Au au au rotwesp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Au au au rotwesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:13

Iedere keer als je gestoken wordt gaat je reactie erger zijn. Dus als je feitelijk echt allergisch bent kan het goed zijn dat je volgende keer wel een echte shock krijgt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:25

jammer maar tis idd wel het veiligste om het nu gelijk zo aan te pakken ...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 15:35

Ik weet het maar ik haat het doden van levende wezens die in dit geval alleen maar hun nest en kinderen verdedigen. |( . Gewoon doen wat een mens ook zou doen als huis wordt aangevallen. Dat is het sneue eraan ook nog.

Iris ik weet de mogelijke gevolgen maar reageerde op de post erboven dat je er echt allergisch voor bent. Ik reageer op alle insecten zo heftig, eem muggenbult wordt rustig een dik ei. Dazen een grote kokend hete bult. Twee weken geleden op de hoge veluwe door een minivliegend iets gestoken. Die avond al een dikke ontstoken wreef. -O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:47

Nog bedankt voor het opzoeken. Ik heb ze ook, maar het helpt steeds minder. Gister gestoken door een daas, vannacht wat koortsig, vanochtend buikloop en heel de dag wat naar. Bult is formaat tennisbal en gloeiend. En de assistente van de huisarts raadde alleen maar aan een pilletje te slikken (dat had ik al gedaan :+ ) en verder paracetamol tegen de koorts. Morgen nog maar eens bellen als het nog niet minder is.

Jammer van het nest, maar voor de veiligheid beter. Agressieve soort dit :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:19

Ik ben gister ook 3 keer gestoken door wespen. Stond schijnbaar te dichtbij met m'n voet (had dat hele nest niet gezien) en had een korte broek aan dus dat was makkelijk voor ze. Heb geen idee welk soort het was, het enige waar ik op let op zo'n moment is hoe groot ze zijn.
Er zijn hier ook grote, van origine Aziatische wespen, en die zijn iets serieuzer dan de Europese huis tuin en keuken wesp.
Een steek daarvan is voor iedereen een ritje ziekenhuis voor controle.