Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hypos schreef:Ze noemen het niet voor niets tropenjaren.
Sinds vorig jaar wonen wij naast de paarden, dus meer tijd om te verzorgen en te rijden. Met mooi weer gewoon als de kids in de tuin spelen, op het land. Of zomers al om 6 uur richting strand voordat de kinderen wakker worden, alleen op zaterdag of zondag als de papa ook thuis is.
Kindjes zijn nu 3 en 5.
Voorheen was het gewoon pech, eens in de 2 weken rijden. Gelukkig is mijn pony al wat ouder en de ambities niet zo hoog, hij heeft bijna 3 jaar rust(ig) gehad.
PBA_ schreef:heb een eigen weide. voorheen ook een bijrijder gehad maar eigenlijk werkte dat voor mijn paard juist slechter. door haar mankementen moet ze op een bepaalde manier lopen. wordt er meer gevraagd raakt ze kreupel. nu dus besloten dat ze dan maar minder loopt. so be it erg vind ze het niet. loopt 24 uur per dag buiten. mijn paddock mag niet zo groot zijn dus daar rijden is geen optie, alleen buiten rijden dus. dat gaat natuurlijk niet met 2 jonge kinderen. zijn 3 en 4,5. ik kan alleen rijden als mijn man thuis is. hij is chefkok dus vrijwel altijd weg. rijden lukt om die reden eens per maand. als hij vrij is moeten eerst de andere verplichtingen. en eerlijk ben ik blij als hij thuis is dus blijf ik ook thuis. wij hebben op stal wel een terrasje gemaakt waar er lekker gezeten kan worden en ze veilig zijn. hierdoor kan ik wel longeren. verder hebben we wat speel atributen voor ze, schepje, bezempje, harkje en een kruiwagentje. toen ze kleiner waten loopfietsje en loopwagens nu traptracktors en een schommel. ze hadden hun eigen zandbak. nu zorgen ze voor de kippen en konijn en zijn ze ook zoet. als ze moe waren legde ik hooi plat met een deken erover en konden ze slapen. verder weinig tips, het is gewoon wat lastiger maar de wei op deze manier heeft ook z'n vrijheden.
czarina schreef:Ik had altijd speelgoed op de wei, een campingbedje en een offroad kinderwagen. Ging prima, als ik stallen deed zat zoon in de kinderwagen en zo gauw ik ging rijden zette ik het bedje in de bak, speelgoed er in en zoon er bij.
Legde uit dat hij mocht spelen of kijken en ging meestal prima. Als hij het zat werd deed ik liedjes zingen of kiekeboe spelletjes. Vond hij machtig mooi en als mamma klaar was en hij lief was geweest mocht hij rondje op paard zitten.
Jenny21 schreef:Hier ook de paarden op de weide op 5 minuten autorijden afstand.
Ik begrijp je geheel! Als ik maar even wat te doen heb dan zet ik hem in de buggy zodat hij wel kan kijken. Als ik aan het poetsen ben mag hij even op paardje zitten.
Zodra er grotere klussen zijn dan kan hij helaas niet mee en zal ik dit savonds/weekend moeten doen als manlief thuis is.
Anoniem schreef:Neem een oppas.
Vicky_Belle schreef:Anoniem schreef:Neem een oppas.
dat lijkt een heel goede oplossing, maar zo simpel is het niet. Je gaat een hele dag werken en kind gaat een hele tijd naar het kinderdagverblijf, als je dan 's avonds hem gaat oppikken wil je hem niet nog eens bij een oppas steken want dan heb je je kind enkel s ochtends gezien en zit hij een hele dag bij "vreemden".
Dan krijg ik toch echt wel het gevoel dat hij opgevoed wordt door anderen.
Maar dit is wel een prima idee voor bijvoorbeeld op zaterdag.
Daarbij zitten we nu financieel een beetje vast, we zijn aan het verbouwen dus nu is het even een spaarzame tijd. Er gaf hier iemand de tip om een verzorger/babysit te zoeken dus iemand die wil oppassen in ruil voor rijden en daar ga ik even over nadenken. Dan kan hij alsnog mee naar de paarden.
Anoniem schreef:Jij gaf aan dat het verzorgen van de paarden wel lukt, met je zoontje in de buurt.
Als je nu gewoon plant, (bijvoorbeeld) ik ga van 20:00 tot 21:00 rijden, zorg dan dat er iemand is.
Dan zal je zoontje gewoon het idee hebben dat hij bij je is, want dat ís hij ook en je betaalt iemand 5 euro voor dat uurtje ''oppassen''.
Wat je inderdaad ook kunt doen, is iemand in ruil voor het uurtje met je zoontje ''spelen'' (als je het zo brengt heb je misschien minder het idee dat een ander je zoontje aan het opvoeden is), diegene een keer per week laten rijden.