Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:47

Kana schreef:
Stop eens allemaal met haar dom te noemen en het onbegrijpelijk te noemen hoe laks ze was. Ik neem aan dat iedereen die dit leest dat vindt en dat TS dat zelf ook wel snapt.

Ik weet niet wat je van plan bent te doen mocht je zwanger zijn maar als je abortus overweegt dan is het beter als je er zo snel mogelijk bij bent. Dus geld moet geen reden zijn om dat uit te stellen.

Stop eens met een aantal mensen allemaal te noemen!
Er zijn namelijk genoeg mensen die dit niet zeggen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:58

Ik zou gewoon nog een zwangerschapstest halen en kijken wat die zegt. En mocht je toch al eerder dan die 2 weken naar de huisarts willen, gewoon morgen bellen naar de oude en vragen of je daar terecht kan en hoeveel dat kost. Mocht dat een stuk duurder zijn dan met de trein heen en weer naar je nieuwe, zou ik toch daarheen reizen.

Overigens zou je misschien kunnen proberen om eerder dan 1 uur in je bed te gaan als je zo moe bent telkens. Ikzelf raak namelijk veel uitgeruster als ik vroeger ga slapen (en wel net zoveel uur slaap).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:05

Waarom zeggen enkele dat TS laks is? Ik vergat mijn pil ook regelmatig terwijl ik smorgens wel nog tegen mezelf zei dat ik het 'S avonds niet mocht vergeten. Ik had toen ook 'S avonds seks en vergat alsnog mijn pil. Is nu gewoon wat kan gebeuren. Maar omdat ik geen kinderwens heb ben ik voor een spiraal gegaan.
Ik slaap tevens vaak als ik niet moet werken Van 23u tot 11u. 12 u dus per nacht. Er zijn dagen bij dat ik pas om 12u of 12u30 wakker wordt.

Tevens heb ik ook vaak last van vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn, krampen in onderbuik, rugpijn etc. Vorige week ook nog bruin verlies gehad en de week ervoor nog mijn menstruatie (2 dagen beetje bloedverlies).
Ben niet zwanger maar heb wel door die klachten al 2x in enkele maanden tijd een test gehad.

Ik had wel vitamine D tekort in mijn bloedresultaten en een iets te laag ijzer gehalte.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:19

Ik heb het gehad dat mijn eerste test (+/- 5 weken zwanger, dus 1 week overtijd) negatief bleef, terwijl ik wel dacht dat ik echt zwanger was. Dat was een dure clear blue. De dag erna getest met een goedkope kruidvat test en die was wel positief.

Ik zou nog een test halen. Die van het kruidvat schijnen goed te zijn, al mag een andere er eigenlijk ook niet naast zitten. Ik zou wel 's ochtends testen, zodat eventueel HCG geconcentreerder is in je ochtendurine.
Als je meerdere testen goed uitvoert (goed kijken naar het controlevenster) met ochtendurine en deze blijven negatief, dan is de kans echt zeer klein dat je zwanger bent.

Mocht je weer een negatieve test hebben, maar je toch echt symptomen hebt van een zwangerschap dan zou ik even naar de HA bellen voor advies.
Het klopt als je HA op vakantie gaat, dat je een andere krijgt. Je moet natuurlijk altijd een HA kunnen bereiken. Maar die draait dan dus dienst voor jouw HA die afwezig is.
Je kunt niet zomaar naar een andere HA. En dit is niet dermate spoed, waardoor je waarschijnlijk niet naar je oude HA zal kunnen waarbij de kosten vergoed zullen worden.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:27

Gucci_ schreef:
Ik voel mij wel beter bij mijn nieuwe huisarts, maar ik ga over 2 weken pas weer terug daarheen. Mijn oude huisarts zit hier vlakbij om de hoek. Als ik daar maandag meteen heen zou kunnen, heb ik in ieder geval zekerheid. Maar ik weet niet hoe duur zo'n bezoek is?
Ik moest wel eens vaker naar een andere ha, omdat die van mij op vakantie was en toen hoefde ik ook niet zelf te betalen... vind het een beetje raar.

Ik ben in elst ook eens bij de huisarts geweest terwijl ik er een in westervoort had, nooit een rekening ontvangen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:30

Het kan ook iets anders zijn dan een zwangerschap. Ik zou als ik jou was wel zo spoedig mogelijk naar een huisarts gaan, desnoods per trein naar je eigen. Zo krijg je meer duidelijkheid over wat je onder de leden hebt, want je zo futloos voelen lijkt me ook geen pretje :n
Als je de pil zo regelmatig vergeet kan een andere vorm van anticonceptie een optie zijn, wat ook kan helpen is de app 'pill reminder'. Hierbij stel je een bepaald tijdstip in en deze app geeft elke dag een herinnering dat je je pil moet nemen als je dat nog niet hebt gedaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:32

prulletje schreef:
Je kunt gewoon naar je oude huisarts, alleen moet je het bedrag wel voorschieten. Je krijgt dan een rekening mee die je bij de zorgverzekering kunt declareren.Voor alleen controle zijn die bedragen meestal niet zo vreselijk hoog. Sterkte!

