De hele dag honger!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: De hele dag honger!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 22:19

Juist als ik het wat meer loslaat en een keer een colaatje drink of een speculaasje eet (en nee, geen 1,5 literfles of hele rol) vliegen de kilo's eraan. 2 per week is dan geen uitzondering. Ik ben niet voor niks 9kg aangekomen door een blessure terwijl ik niks geks heb gegeten.

Nog voor de duidelijkheid: dierlijke producten probeer ik zo veel mogelijk te laten staan om ethische redenen. 2 eieren per dag of stukken worst ga ik echt niet aan beginnen. Hoe goed bedoeld ook. Ik ben ruim 15jr vegetarisch geweest maar met een lactose intolerantie en lastige darmen ben ik kleine stukjes biologisch vlees gaan eten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:33

Nee, die vlogen er aan, nu heb je meer nodig dat geef je zelf aan

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:40

Als ik lunch en avond eten omdraai. Dus tussen de middag warm heb ik veel minder honger.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:48

Ik volg even, heb hetzelfde en sport ook zeer veel. Zou wel wat kilo's er weer af willen hebben.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 23:09

mrie schreef:
Nee, die vlogen er aan, nu heb je meer nodig dat geef je zelf aan

Sorry dan ben ik niet helemaal duidelijk. Met het schema in de OP blijft mijn gewicht stabiel maar heb ik vreselijk trek/honger de hele dag. Eet ik meer dan kom ik gelijk aan. Het afvallen was alleen de eerste 2mnd maar dat is reeds gestagneerd.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 23:10

Jennyj01 schreef:
Als ik lunch en avond eten omdraai. Dus tussen de middag warm heb ik veel minder honger.

Toevallig dacht ik daar zelf deze wk ook aan en heb ik met avonddienst tussen de middag warm gegeten. Had weinig effect! :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:17

Volledig die soja uit je dieet gooien!
Soja is een oestrogeenbom, dat brengt je hormonen uit balans.
Iedereen kent de vreetbuien voor je ongesteld moet worden wel, nou dat komt bij een oestrogeendominantie vandaan. Teveel oestrogeen, te weinig progesteron.
Vergeet niet dat vet nodig is om je suikerspiegel stabiel te houden, probeer genoeg! vet, kh en eiwitten in een maaltijd te verwerken dat helpt ook wel.
Maar echt, gooi die soja eruit.
De pil is ook een boosdoener, het brengt je hormonen uit balans, heb je een pil op basis van oestrogeen probeer dan eens progesteron.

Verder zijn je hormonen kennelijk zo uit balans dat je bij verandering dus zo extreem aankomt.
De sleutel is je hormonen weer in balans brengen, het boek de Hormoonfactor van Ralph Moorman geeft al je antwoorden.
Dus niet perse meer eten, maar anders.
Meer vet, meer eiwit en de deur uit met soja evt de pil.
Probeer ook te denken om minder voeding met suikerdips, fruit, crackers en ontbijtkoek geven enorme suikerdips.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:57

Even samenvattend: geen suikers, geen vlees, geen pil, geen cola, geen soya, geen koekjes, geen lactose en ook geen baby's. Pfff respect

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:29

Het is ook niet simpel soms, ik eet gluten en melkvrij, geen varkensvlees, gelatine en soja, geen glutenvrij brood/broodvervangers als ontbijt.
Hier geen sojatoetjes o.i.d., wel bijv. Een scheutje ketjap dat gaat net.
Suiker moet ik mee opletten en fruit ook i.v.m. de suikers en dus candida.
Brood ook i.v.m. candida, en vermoeidheid, dus dat per uitzondering.
Tel daar bij op dat mijn suikerspiegel snel over de zeik is, en dat ik gevoelig ben voor histamine, en laat histamine nou zitten in alles wat je eet. :')

En ik ben inderdaad niet gezond, anders had ik die lijst rariteiten niet. :+
Zo met dit lijstje functioneer ik prima.
De supermarkt is simpel: ik sla de zuivel en broodafdeling volledig over, snoep zit ook 95% vol varkensgelatine dus daar kom ik ook bijna niet.
De afdeling gebak en koekjes is ook verboden, en er is welgeteld een soort mueslireep bij de appie melk en glutenvrij, zonnatura heeft ook e.e.a. wat ik nog mag.
Chocolade enkel bepaalde repen puur, pakjes en zakjes kruiden of wereldgerechten zijn 9 van de 10 ook illegaal.
Frituursnacks zijn ook uit den boze.
De dingen die ik niet mag zijn mijn inziens toch niet gezond, dus erg vind ik het niet. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 07:49

Moonfish, hoe goed bedoeld ook, ik kan niet zomaar stoppen met de pil. Ik slik deze vanwege (vrij heftige) endometriose en het enige alternatief is een nog heftiger hormoon. Soja volledig schrappen lijkt me niet zinvol omdat ik al een vrij eenzijdig dieet heb. Grote hoeveelheden ongefermenteerde soja krijg ik inderdaad last van maar gefermenteerde soja (zoals vega kipstukjes) heb ik geen last van.
Bovendien is het onbewezen en overtrokken, de 'speculaties' over soja. Wat denk je dat er in een gemiddeld stukje vlees aan hormonen zit?

