narcose

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: narcose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:28

Misschien ben ik een van de weinige maar ik vind dat dus echt heerlijk :')
Ze spuiten het middel in het infuus en ik probeer dan altijd zo lang mogelijk 'wakker' te blijven.
Het gevoel dat je lichaam langzaam weg glijdt, ik vind het fantastisch haha.

Vraag om iets kalmerends als je angstig bent.
Het valt allemaal wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:29

Ik vond het reuze meevallen , had van te voren ook kalmerend spul gehad dus was al relaxed. Was zo weg en voor ik het wist was ik al aan het wakker worden :)

Claudia dat dus :')

Niet te druk maken :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 12:32

Cerilene_ dat is ook niet niks :=
Gelukkig is het nu voorbij. En vergeleken daarmee stelt dat van mij niks voor inderdaad

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:33

Ik moest buisjes :')
Dus na de operatie had ik oorpijn. dat was niet bepaald leuk maar Oké wat boeit het. ik weet nog een meisje wat na mij kwam daar was ik mee aan het kletsen en we zeiden tegen elkaar niet snurken he :')
We waren pas 7 ofzo dus ons werd verteld dat we gewoon heel diep gingen slapen. Toen ik de operatiekamer in kwam vond ik het best spannend. Ik kreeg een kapje en met 20 seconden was ik blijkbaar vertrokken. Toen ik wakker werd had mam me verteld dat de operatie nog geen 10 minuten duurde ofzo. Maar voor mij leek het echt alsof ik een hele nacht lang had geslapen. Maar dat zal wel te maken hebben met dat gas ofzo

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:13

Quir schreef:
Dat is onzin. Bij kinderen wordt bijna altijd via t kapje gedaan zodat t infuus onder narcose pas geprikt wordt. Als je simpelweg niet te prikken bent ga je ook gewoon met een kapje, ookal ben je 80.

Vaak is inleiden via t infuus, kapje wat je dan krijgt is zuurstof. Verder gaat de narcose met gas via de beademing.

Ik hou er niet zo van dat hetgeen wat ik zeg als onzin afgeschilderd wordt. Vanaf een bepaalde leeftijd wordt narcose (het in slaap vallen) bij ons in het ziekenhuis gedaan via infuus (wellicht bepaalde uitzonderingen daargelaten).

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:14

ClaudiaHS schreef:
Misschien ben ik een van de weinige maar ik vind dat dus echt heerlijk :')
Ze spuiten het middel in het infuus en ik probeer dan altijd zo lang mogelijk 'wakker' te blijven.
Het gevoel dat je lichaam langzaam weg glijdt, ik vind het fantastisch haha.

Vraag om iets kalmerends als je angstig bent.
Het valt allemaal wel mee.

jaaaa... ik dus ook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:20

Ik moet zeggen, ik vond het ook heel eng (vorig jaar voor het eerst geopereerd en dus onder narcose) en ging echt huilend die lift in :')

Maar eigenlijk was ik al weg voor ik er erg in had; nu moet ik zeggen dat ik gelukkig ook wel een babbelende anesthesist had die me van tevoren al gerust gesteld had en voordat ik het kapje op kreeg mocht ik ook nog vragen stellen. Daarna kreeg ik het kapje al op, moest nog even kuchen en daarna lekker geslapen joh _O- Pas toen ik wakker werd sloeg er een beetje paniek toe omdat ik even niet wist waar ik was, maar zag veilige haven (vriend <3 ) en toen was de paniek ook weer snel weg en wilde ik al idioot eigenwijs m'n flesje appelsap drinken :Y)

Ben in totaal 5 uur onder zeil geweest maar als het over moet zou ik me er een stuk minder zorgen om maken; was voor mij ook echt m'n aller eerste operatie ooit en achteraf vond ik het (gelukkig) réuze meevallen en ik ben ook echt een control freak; als ik ook maar 1 ding niet lichamelijk 'zelf' kan bepalen of weet dan knapt 't, maar ik heb nog nooit zo lekker geslapen voor m'n gevoel _O-

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:30

Ik ben in 3 jaar tijd 6 keer onder algehele narcose geweest en 8 keer een roesje.. ik teken voor de narcose heerlijk. Ik was panisch voor ziekenhuizen, als ik al naar binnen liep gaf ik al over. Heb nergens meer last van .. heerlijk slapen en als ze klaar zijn wakker worden.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:39

Ik ben maar 1x geopereerd en van te voren was ik super zenuwachtig.
Echt niet normaal, hoe dichterbij de operatie kwam, hoe meer ik de neiging kreeg om af te zeggen.
Toen ik eenmaal op de operatietafel lag en ze het spul in het infuus deden, was ik zo weg.
Kan me alleen herinneren dat mijn lip heel erg begon te trillen.
Verder vond ik het in slaap vallen eigenlijk wel relaxed haha.

Voelde me daarna ook goed, dus dat scheelde ook een hoop.
Had wel van te voren een kalmeringspil op,
maar dat was ook meer omdat ik niet wist wat ik er van moest verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:31

Ik ben een paar jaar geleden onder algehele narcose geweest om mijn amandelen te laten verwijderen.

Ik werd de holding opgereden, kreeg een kapje op, telde van 10 terug naar 9 ( :') ) en deed mijn ogen open op de uitslaapkamer :+

Ik was alleen erna erg misselijk van de morfine en doordat er bij de operatie bloed via mijn keel in mijn maag was gelopen (en dat moet er dan dus uit %) ).

Zou het zó wéér doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:15

Tabaluga12 schreef:
Quir schreef:
Dat is onzin. Bij kinderen wordt bijna altijd via t kapje gedaan zodat t infuus onder narcose pas geprikt wordt. Als je simpelweg niet te prikken bent ga je ook gewoon met een kapje, ookal ben je 80.

Vaak is inleiden via t infuus, kapje wat je dan krijgt is zuurstof. Verder gaat de narcose met gas via de beademing.

Ik hou er niet zo van dat hetgeen wat ik zeg als onzin afgeschilderd wordt. Vanaf een bepaalde leeftijd wordt narcose (het in slaap vallen) bij ons in het ziekenhuis gedaan via infuus (wellicht bepaalde uitzonderingen daargelaten).

Dat is hier ook zo.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen, ik wordt al bijna hysterisch bij de gedachte alleen.
Vooral dat 'wegglijden' brrrrrr. Als ik dat merk bij het in slaap vallen, dan schrik ik ook spontaan weer wakker. En ik heb mijn hele leven eigenlijk nooit wat gemankeert, heb alleen voor de geboorte van mijn zoon in het ziekenhuis gelegen, maar verder nooit. Dus het is me zowieso allemaal vreemd.