Als jij ziek bent in plaats 1 en je woont in stad 2, mag je te allen tijde naar een huisarts in plaats 1.
(...met enig administratieve rompslomp, maar tegenwoordig zit huisarts gewoon in de basis zorg en komen er geen rekeningen. )

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:44

Oei meid, ik snap dat je graag nu naar een dokter gaat. Ik ben zelf Nederlandse, maar ik studeer in Antwerpen. Ik kan gewoon zonder ingewikkelde geldzaken de ene keer naar mijn Nederlandse huisarts en de andere keer naar mijn Belgische huisarts, maken ze geen probleem van zolang de dossiers op orde zijn.
Dus: gewoon naar de huisarts gaan, en voortaan alsjeblieft wat voorzichtiger zijn met je pilgebruik!

Edit: in België moet ik wel direct betalen bij de huisarts, maar dat wordt gewoon vergoed. Ik denk dat je in Nederland niet direct hoeft te betalen.
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 01-08-15 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Gewoon heen gaan, wordt wel vergoed namelijk (hetzij buiten jou om hetzij achteraf). Hoort bij de basis namelijk :)

Animal

Je zou inderdaad naar een andere huisarts moeten kunnen gaan. Ik woon in Vleuten (bij Utrecht) waar ik mijn vaste huisarts heb en mijn ouders wonen in de provincie Groningen vlakbij mijn oude huisarts. Ik kan bij beide huisartsen terecht moest dat nodig zijn. Ook voor wat minder ernstige dingen die ik wel graag snel afgehandeld wilde hebben. Zo had ik een keer een optreden in Groningen en net die dag raakte mijn oor verstopt :+ Zo had ik nooit kwaliteit kunnen leveren op het podium en om die reden heb ik mijn oude huisarts gebeld. Ik kon er dezelfde dag nog terecht om het op te lossen! +:)+

Ook toen ik mijn enkelbanden een paar jaar geleden scheurde en een paar weken bij mijn ouders ingetrokken ben (ik kon 6 weken echt niet lopen en daarna nog 2 maanden op krukken gelopen) kon ik bij de HA daar terecht voor het intapen. Wel had ik hierover vooraf eventjes gebeld en het was geen probleem om mij dan tijdelijk daar te laten behandelen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:47

Is het geen Pfeiffer? (Hoop dat ik het goed spel). Ik zou een bloed onderzoek doen bij de HA.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:49

MaricoGraphy schreef:
Waarom zeggen enkele dat TS laks is? Ik vergat mijn pil ook regelmatig terwijl ik smorgens wel nog tegen mezelf zei dat ik het 'S avonds niet mocht vergeten. Ik had toen ook 'S avonds seks en vergat alsnog mijn pil. Is nu gewoon wat kan gebeuren. Maar omdat ik geen kinderwens heb ben ik voor een spiraal gegaan.

Waarom zeggen dat ze laks is? Omdat ze steeds weet de pil vergeet en nog steeds de pil gebruikt als voorbehoedsmiddel. Omdat ze in de stopweek veel langer stopt dan nodig. Omdat ze seks heeft terwijl ze niet beschermd is. Dat noem ik behoorlijk laks ja.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 21:35

Dank voor jullie advies wat betreft de huisarts, ik bel maandag gewoon even naar mijn eigen.
Ik had ook die test van clearblue gedaan. Bloedprikken is gewoon een prikje in je vinger toch? Niet in je arm hoop ik.

Nog even over die pil, ik heb telkens heel erg getwijfeld om ermee te stoppen, omdat ik mij daar zo neerslachtig door voelde. Ik wist niet wat ik wilde en toen ben ik er toch weer mee door gegaan.

Weggebokt

Re: Negatieve test en toch zwanger? (extreem moe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:45

Bloedprikken is 99,9% in je arm ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:49

Denk maar zo; als je wel zwanger bent, is dat prikje in je arm de minste van je zorgen :) testen op pfeifer of zwangerschap via bloed gaat via bloedprikken in je ader. Testen op bv ijzertekort (kan je ook onwijs moe maken) kan via een vingerprik.

Als je de pil zo vaak vergeet, overleg dan ook met je arts gelijk over andere mogelijkheden. Bv nuvaring.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-08-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:50

Sowieso slaap je veel te veel, van 01.00 tot 11.00 is echt veel te la g. Daardoor kun je ook moe zijn. Ik zou eens proberen om maximaal 8 uur te slapen en gewoon op tijd naar bed te gaan, 22.00 of 22.30 en op tijd weer op. Als je echt moe bent 's middags gewoon een uurtje slapen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:52

Kan je niet juist door het "gerommel" met de pil vermoeid zijn en je beroerd voelen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:11

Iedere HA stelt toch een vervanger aan tijdens zijn/haar vakantie of ziek zijn? (Tenminste hier wel) als je je eigen HA belt krijg je die naam/adres op een bandje te horen toch. En dan kost het sowieso niets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:32

KimD schreef:
Sowieso slaap je veel te veel, van 01.00 tot 11.00 is echt veel te la g. Daardoor kun je ook moe zijn.

Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

Overigens is de 'optimale' hoeveelheid slaap geschat op 8 a 9 uur, niet maximaal 8 uur.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:43

Shadow0 schreef:
KimD schreef:
Sowieso slaap je veel te veel, van 01.00 tot 11.00 is echt veel te la g. Daardoor kun je ook moe zijn.

Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk.

Overigens is de 'optimale' hoeveelheid slaap geschat op 8 a 9 uur, niet maximaal 8 uur.

Zeker wel, als jij lang slaapt sta je moe op. Hoe ik dit weet? Ik heb het zelf namelijk ook gehad. En om het 'af te leren' moet je terug naar maximaal 8 uur slaap. Ik ben dus een tijd lang om 22.00 uur naar bed gegaan en stond consequent om 6.00 uur op. In het weekend mocht ik een uurtje langer slapen, tot 7.00 uur.

In die periode heeft mijn werkgever ervoor gezorgd dat ik hele dag kon werken, van 8 tot 18, daardoor had ik een ritme en ging ik 's avonds weer op tijd naar bed.

Heb dit een maand gedaan en heeft geholpen, ik werd er een stuk fitter van en had meer energie. Nu kan ik weer meer schommelen in mijn slaapritme en af en toe eens uitslapen tot een uur of 8.00.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:45

bigone schreef:
Tja, je bent 22 en woont net op jezelf. En lekker laks. Ik weet niet hoe ver het weg is maar neem de trein en ga naar je eigen huisarts. Je hebt het nu over de kosten van je oude huisarts, als die er zijn en je kunt dat niet betalen dan zou ik helemaal snel naar je nieuwe arts gaan want dan heb je ook geen geld om een kind te krijgen.
Klinkt misschien hard maar in deze tijd ongewenst zwanger raken, sorry , ik vind het echt dom.
Buiten dat, heb je een vriend en zo niet wanneer had je seks, dan kun je misschien nagaan of je zwanger bent en van wie.

ergens kan ik jou reactie begrijpen, anderzijds vind ik hem enorm aan vallend. Want in deze tijd kun je dan beter helemaal geen kinderen krijgen. Je kunt immers niet in de toekomst kijken.
Maar er zijn instanties die je helpen. Waneer TS studiefstudiefinanciring heeft krijgt ze bijvoorbeeld meer. Ze laten je echt niet met een kind zomaar in de kou staan. Maar TS Zal daar wel iets voor moeten doen. Maar eerlijk gezegd twijfel ik of ze wel zwanger is ik neigen eerder naar pfieffer. maar daar kan enkel de huisarts uitsluiting over geven.
De keus tot abortus of houden is aan de TS als ze zegt ik wil geen kinderen of ik voel me nu nog niet instaat tot kinderen ja dan is abortus juist. maar kinderen neem je niet die krijg je. er zijn genoeg mensen die niet zwanger kunnen worden. en die stoot je veelal tegen het hoofd als je over abortus begint. een anderen optie die wel veel moeilijker is, is het kind ter adoptie afstaan. maar dat zijn zaken waar de TS over na zal moeten denken. En mocht de TS zwanger zijn dan zal ze haar verantwoordelijkheid moeten nemen. en kunnen we haar enkel heel veel kracht en wijsheid toe wensen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:47

KimD schreef:
Sowieso slaap je veel te veel, van 01.00 tot 11.00 is echt veel te la g. Daardoor kun je ook moe zijn. Ik zou eens proberen om maximaal 8 uur te slapen en gewoon op tijd naar bed te gaan, 22.00 of 22.30 en op tijd weer op. Als je echt moe bent 's middags gewoon een uurtje slapen.

Dat is alleen goed advies als je verder niets mankeert. Anders breek je jezelf op.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:47

hanny_jelke schreef:
er zijn genoeg mensen die niet zwanger kunnen worden. en die stoot je veelal tegen het hoofd als je over abortus begint.

Nooit een reden om geen abortus te doen als dat de juiste keuze is. En al helemaal geen reden om abortus als optie te verzwijgen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:09

Je klachten komen ook overeen met een niet helemaal lekker werkende schildklier. Bloedtesten lijkt me de kortste klap ts

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:20

kunnen zoveel dingen zijn,
In het begin van een zwangerschap kan het zijn dat de test nog niet werkt vanwege te weinig hormoon, ( had ik namelijk zwanger van de 2e, heel duizelig maar zowel eigen test als huisarts test waren negatief, terwijl ik wel al zwanger bleek te zijn)
De klachten die jij hebt, aankomen veel plassen ed is meestal nog niet zo vroeg in een zwangerschap, pas als de baby op je blaas gaat drukken ed. Ook aankomen doe je vaak zo vroeg nog niet, kan best wat anders zijn. Voor hier een hele discussie volgt over abortus eerst maar eens nagaan of je uberhaupt wle zwanger bent. is een spiraaltje niks voor jou? Prikpil is ook niet alles