Pijn in kaak en hoofd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 02:08

franka75 schreef:
je kan ook om een bitje vragen want zomaar een kies trekken kan er voor zorgen dat de ander doorgroeit, daar tegenover dus. vraag je tandarts wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb sinds een paar uur nu ook kies pijn gekregen, echt de kiespijn die je hebt wanneer het ontstoken is :o, dus een bitje is helaas niet meer de oplossing...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 02:56

hm das wel erg jammer sterkte in elk geval.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:37

franka75 schreef:
je kan ook om een bitje vragen want zomaar een kies trekken kan er voor zorgen dat de ander doorgroeit, daar tegenover dus. vraag je tandarts wat de mogelijkheden zijn.

He?
Dit lees ik denk ik niet goed.
Komt mij over alsof je bedoeld dat kiezen blijven groeien als ze niet afslijten?

Dat is bij mensen niet zo hoor :)

Lestrange dikke knuffel voor jou. :(:)

Tandarts kan soms stom zijn , maar bedenk bij jezelf dat bij een paniekaanval er niks ergs gebeurd he.
Ga niet in op wat je voelt
Probeer je te concentreren op wat anders dan je paniek, neem desnoods muziek mee en doe dopjes in je oren.
Ik pulk bij de tandarts soms wel aan mijn vingers of een randje van mijn kleding,zodat ik me daar op richt.
Ik word wel es simpel van het boorgeluid bij de tandarts, echt vreselijk!!!

Probeer je zelf echt af te leiden van je paniek,
Denk aan wat leuks, iets geks, iets grappigs.

En zoek een tandarts die wel geduldig is, en niet boos word!

Succes :(:)

genja

Re: Pijn in kaak en hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:45

Vraag aan de tandarts of ze een recept voor iets kalmerends naar de apotheek wilt faxen. Of anders je huisarts bellen en vragen of die dit wilt doen. Meestal geven ze diazepam 1 uur voor de behandeling weet alleen niet of de tandarts of huisarts je dit wilt voorschrijven ivm je leeftijd maar je kan het in ieder geval vragen.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 19:47

Dank jullie wel. Ik ga denk ik oortjes meenemen!

En ik denk dat Franka75 bedoelde dat wanneer er een leeg gat in je mond bestaat, dan gaan de kiezen en tanden die er naast staan verschuiven.

Misschien is dat met medicijnen wel een idee! Bedankt

Ik heb een afspraak voor morgen half twaalf. Ze hebben een dubbele afspraak gedaan voor me, want toen ze zagen dat ik alleen al bij het maken van de afspraak een paniekaanval kreeg zagen ze de bui al hangen :'). Helaas kan ik niet naar een andere tandarts, want dan moet ik véél langer wachten voor ze iets willen doen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:59

het klinkt als n wortelkanaal ontsteking.... maar ga echt naar die tandarts...

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:07

Als je pijn hebt dan moet je bellen. Zeggen dat de pijn hebt en je gezicht dik lijkt te worden.
Ze hebben zorgplicht en zijn je dus verplicht om iets te kunnen bieden en helemaal omdat je pijn hebt.
Ga hier alsjeblieft niet het weekend mee in want dan wordt de drempel nog hoger wat dan kom je in de dienst terecht als je het niet meer volhoud. En bepaalde tandartsen zijn in de dienst niet leuk omdat je ze of wakker belt etc. Ze bedoelen het dan wel niet zo maar goed.
Bellen dus!!!!

Lestrange01 schreef:
franka75 schreef:

Ik heb sinds een paar uur nu ook kies pijn gekregen, echt de kiespijn die je hebt wanneer het ontstoken is :o, dus een bitje is helaas niet meer de oplossing...

Om bijv verschuiving tegen te gaan kan je overleggen voor een tijdelijke oplossing als het kiesje verloren gaat.
Doormiddel van een plaatje of een frame.
Een frame is wel duurder dan een plaatje. En mogelijk tzt een brug of implantaat maar daarvoor moet de ruimte dan nog wel aanwezig zijn in je mond en!! je moet de tijd en het geld er voor over hebben.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 20:20

Citaat:
Om bijv verschuiving tegen te gaan kan je overleggen voor een tijdelijke oplossing als het kiesje verloren gaat.
Een frame is wel duurder dan een plaatje. En mogelijk tzt een brug of implantaat maar daarvoor moet de ruimte dan nog wel aanwezig zijn in je mond en!! je moet de tijd en het geld er voor over hebben.

