Help! Pijn bij plassen, buikpijn, misselijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:51

Hup bellen hier kan je echt heel ziek van zijn. Vrouwtje aan de overkant hier die had het en moest echt verzorgd worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:51

Vanillia schreef:
Om even de paniek-reacties hier te nuanceren; een blaasontsteking wordt echt niet binnen een paar uur een nierbekkenontsteking en bloed bij je urine hoeft niks te zeggen. Ik heb zelf regelmatig last van een blaasontsteking (incl. bloed in urine) en dat lost zichzelf over het algemeen op met veel drinken en cranberry tabletten. Vervelend is het wel, succes ermee :(:)

Een blaasontsteking lost zich juist 9 van de 10 keer niet zelf op. Misschien wel in zoverre dat je even klachtvrij bent, maar er zullen altijd bacteriën achterblijven in de blaas. Niet vreemd dat jij dus zo regelmatig last hebt van een blaasontsteking ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:55

Liselot schreef:
Vanillia schreef:
Om even de paniek-reacties hier te nuanceren; een blaasontsteking wordt echt niet binnen een paar uur een nierbekkenontsteking en bloed bij je urine hoeft niks te zeggen. Ik heb zelf regelmatig last van een blaasontsteking (incl. bloed in urine) en dat lost zichzelf over het algemeen op met veel drinken en cranberry tabletten. Vervelend is het wel, succes ermee :(:)

Een blaasontsteking lost zich juist 9 van de 10 keer niet zelf op. Misschien wel in zoverre dat je even klachtvrij bent, maar er zullen altijd bacteriën achterblijven in de blaas. Niet vreemd dat jij dus zo regelmatig last hebt van een blaasontsteking ;)

Inderdaad. Kunt beter een keer goed doorpakken met AB zodat je er langere tijd vanaf bent.

On topic: ik snap dit soort topics dus eeeeeeeeeeecht helemaal niet.

Je gaat je klachten toch niet op een openbaar internetforum mikken. Bel gewoon de huisarts, die heeft ervoor geleerd.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:57

Maar een blaasontsteking is absoluut geen spoed, het is super vervelens en je kunt je je er ziek door voelen. De ene voelt niks en de ander heeft erg veel pijn. Wel is het verstandig om een blaasontsteking te behandelen met nitrofurantoine of een ander kuurtje.

Ts, doe wat urine in een potje en geef het af bij de assistente! Die kan het zo nakijken met een stick voor je! Mocht er niks uitkomen kan ze een kweek inzetten of te wel een dipslide.
Wel is het sowieso belangrijk om veel te drinken!!

StalNollie

Re: Help! Pijn bij plassen, buikpijn, misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:57

ruby als je erbij bloed gaat plassen dan kan het zeker spoed zijn je kan er namelijk ook een nierbekkenontsteking van krijgen. dan ben je verder van huis?!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:59

Als je HA op vakantie is mag je voor een fikse blaasontsteking gewoon de vervanger bellen. De spoedpost is inderdaad lichtelijk overdreven ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:02

Snap sowieso niet hoe mensen erbij komen dat de vervanger alleen voor spoed gevallen is..

Nee, voor een splinter hoef je er niet heen, maar hier hoef je niet eens een afspraak voor te maken!
Even in een potje plassen, langs de balie van de assistente en je hebt je antwoord.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:04

Met bloed kan het ook gewoon een blaasontsteking zijn hoor. Vaak heb je koorts bij een nierbekontsteking en dat heeft ze niet. Ik kan je vertellen als je een nierbekontsteking hebt dan twijfel je niet of je de hap moet bellen want dan heb je echt mega veel pijn hoor.

Daarbij kan ze gewoon bij een vervanger terecht, die is niet alleen voor spoedgevallen?!

