heftige pijn menstruatie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:16

Even puur voor de pijn... Mag je naproxen? Ik had altijd pijn tot flauwvallens toe, kwam ook in weeën (zou me niets verbazen als het ook daadwerkelijk weeën waren, heb nog een kinderen dus kan het niet vergelijken) maar heb uiteindelijk via de huisarts naproxen gekregen (max + eventueel max paracetamol dacht ik, het is inmiddels alweer jaren geleden dus dat weet ik niet meer precies). Maar naproxen zorgt er echt voor dat je baarmoeder minder krampt en dus ook minder pijn, althans dat is wat mij vertelt is en dat is ook wat ik gemerkt heb. als ik het te vroeg nam werd ik ook daadwerkelijk niet ongesteld (of iig later) en met naproxen was het in ieder geval goed uit te houden. Ibuprofen etc hielp bij mij helemaal niks, slikte ik zo ongeveer per pakje en nog ging de pijn er dwars doorheen. Naproxen gaf echt verlichting. Dus mocht je dat kunnen proberen zou ik dat zeker doen om het te verlichten.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 09:40

Tink89. Ibuprofen mag ik eigenlijk ook niet. Staat er ook bij.
Het is zeker niet bevoordelijk voor mijn gezondheid.

Lollieloes en blijheid, Suikers neem ik al erg weinig tot me. Al moet je wel iets binnen krijgen natuurlijk. Maar geen grote hoeveelheden.

Magnesiumgehalte is verder goed.

Wbt endiomentrose , wellicht dat deze er nog eens maar wil kijken. De vorige heeft ook wel binnenin gekeken maar alles zag er tiptop uit.

naproxen mag ik ook niet voor wie het vroeg.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:47

Er is wel een groot verschil tussen sterilisatie en het verwijderen van de baarmoeder en/of de eierstokken.

Via de eierstokken komt het hormoon in je lichaam,bij sterilisatie (het afbinden van de eileiders) veranderd verder niets aan de cyclus.Alleen is het voor de eicel onmogelijk gemaakt om de baarmoeder te bereiken.

Het verwijderen van de baarmoeder zorgt er ook voor dat je niet meer zwanger kunt raken en alleen als ook de eierstokken worden verwijderd,ga je in de overgang en zul je via medicatie de boel moeten gaan regelen.

Onderzoek voor Endometriose is wellicht ook niet verkeerd.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:00

Tinky12: goed dat je het iid aanhaalt!

Want ts: het is nl geen garantie dat je hormonale huishouding verdwijnt samen met je baarmoeder :n
Ik heb geluk dat het bij mij wel zo blijkt te zijn *\o/* !

100% garantie dat je geen hormonale dingen hebt, is idd alleen bij eierstok ed verwijdering.
Dan schiet je dus in de overgang met alle gevolgen van dien :(:)

Ik had nl ook zoiets van: als bm eruit gaat, haal dan gelijk alles er maar uit :oo
MAAR dat deden ze dus niet ivm vervroegde overgang wat toch best veel risico's met zich mee kan brengen ( osteoporose , sneller kans op botbreuken en weet ik wat) ; daar was ik te jong voor :wow:
dus dat werd niet gedaan...

Het enige waar je dis zeker van bent bij bm verwijdering is dat je geen mnd periode meer hebt!
( en OMG wat is dat heerlijk :D !)

henshem

Re: heftige pijn menstruatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:39

Endometriose is bijna nooit zichtbaar met het blote oog bij een gewoon onderzoek. Echo van de buik en bloedonderzoek zijn nodig voor de diagnose.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:06

Ik herken me heel erg in je klachten en hoewel ik er op het eerste gezicht ook tip top uitzag bleek ik na een kijk operatie toch endometriose te hebben op diverse plekjes.

Ze hebben alles op dat moment weg gelaserd en ben 3 menstruaties pijnvrij geweest en daarna begon de pijn opnieuw.

Gyn legde me uit dat ik op weinig endo al enorm heftig reageerde en dat de kans dat er 'weinig' snel terug komt groter is dan de kans wanneer je past last hebt bij heel veel ( of ik weet niet hoe ik het logischer moet uitleggen). Ik had morfine tabletjes voor de nacht en voor overdag diclofenac in combinatie met paracetamol.

Inmiddels ben in zwanger en heb ik godzijdank geen menstruaties, maar doe mij maar een keizersnede incl. Baarmoeder verwijdering....., maar dat gaat helaas niet zomaar :-(

Hoop dat een 2nd opinion je verder helpt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:00

Een elementair gegeven wat voor jou wellicht van belang kan zijn: pijn rond menstruatie kan te maken hebben met de lever, die niet goed in staat is, om de wateroplosbare hormonen van je eierstokken om te zetten in vetoplosbare hormonen.
Een gegeven waar pas de laatste jaren aandacht aan wordt besteed en niet alle gyns of huisartsen weten dit.
Maar het zou de moeite waard zijn om bij een orthomoleculaire arts of therapeut dit gericht te onderzoeken.
En hopelijk zijn er kruiden of voedingsupplementen die jouw lichaam wel kan hebben.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:46

Janneke2 schreef:
Een elementair gegeven wat voor jou wellicht van belang kan zijn: pijn rond menstruatie kan te maken hebben met de lever, die niet goed in staat is, om de wateroplosbare hormonen van je eierstokken om te zetten in vetoplosbare hormonen.
Een gegeven waar pas de laatste jaren aandacht aan wordt besteed en niet alle gyns of huisartsen weten dit.
Maar het zou de moeite waard zijn om bij een orthomoleculaire arts of therapeut dit gericht te onderzoeken.
En hopelijk zijn er kruiden of voedingsupplementen die jouw lichaam wel kan hebben.

Vandaar ook mijn advies voor acupunctuur!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:49

Mag je naar Duitsland voor een tweede second opinion. Hier net over de grens zijn ze er maar wat happig op om je baarmoeder er uit te halen wanneer je zo'n hevige pijn hebt.