PDS! Ik word er kriegel van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: PDS! Ik word er kriegel van

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:52

Hier ook die diagnose gehad na verschillende onderzoeken (Oa darm en bloed), coeliaki is uitgesloten. Enige wat uit mn bloed kwam was vit d tekort. Ik merk wel sinds ik gestopt ben (of zo goed als) met melk/karnemelk drinken de klachten al verbeterd zijn. Ik had vooral last van extreem veel gasvorming. Nu nog af en toe een aan valletje waarbij mn darm niet weet of het voor of achteruit moet en dus alles tegelijk probeert. Ontzettend pijnlijk. Spanning lijkt hier ook mee te spelen. Ook pikant eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:15

PDS is niet oets om in te geloveb of niet... PDS is gewoon een verzamelnaam voor mensen met darmklachten waarvan de oorzaak niet bekend is. En geen ziekte op zich..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:22

Erg slecht idee de omeprazol zonder normaal onderzoek.
Je kan hier van de regen in de drup van raken.
Je darmen hebben het al jaren duidelijk te zwaar. Omeprazol duwt ze nu nog verder de oliebol in.
Opvoeren komt vaak vanwege te veel gassen. Kan erg voedsel gebonden zijn. Plus een opgeblazen buik.. Lucht zowel opboeren als scheten. Vertering duidelijk niet oke. Vezelszakjes gaan het ook niet oplossen voor je.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:24

Xjewillemijn schreef:
komt mij helaas bekent voor ...
ik loop hier ondertussen bij de kinderarts voor, omdat
ik in zeer korte tijd meer dan 20% van mijn gewicht
verloor. In het begin kreeg ik ook vezels maar die hebben
helaas niet geholpen bij mij, hopelijk bij jou wel

Heftig!
Ben je onderzocht op schimmels en parasieten? Candida, Dientamoeba en blastocystis hominis bijv.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:25

TS: 3 daagse kuur kruidvat ontworming is ook aan te raden. 3 pakjes van 6 tabletten kopen. 3 dagen 2 x daags 3 tabletten.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 06:35

secricible schreef:
PDS is niet oets om in te geloveb of niet... PDS is gewoon een verzamelnaam voor mensen met darmklachten waarvan de oorzaak niet bekend is. En geen ziekte op zich..

Precies, dus verder onderzoek is nodig. Vlgs internist had ik ook pds, laten doorverwijzen naar de allergoloog blijk ik een voedselallergie en een intolerantie te hebben die bij de internist er niet uit waren gekomen. Collega van mij had ook pds volgens de arts. Uiteindelijk op een zaterdagavond door 2 chirurgen met spoed geopereerd want er bleek gynaecologisch iets helemaal mis te zijn.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:01

Rebecca schreef:
Omdat ik dingen eet die ik niet eten moet , ik moet mijn voeding weer omgooien en eet alleen maar dingen die darmen niet leuk vinden en of gas van produceren.

Ik ben nooit onderzocht , vanaf mijn 14de last van mijn darmen. Kramp zomaar of na een maaltijd , spontaan heftig reageren op bepaalde dingen die ik tot de dag ervoor gewoon consumeren kon . Soms bij beweging weer de broek vol , nog steeds haal ik geregeld de wc niet. Ook wel dagen dat ik juist niet kan , en vandaag kramp dag met de bijhorende races naar de wc.

Heb zeker goede dagen , maar die slechte had ik liever niet... Heb ik trek dan ben ik er vaak misselijk van , en dan rommelen de darmen al van kom op stop er wat in en dan aansluitend buikpijn tot ik eten ga.

Ik weet niet beter eigenlijk

Ik zou eerst eens even beginnen met glutenvrij te gaan eten om te zien wat dat voor je doet. En het klinkt mij als duidelijk intoleranties in de oren. Heb precies hetzelfde gehad en bleek aan intoleranties te liggen.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:07

Hannanas schreef:
Xjewillemijn schreef:
komt mij helaas bekent voor ...
ik loop hier ondertussen bij de kinderarts voor, omdat
ik in zeer korte tijd meer dan 20% van mijn gewicht
verloor. In het begin kreeg ik ook vezels maar die hebben
helaas niet geholpen bij mij, hopelijk bij jou wel

Heftig!
Ben je onderzocht op schimmels en parasieten? Candida, Dientamoeba en blastocystis hominis bijv.

Ben de afgelopen weken helemaal door de molen gehaald; echo bloedonderzoeken en ontlasting is onderzocht helaas hebben ze niks kunnen vinde