grote muggenbult?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: grote muggenbult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:24

Ik denk toch dat een daas je te pakken heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:28

sallandval schreef:
Ik denk toch dat een daas je te pakken heeft gehad.

Dat hoeft niet hoor, mijn vriend heeft de mug letterlijk van zn hoofd geslagen toen ie gestoken was :P

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 23:31

Joolien _O- _O-

Bedankt voor de tips allemaal! Heb verschillende dingen geprobeerd (allemaal met een aantal uur er tussen) helaas groeit ie nog steeds -O- het binnenste rode gedeelte (de echte 'steekplek') is een dik ei/schijf.. zit ook niet erg comfortabel :')

Heb nog een after bite pen, met ammoniak geloof ik? Die maar even proberen :))

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:33

nou ik had vorig jaar door een 'mug' een gratis tijdelijke borst vergroting dat vond ik ook gewoon echt niet grappig := achteraf wel
maar bij mij werkt inderdaad die Prrrrrrikweg gel van VSM heel goed en azaron
en vooral niet krabben dan word die groter :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:33

Het lijken inderdaad dazensteken maar het zijn toch echt muggenbulten... Woon je soms in Twente haha, sinds ik vanuit de randstad naar twente ben verhuisd heb ik er ook last van. Niet altijd, heb soms ook gewone bulten, maar ook wel regelmatig zo'n plakkaat zoals ik ze noem.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:40

jeetje wat vervelend hoop dat het snel weg is.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:49

kitlover schreef:
Ik kan mij herinneren dat ik een keer op kamp was in het zuiden van ons land en dat ik (en mede tent genoten) was gestoken door een mug waar ik echt olifanten bulten van kreeg!

Nog nooit eerder had ik zoiets gehad dus ik schrok me helemaal rot. Het bleek iets van een groene mug te zijn ofzo (kan ook iets heel anders zijn geweest, ik heb echt het geheugen van een zeef, maar zeker een muggen soort). Maar omdat er veel minder van die muggen waren had je minder snel van die enorme bulten.

kom ik aan met mijn koeien verhaal, en uiteraard kan ik er niets meer over terugvinden (wel weer wat geleerd over verschillende muggen soorten 8-) ).

waarschijnlijk dus toch een soort reactie op de bult ts! Sterkte ermee!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:55

Deugenietje schreef:
Maaikevdk schreef:
Ik heb bij de huisarts/apotheek speciale pillen gekregen die goed werken. Ik kan zo veel azaron en prikweg op de bult smeren als ik wil, maar het helpt niet bij mij...

Welke pillen?

Levocitirizine! Hier ook een allergisch persoon...
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 11-08-15 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:56

Kijk overigens wel uit als je er te veel hebt, je kunt in shock raken.
Ik heb er paar jaar geleden stuk of 20 tegelijk gehad en werd daar echt ziek van, kortademig, duizelig etc

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:19

xZiva_ schreef:
Joolien _O- _O-

Bedankt voor de tips allemaal! Heb verschillende dingen geprobeerd (allemaal met een aantal uur er tussen) helaas groeit ie nog steeds -O- het binnenste rode gedeelte (de echte 'steekplek') is een dik ei/schijf.. zit ook niet erg comfortabel :')

Heb nog een after bite pen, met ammoniak geloof ik? Die maar even proberen :))

En goed verhitten werkt niet? Vreemd. Sterkte :(

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:29

Ik ben ook onwijs allergisch voor muggen, dazen etc. Van muggen krijg ik idd ook dit soort plekken, dazen worden nog veel groter bij mij.
Enige wat je kan doen is gelijk beginnen met slikken van antihistamine (anti-allergiepillen) zoals cetrizine, kunnen gewoon hooikoortstabletjes van de drogist zijn. start met 2 stuks en daarna 1 per dag. verder koelen en smeren met iets tegen de jeuk. Met jeuken activeer je het gif nog meer en worden ze nog groter. En ik heb zelf altijd een gifzuigertje in mn tas zitten, mocht ik dan gestoken worden kan ik nog gelijk proberen iets van het gif eruit te halen.
succes!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:32

antihistamine is inderdaad aan te raden! maar dat helpt alleen als je stopt met krabben (net als alle andere dingen) en dat vind ik vaak het lastigst...

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:37

Ik heb het ook van muggen, lang niet bij alle bulten maar loop ook regelmatig met zo'n grote harde plek rond.
Soms krijg ik er ook koorts van, ben er een paar keer voor naar de HAP geweest. Ik heb de laatste keer pilletjes meegekregen maar die helpen niet echt. Ook mijn hooikoortspilletjes helpen niet. Gewoon koelen en hopen dat het snel wegtrekt is bij mij meestal de 'oplossing' :+

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:43

Krijg ook zulke plekken als ik word gestoken. Bij mij worden ze vaak ook nog blauw paars ^) .

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:50

Wow ik krijg zulke plakaten alleen van dazenbeten naar jullie krijgen die al van muggen :oo :oo

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:07

Ik krijg ook van die mega bulten nadat een daas mij gestoken heeft. Ik heb er dit jaar al heel wat gehad. Toppunt was 5 stuks op mijn been :( . Het begint met een klein plekje en na een paar uur een knal rode mega bult die in de fik lijkt te staan, zo warm.

Bij mij helpt het smeren van traumeelgel. Dat verkoelt, verlicht de jeuk en binnen een dag of 5 is de bult nagenoeg weg.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 15:37

Even toevoeging: ik slik elke dag al antihistamine voor mijn allergie, anders overleef ik de dag niet :')

Ik krab er ook niet aan, doet pijn -O-

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:44

Pijnlijk! Hopelijk trekt het snel weg.

Ik krijg afentoe van bepaalde muggen beten ook enorme bulten.
Een paar jaar terug had ik 3 mega bulten op mijn gezicht. Het zag er niet uit haha, mijn ogen zaten dicht en ik had een enorme voorhoofd. Ik mocht gelukkig op school een pet op om het een beetje te bedekken.
Gelukkig was het na een paar dagen weer verdwenen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:26

xZiva_ schreef:
Nee is echt in de nacht gebeurd, en heb mn kamer ook gecheckt achteraf en zag alleen een mug :o

Ga zo even azijn proberen! :))

wat erg goed tegen de jeuk helpt. is een lepel in gekookt water, wachten tot je het ( nog wel heet) op je huid kan doen. en dan er overheen wrijven. Dit breekt de jeukende stof af. Ik zweer er bij!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:06

Ik krijg deze bulten ook van muggen, is echt een allergische reactie. Als je dit bij meerdere bulten krijgt, moet je even langs de huisarts gaan voor anti histamine pillen. Dan trekt de vreselijke jeuk vrij snel weg.