Troebele urine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:41

Shenavallie schreef:
Tillie20 schreef:
Dat is overigens niet waar. Juist door de pil wordt je ongesteld. Als je in de overgang zit en je slikt de pil word je nog steeds ongesteld. Er is hier onderzoek naar gedaan en er zijn geen nadelige effecten aan het doorslikken van de pil. Kan zijn dat jij dan bijvoorbeeld erg reageert op hormonen, maar algemeen gesproken zijn er geen nadelen.

Ik zit zelf in de (vroege) overgang en ben al een paar jaar niet meer echt ongesteld. Een heeeeeeeeel enkele keer een niet noemenswaardig iets. Omdat ik vorig jaar op vakantie ging met mijn vader, wilde ik de kans niet lopen om alsnog "loops" te worden. Vandaar dat ik hem doorslikte. Dit werd zo'n gewoonte, dat ik een half jaar later nog steeds slikte. Ik werd er inderdaad helemaal naar van, mede door de hormonen. Maar mijn lichaam kon ook door het doorslikken niet goed de afvalstoffen kwijt. Ik heb overwogen om helemaal met de pil te stoppen, maar het is zo'n lichte dus het kan niet echt kwaad. Daarnaast slik ik Ymea, vooral voor het nachtelijk overmatig transpireren en de enkele (gelukkig nog lichte) opvliegers overdag. Maar dat is een ander verhaal. Het gaat erom dat mijn huisarts nadrukkelijk hetgene zei wat ik in het eerdere antwoord aangaf. ;)

Is dit toevallig een wat oudere huisarts? dit advies was er vroeger wel namelijk wel altijd maar nu wordt er gezegd door gynaecologen en huisartsen dat het geen kwaad kan om de pil door te slikken. Zo leren wij het ook op nascholingen als apothekersassistent. Het is ook maar een kunstmatige bloeding die je krijgt. Je mag in principe zo lang doorslikken als je wilt zolang je er maar geen last van hebt als je doorbraakbloedingen krijgt is het verstandig om een stopweek in te lassen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:34

Deze arts is eind 40, hooguit 50 jaar, dus nog niet echt oud. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het in combinatie met mijn medicatie not-done was om door te slikken. Dat ben ik even kwijt. Ik kan me alleen herinneren dat hij bijna vanachter zijn bureau schoot en zeer, zeer ernstig was. _-:(