Ze kan toch eerst urine inleveren nu en de klachten vertellen en dan is het de taak van de assistente of arts om een beleid te kiezen maar voor alsnog worden er geen stappen ondernomen en vragen gesteld op internet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:08

Vaak wordt op het ingesproken bandje van de HA die op vakantie is gemeld dat er bij dringende zaken een vervanger gebeld kan worden. Waarschijnlijk zodat idd niet iedereen met een splinter in de grote teen er komt te zitten :')

Nierbekkenontsteking hoeft echt niet altijd gepaard te gaan met koorts, wel met veel pijn inderdaad, die pijn is echt niet te missen weet ik uit ervaring.

Gewoon even wat urine opvangen in een steriel potje en dat langs de assistente brengen. Die weet binnen een minuut of je een blaasontsteking of bloed in de urine hebt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:11

De assistente checkt je urine. Ik zou even een potje langs brengen. Dan word het gecheckt en krijg je een kuur. De hap bellen vind ik overdreven

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:13

Liselot schreef:
Vanillia schreef:

Knap dat jij op basis van 2 regels tekst kunt vertellen waarom ik last heb van blaasontsteking, misschien dat je ook meteen een diagnose kan geven voor mijn schouderklachten? :Y)

Ik laat altijd als ik het gevoel heb dat de klachten weer weg zijn (dag of 3/4) mijn urine testen om zeker te weten dat er geen ontsteking meer zit, dat is 9 van de 10 keer zo. De enkele keer dat dat niet zo is krijg ik antibiotica. Dit wat mijn huisarts mij aanraad, jezelf meerdere keren per jaar vol stoppen met antibiotica is ook geen gezonde hobby :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:13

Ja en als je geen potje hebt kun je gratis een potje bij de balie halen en eventueel daar op de wc erin plassen.
Ochtendurine is het beste maar daar zal t wel al te laat voor zijn.

Nee een nierbekkenontsteking hoeft idd geen koorts te geven, meestal wel maar hoeft idd niet. Maar als je dit echt serieus hebt dan ga je niet eerst bokt vragen maar bel je gelijk de hap want daar twijfel je dan niet over :+

Oja mensen die vaker last hebben van een uwi moeten zich afvragen of dat wel gezond is en een afspraak op t su wellicht dan een goed idee. Antibiotica is inderdaad ook niet altijd goed als je het te vaak gebruikt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:25

Vanillia: ik heb zelf de opleiding doktersassistente en microbiologisch analist gevolgd en werk al jaren als microbiologisch analist. Lijkt mij dat ik wel ietsje af weet van bacteriën in het menselijk lichaam ;) Jezelf meermalen volpompen met AB is idd ook niet goed, dus wat dat betreft is er wel wat voor jouw manier te zeggen, maar het zou mij niet verbazen dat ze met de sticks die kleine hoeveelheden die achterblijven niet kunnen aantonen, ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de aantoningsgrens van die sticks is, is al weer een tijdje geleden dat ik daarmee gewerkt heb. Bij een kweek kan je 1kve al aantonen

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:29

Ik heb zelf ook regelmatig blaasontsteking; ik dacht het goed onder controle te houden met d-mannose/cranberrytabletjes.. totdat ik tot een paar weken geleden opeens verrekte van de koorts, pijn, misselijkheid en diarree. Degene die zeggen dat het eruit valt te drinken met water, vitamine C en cranberry, houd het alsjeblieft in de gaten. Ik heb de laatste x met dezelfde 'zelfbehandeling' voor de nierbekkenontsteking dus totaal geen blaasontsteking gevoeld. Gelukkig was ik er nu enigszins op tijd bij; tien jaar terug had een vervanger me ab gegeven waarvoor de bacterie immuun was en belandde ik in het ziekenhuis voor een week.

