Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
muzzy17 schreef:Heb zelf 2 X mijn linker sleutelbeen gebroken. 2 maal aan geopereerd. De laatse was nodig omdat ze langs elkaar geschoven waren en ik dus nog maar de helft van mijn sleutelbeen 'over hield' en dus ook zo scheef liep ik ben de week erna direct geopereerd om erger te voorkomen. Je lichaam Is uit verhouding dus op latere leeftijd kan je er zeker last van krijgen als er niks aan gedaan word.
Hoe Is hij gebroken? Net als bij mij (2 stukken naast elkaar) of een stuk over een ander stuk (krijg je bobbel op je sleutelbeen)
_Yasmine_ schreef:Meid, ga alsjeblieft voor een foto, hierbij lijkt niet alleen je schouder ongelijk..
Hij lijkt laag in je rug te beginnen in een hele mooie S vorm. Ik ga de online diagnose scoliose (th. convex naar rechts) geven.
Even in therapie bij een oefentherapeut om ermee om te leren gaan, wat het ook is, als je zo blijft lopen ga je pijn krijgen.
Delphi schreef:Op je laatste foto's vind ik het wel weer meevallen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je jezelf een verkeerde houding hebt aangeleerd en er misschien het een en ander vast zit. Ik kan zelf ook scheef gaan staan met een hangende schouder, alleen kan ik ook weer netjes recht staan met mijn ouders recht.
Maar wat zeggen je ouders er van? Ik neem aan dat zij ook moeten zien dat je houding niet goed is en dan met name de manier waarop je schouder 'hangt'?
_Yasmine_ schreef:Ik ben ook helemaal geen arts, daarnaast is ook een scoliose niet heel heftig.. Rustig maar. Was niet gemeen bedoeld hoor, pfoee jeetje..
Delphi schreef:Op je laatste foto's vind ik het wel weer meevallen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je jezelf een verkeerde houding hebt aangeleerd en er misschien het een en ander vast zit. Ik kan zelf ook scheef gaan staan met een hangende schouder, alleen kan ik ook weer netjes recht staan met mijn ouders recht.
Maar wat zeggen je ouders er van? Ik neem aan dat zij ook moeten zien dat je houding niet goed is en dan met name de manier waarop je schouder 'hangt'?
gabyfedde schreef:_Yasmine_ schreef:Ik ben ook helemaal geen arts, daarnaast is ook een scoliose niet heel heftig.. Rustig maar. Was niet gemeen bedoeld hoor, pfoee jeetje..
Gewoon niet doen dan. Zelfs een (goede) arts stelt geen online diagnoses en al helemaal niet op basis van twee slechte kleurenfoto's. Je uitspraak dat een scoliose niet heel heftig is raakt ook weer kant nog wal. Een scoliose kan wel degelijk heftig zijn namelijk.
Misschien stuurt hij je wel door naar de fysio of mensendieck.
femmy91 schreef:_Yasmine_ schreef:Meid, ga alsjeblieft voor een foto, hierbij lijkt niet alleen je schouder ongelijk..
Hij lijkt laag in je rug te beginnen in een hele mooie S vorm. Ik ga de online diagnose scoliose (th. convex naar rechts) geven.
Even in therapie bij een oefentherapeut om ermee om te leren gaan, wat het ook is, als je zo blijft lopen ga je pijn krijgen.
Dit was ook meteen mijn idee!
en ze zijn zeker miet geschikt om een soort van diagnose te stellen.
SergeantRoos schreef:Ik heb zelf vorig jaar september mijn linkersleutelbeen gebroken na een val met m'n verzorgpaard. Ik was toen 15. Ipv het gevoel dat jij had (dat je echt je nek had gebroken ofzo), voelde ik eerst helemaal niks, ben opgestaan, paard gevangen en aan vriendin gegeven die haar naar de wei heeft gebracht. Toen kreeg ik langzaam het gevoel dat er wel iets mis was met mijn schouder, maar niet heel heftig. Bleek van de foto's in het ziekenhuis dat ik een heftige breuk had die mensen normaal pas na hun veertigste kunnen krijgen![]()
Wij hebben op aanraden van de artsen eerst twee weken aangekeken, en ik ging inderdaad mijn schouder (onbewust) naar voren houden om de pijn te verminderen. En dat werd steeds erger. Na die twee week werd ik geopereerd, waardoor ik nu helemaal niet meer scheef ben ofzo.
Wat ik wil zeggen is dat je inderdaad behoorlijk scheef loopt, maar dat ook ik denk dat het met goede begeleiding vast wel goed gaat komen! Veel succes bij de dokter volgende week!!