter dan helemaal niets doen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:40

:oo Laat je niet afschepen hoor! Inderdaad vanavond naar de HAP als je huisarts niets voor je kan regelen. Als het nu al zo snel deze afmeting heeft, hoe zou het er dan over twee weken uitzien?! :=

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:41

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:45

Hmm.. vind het er niet rustiger op worden.

Heb je antibiotica?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:46

brr ren naar ziekenhuis, hier kan je niet 2 weken mee blijven lopen. Zeker als je geen AB of iets krijg.

Laat ze actie ondernemen en wel nu ongeveer

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:57

Waarom bel je je zorgverzekeraar niet? Misschien kunnen die iets voor je betekenen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:59

Ik had me toch een hoop herrie gemaakt als mijn huisarts me weer onverrichter zake naar huis had gestuurd :=
Inderdaad, zorgverzekeraar bellen en anders toch weer langs de HAP. Fake dan maar zo'n erge pijn dat je gewoon echt niet meer kunt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:00

Honing/Mesitran erop, gaasjes erop & verbandje er om heen. :j Stuur anders mijn vader even een mailtje, die wilt je wel informatie geven over hoe te behandelen. info@veterinairewondzorg.nl
Mijn vader woont in Hoorn, dus desnoods ga je even langs, is vanaf Volendam nog wel te doen ook,
die kan je vast wel helpen, stuur hem maar even mail.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:01

Joscaa schreef:
Honing/Mesitran erop, gaasjes erop & verbandje er om heen. :j Stuur anders mijn vader even een mailtje, die wilt je wel informatie geven over hoe te behandelen. info@veterinairewondzorg.nl
Mijn vader woont in Hoorn, dus desnoods ga je even langs, is vanaf Volendam nog wel te doen ook,
die kan je vast wel helpen, stuur hem maar even mail.

Het is een mensenwond? :?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:03

Klopt, maar mijn vader werkt verder nog in de thuiszorg en is ook vanuit jaren lang mensenwonden richting de dieren gegaan, omdat hij zich irriteerde aan het gebrek aan kennis in de dierenwereld met wonden. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:12

Ik zou hier, hoe goed bedoeld ook, niet mee naar anderen dan een HA dan wel HAP dan wel eerste hulp gaan. Dit moet direct en flink aangepakt worden. Ik ben helemaal voor mesitran en andere honingzalven, maar deze wond is écht al flink de verkeerde kant op. Mesitran etc vind ik meer ter ondersteuning bij. Ook bij best flinke wonden, maar dit is niet zozeer een wond als wel een enorme ontsteking/misse boel.

Ik stond vandaag nog weer bij de HA op de stoep, laat je niet zo maar wegsturen!