Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Clau1981 schreef:Ik wilde absoluut geen ruggeprik door nare verhalen in mijn omgeving.
Maar na een aantal uren stormweeen zonder rust er tussen en nog maar 2 cm verder heb ik me uiteindelijk om laten praten en toch een ruggeprik gekregen. Voor mij op dat moment de hemel op aarde! Bij 10 cm ontsluiting is hij uit gezet. Vervolgens na de bevalling om te hechten weer aan gezet.
Masi1 schreef:Het is goed om je van te voren te verdiepen in wat je evt zou willen. Dqt als je besluit voor pijnstilling dat je gelijk kunt zeggen wat je wil.
Bij mij zeiden ze "meid... we leven niet meer in de Middeleeuwen. De middelen zijn voorhande dus voel het niet als falen of wat dan ook, gewoon doen dan. Geef het alleen op tijd aan, anders kan het misschien niet meer."
Ik heb altijd een beetje moeite met mensen die zeggen dat ze hun bevalling intenser hebben beleefd omdat ze geen pijnstilling hebben gehad. Ik heb mijn weeen wel degelijk gevoeld alleen waren ze dior de ruggenprik goed op te vangen. Daarvoor niet, als je 30 sec tussen twee weeen hebt, kun je ook niet even bijkomen voor de volgende.
Liselot schreef:Inderdaad Blokje en ik zie niet in waarom je jezelf onnodig zou pijnigen als je gewoon pijnstilling kan krijgen. Daarom ben ik er ook zeker van dat ik pijnstilling wil
Liselot schreef:Monica72 schreef:Ik ben van mijn beide kinderen thuis bevallen zonder pijnstilling, heb heerlijk m'n ding kunnen doen en heel lang en veel onder de warme douche gezeten. Ziekenhuis op zo'n 5 min afstand dus als het nodig was geweest was ik d'r zo.
De eerste mijn dochter was 7 pond en daar heb ik helaas wel 20 uur over gedaan
2de zoonlief ook 7 pond was in 6 uurtjes gepiept.
Dit soort reacties heb ik dus niets aan, ik vraag duidelijk om ervaringen met pijnstilling
koos2015 schreef:Ik ben beide keren zonder bevallen dus kan je niet adviseren over wat fijner is. Maar kijk ook goed naar de nadelen want die zijn er wel degelijk. Veel meer kans op ks, vacuümpomp en tangverlossing. Je baby kan ziek worden en jij ook. Het is niet altijd onschadelijk. Ik ben niet tegen pijnstilling, maar wel als er gedaan wordt alsof het geen kwaad kan. Overigens vond ik bevallen goed te doen, maar dat is natuurlijk van veel dingen afhankelijk.
Succes met je bevalling!
koos2015 schreef:Ik ben beide keren zonder bevallen dus kan je niet adviseren over wat fijner is. Maar kijk ook goed naar de nadelen want die zijn er wel degelijk. Veel meer kans op ks, vacuümpomp en tangverlossing. Je baby kan ziek worden en jij ook. Het is niet altijd onschadelijk. Ik ben niet tegen pijnstilling, maar wel als er gedaan wordt alsof het geen kwaad kan. Overigens vond ik bevallen goed te doen, maar dat is natuurlijk van veel dingen afhankelijk.
Succes met je bevalling!
Citaat:Het verdovende middel Remifentanil is niet nieuw, maar het werd niet eerder in de verloskunde toegepast. Een vrouw die de barenspijnen te zwaar vindt, kan op een infuus worden aangesloten dat haar continu van het morfinepreparaat voorziet. Met een drukknop kan zij zichzelf een extra hoeveelheid toedienen, tot een door de computer vastgesteld maximum, om overdosering te voorkomen. Vrouwen kunnen actief meehelpen met de bevalling, waardoor het risico op ‘kunstverlossingen’ niet toeneemt, zoals wel gebeurt bij de ruggenprik.

bakkabouter schreef:Kan je eventueel ook beslissen dat je beide opties wel vind kunnen, maar dat het van de omstandigheden af hangt welke jou op dat moment het best geschikt lijkt? Of wil je daar tijdens de bevalling niet meer mee geconfronteerd worden?
chanel1985 schreef:Een ruggeprik komt niet in het bloed, dus ook niet tot bij de baby. Vaak vlot een bevallig dat al langer duurt, beter door een ruggeprik omdat de moeder geen pijn of veel minder pijn heeft en dus meer ontspannen is.