Tijd heb ik meer dan genoeg, geld helaas niet :'), maar dat zal ik allemaal wel met mijn orthodontist en tandarts overleggen.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:17

Lestrange01 schreef:
Citaat:

Tijd heb ik meer dan genoeg, geld helaas niet :'), maar dat zal ik allemaal wel met mijn orthodontist en tandarts overleggen.

Mbt implantologie is het advies om dit te doen pas na je 18de, dus daar heb je nog tijd voor om te sparen.
Als je bij de ortho loopt dan zou ik ook daar mee gaan overleggen mocht het kiesje eruit moeten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:21

mijn moeder had dit ooit ook.
Bleek achteraf dat ze allergisch was voor de vulling. Nadat een andere tandarts de vulling had verwijderd en vervangen door een andere was ze van haar heftige migraine af. Die bij haar altijd na het ontbijt begon.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:17

Knert schreef:
Bleek achteraf dat ze allergisch was voor de vulling. Nadat een andere tandarts de vulling had verwijderd en vervangen door een andere was ze van haar heftige migraine af. Die bij haar altijd na het ontbijt begon.

Dit komt meestal voor met de grijze vullingen. Dat klopt.
Dit klinkt meer als ontsteking etc en niet als allergie.
Super dat je daar aan dacht! De meeste vergeten heel veel

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 13:43

De kies is eruit!

O god ik was zó zenuwachtig, anderhalf uur van tevoren heb ik een kalmerend medicijn in genomen en ik heb ook ibuprofen genomen. Dus toen ik bij de tandarts was, was ik zo moe dat ik maar één keer in paniek ben geraakt (vlak voordat we begonnen). Eerst een verdovend zalfje en toen heel veel verdovingsprikken, zodat ik echt niets zou voelen. En na een stuk of tien keer heen en weer wrikken was de kies er al uit. Nu heb ik alleen maar melk kiezen, dus dat is iets makkelijker.

Heb niets gevoeld en de tandarts was echt heel aardig voor me, ben blij dat ik gegaan ben.

Sorry voor eventuele spelfouten, ik ben nogal suf

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:54

SummerLess schreef:
Knert schreef:

Dit komt meestal voor met de grijze vullingen. Dat klopt.
Dit klinkt meer als ontsteking etc en niet als allergie.
Super dat je daar aan dacht! De meeste vergeten heel veel

Allergie kom je ook al veel tegen bij witte vullingen. Net als meer wortelkanaalbehandelingen. Daarnaast was het in dit geval contact gerelateerd. Ga dan haast denken dat de bestaande vulling gewoon te hoog was. Anders zou de migraine continu aanwezig geweest moeten zijn.

Kiezen kunnen wel degelijk uitgroeien wanneer er geen tand of kies tegenover zit.

Goed gedaan ts!! Toch de stap genomen!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Pijn in kaak en hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:02

TS, fijn dat er vanaf bent! Ik krijg altijd 2x valium wanneer ik een afspraak bij de kaakchirurg heb. Dus dat je iets rustgevends krijgt is niet zo heel vreemd. Ik kon me na afloop nog weinig herinneren van de behandeling, maar volgens vriendlief was ik nog steeds redelijk in paniek := De terugreis (1.5 uur) heb ik alleen maar geslapen :')

Hopelijk ben je nu van de pijn af!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:37

Lestrange01 schreef:
De kies is eruit!

O god ik was zó zenuwachtig, anderhalf uur van tevoren heb ik een kalmerend medicijn in genomen en ik heb ook ibuprofen genomen. Dus toen ik bij de tandarts was, was ik zo moe dat ik maar één keer in paniek ben geraakt (vlak voordat we begonnen). Eerst een verdovend zalfje en toen heel veel verdovingsprikken, zodat ik echt niets zou voelen. En na een stuk of tien keer heen en weer wrikken was de kies er al uit. Nu heb ik alleen maar melk kiezen, dus dat is iets makkelijker.

Heb niets gevoeld en de tandarts was echt heel aardig voor me, ben blij dat ik gegaan ben.

Sorry voor eventuele spelfouten, ik ben nogal suf

*\o/* gelukkig viel het mee, maakt het de volgende keer weer een stukje makkelijker :D