Mrie, mijn huidige eetpatroon ziet er al redelijk zo uit hoor en het valt best mee allemaal. Cola, suiker, snoep, koek en dergelijke doet toch niets voor je lichaam.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:52

moonfish13 schreef:
Volledig die soja uit je dieet gooien!
Soja is een oestrogeenbom, dat brengt je hormonen uit balans.
Iedereen kent de vreetbuien voor je ongesteld moet worden wel, nou dat komt bij een oestrogeendominantie vandaan. Teveel oestrogeen, te weinig progesteron.
Vergeet niet dat vet nodig is om je suikerspiegel stabiel te houden, probeer genoeg! vet, kh en eiwitten in een maaltijd te verwerken dat helpt ook wel.
Maar echt, gooi die soja eruit.
De pil is ook een boosdoener, het brengt je hormonen uit balans, heb je een pil op basis van oestrogeen probeer dan eens progesteron.

Verder zijn je hormonen kennelijk zo uit balans dat je bij verandering dus zo extreem aankomt.
De sleutel is je hormonen weer in balans brengen, het boek de Hormoonfactor van Ralph Moorman geeft al je antwoorden.
Dus niet perse meer eten, maar anders.
Meer vet, meer eiwit en de deur uit met soja evt de pil.
Probeer ook te denken om minder voeding met suikerdips, fruit, crackers en ontbijtkoek geven enorme suikerdips.

Lol, hier heb ik laatst nog een discussie op Bokt over gehad. Recent onderzoek toont aan dat vegetariër en veganisten maar 1/100 van de dosis per dag van fyto oestrogenen binnenkrijgen die bij SOMMIGE studies correlatie heeft met bepaalde symptomen. Jammer, maar helaas. Soja kan geen kwaad.

Ik snap niet hoe je dit allemaal uit haar kleine stukje tekst kan halen, dat ze een verstoorde hormoonhuishouding heeft :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:58

Hoeveel grammen vet krijg je binnen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:46

Je zegt dat je ook wel mocht afvallen, maar je had een bmi van 23, wat vrijwel perfect is. Kan het niet gewoon zo zijn dat je liever dunner/lichter bent dan gezond is voor jouw lijf? Dat je daarom dus eigenlijk de keuze hebt om dunner te zijn en altijd honger, of genoeg eten (geen honger meer) en dus wat zwaarder zijn?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 13:26

Normaal gesproken ben ik altijd rond de 62/63 kg en dan heb ik ook geen enorme honger. Ik vind 68kg eigenlijk gewoon net aan de zware kant voor mijn leeftijd en mijn bewegingspatroon. :)

Phormi, dat ga ik eens uitrekenen, maar ik ben royaal met olie over m'n salades en in m'n avondeten. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:37

Ik had dus altijd honger de gehele dag door.. Nu ik gestopt ben met de pil is dat weg. Heb nu alleen honger op momenten dat het heel logisch is.

Nu zou je sowieso wel wat meer kunnen eten maar stel het hongergevoel blijft ondanks meer eten, is dan een andere pil geen optie? Snap dat geen pil geen optie is maar misschien kun je overstappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:40

Zwaait! Ga eens langs bij een osteopaat. Ik had ook aaaltijd honger, vrat als een bootwerker maar het was nooit genoeg. Vorig jaar ben ik door een osteopaat behandeld, en sindsdien vreet ik 1/3e minder en heb ik minder honger. Kan nog steeds veel eten, maar wordt niet meer zo beroerd als ik niet gegeten heb.
Iets met de 12-vingerige darm, die ligt dan niet goed waardoor hij een hongerprikkel afgeeft die de maag echt kan irriteren.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 14:14

Jildau, ik kan niet wisselen van pil. Ik heb een 'speciale' endometriose pil en het enige alternatief is een heel heftig en zwaar hormoon. :) Toch bedankt voor je advies. Fijn dat het wisselen van pil bij jou wel heeft geholpen.

Joolien! Dank voor je bericht. Ik ga regelmatig naar de osteo dus het kan sowieso geen kwaad om eens te informeren de volgende keer als ik er ben. :)