Nee, het is geen bloedspoed, maar het is wel verstandig zsm langs de huisarts te gaan. De ontsteking wordt nl veroorzaakt door een bacterie, en naast dat je van een verwaarloosde blaasontsteking nierbekkenontsteking kan krijgen, kan het zich uiteindelijk ook in je bloed manifesteren. Nu is het laatste wel een extreem voorbeeld, maar hoe sneller de ontsteking behandeld wordt, des te beter.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:42

Ik zou als ik jou was even langs de vervanger van de HA gaan. Dit klinkt als een blaas ontsteking. Heb je ook last van je zij of beide kanten? En koorts? Dat zou kunnen duiden op een nierbekkenontsteking.
Je kan het beste nu urine opvangen mocht je geen potje hebben, kan het ook in een schoon flesje.
Ochtend urine is geconcentreerd en kan daardoor makkelijker worden gekeken naar de witte bloedcellen die duiden op een ontsteking en je nitriet gehalte dat is belangrijk voor het diagnostiseren van een mogelijke nierbekkenonsteking.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:44

Ik wil je niet bang maken maar ik had dit 2 weken geleden.
in de ochtend pijn bij het plassen en beetje buikpijn. mijn huisarts heeft graag ochtend urine dus dan maar wachten en de volgende morgen bellen. in de middag kreeg ik bloed bij de urine. en heb ik meteen de Huisarts gebeld. kreeg meteen een kuur voor geschreven. Daar had ik er meteen 1 van genomen. s ' avonds ben ik naar de huisartsen post gegaan inverband met heftige pijn in me rechter flank (in de nier streek) daar ben ik Door gestuurd naar de eerste hulp die mij direct hebben opgenomen en een antibiotica via het infuus hebben gegeven. ik had een nierbekken ontsekking. ik had 2 weken daarvoor een kijk operatie in me nieren gehad. Dit maakte dat me urine wegen nog al zwak waren en het dus zo snel omhoog kon. bloed bij de urine is nooit goed. Dus ik zal gewoon even de vervangende huisarts bellen.

en wat betreft koorts. ik lag te kermen van de pijn. maar ik had geen koorts. maar had wel degelijk een nierbekken ontsekking. en geloof me dat doet echt enorm pijn dat wil je echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:02

Ik moet even overleggen over hoe en wat, wil wel naar de vervanger maar geen vervoer dus moet ff kijken.

Waarom ik dit topic open; ik ben niet iemand die snel naar de dokter holt, ik kijk het liever een tijdje zelf aan. Maar dit deed best zeer en ik vroeg me af wat het was. Of anderen het herkennen en of het dringend is om naar de ha te gaan.

Bedankt voor alle berichten :)

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:25

Kan ook zijn dat je je darmen niet goed leegt, geeft de zelfde symptomen.
Even urine laten nakijken, als die schoon is even een foto van je darmen laten maken.

succes

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:30

Ik wou ook niet snel naar de dokter en heb het voor iedereen verborgen gehouden dat ik pijn met plassen had. Dacht ook het gaat vanzelf weg. Tot ik ineens doodziek was en met spoed naar de EH ging omdat ik dacht dat ik ging bevallen.Was toen 4,5 maand zwanger.

Uiteindelijk had ze zo'n sneltest gedaan en die kleurde helemaal donker. Bleek een zware nierbekkenontsteking te hebben en ben daar echt ziek van geweest. Ik stel dat dus nooit meer uit, echt TS dat wil je niet hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:39

Ben bij ha geweest en idd blaasontsteking. Antibiotica gekregen :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:07

Gelukkig!
Dan zijn de klachten snel over.
En neem daarna nog "probiotica": de weerstand van de slijmvliezen hangt samen met een goede darmflora. Ik had veel aan de (pro) symbioflor serie, die is echtvoor dit doel gemaakt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:42

Gelukkig
Volgende keer sneller gaan he. Ik heb alleen al dit jaar 3 keer op de spoetpost geweest voor een blaasontsteking en dan keken ze het altijd na en kreeg kuurtje. Niemand die het overdreven vond. (nou ben ik ook altijd wel goed ziek van blaas
blaasontsteking)