Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__elise__ schreef:Stampeltje schreef:Melk is een zwaar overschat voedingsprodut in Nederland. Veel mensen met verschillende soorten klachten ervaring verbetering bij het vermijden van koemelk-producten. Nu ben ik geen heilig boontje en eet ik gewoon vlees maar daarnaast gaat de koemelk-industrie net als de vlees-industrie gepaard met veel dierenleed.
Verklaar je nader.. Wel eens op een melkveebedrijf geweest? Ik kom met mijn werk zeer regelmatig op melkveebedrijven en dierenleed is daar zeer zeldzaam.. Ben benieuwd hoe je hierbij komt?
Edit: Natuurlijk heb je, net zoals in de paardenhouderij, altijd een rotte appel ertussen zitten. Maar zegt dat iets over melkveehouders in het algemeen?
WildWings schreef:Fijn dat de mensen die pro-melkvee-industrie zijn toch nog even hun woordje willen doen gevolgd door beamen dat de discussie hier niet thuis hoort, lang leve het eenrichtingsverkeer.
Deze discussie over veehouderijen voeren jullie elders maar, deze discussie gaat over alleen de consumptie van, en niet het verkrijgen ervan. Ik heb niet voor niets gevraagd om een respectvolle discussie. 
__elise__ schreef:magda_90 schreef:Zullen we die discussie maar elders laten?
Je hebt gelijk, dat hoort hier inderdaad niet thuis. Maar ik kan zo slecht tegen dit soort onwaarheden![]()
Rocamor: Oprechte vraag. Je geeft aan dat je een tijdje helemaal geen melk of andere zuivelproducten hebt gedronken of gegeten. Merkte je daar toen ook wat van? Of voel je je nu weer 'slechter' nu je niet meer geheel melkvrij eet?

Joolien schreef:En ik het maar gek vinden dat ik de laatste jaren zo moe word van melk drinken. Dat is overigens alleen bij pure melk en chocomel, andere zuivel dan weer niet
zo blij! magda_90 schreef:Qua ontbijt heb ik havermout met appel, kaneel en amandelmelk (iets anders krijg ik om 5:00 uur niet binnen). Als ik later op sta vaak iets van een broodje met wat er in de koelkast ligt (dus moet even kijken voor iets om boter te vervangen) of een bak yoghurt met muesli (ook gaan vervangen).
Kokos dream en rice dream zijn inderdaad ook wel lekker.
BarbaLala, als je er goed over na denkt inderdaad logisch. Maar soms moet het kwartje even vallen.
chamion schreef:Vreemd dat er zoveel mensen klachten krijgen na het drinken van melk. Ik drink per week toch wel een litertje of 4 tot 6 weg en ik heb gewoon geen klachten, oke ik ben te dik maar dat heeft vooral te maken met mijn verkeerde eetprobleem en niet door de melk.
Ik wil wel proberen om te kijken of het beter is voor mij om ook zonder melk een maand door het leven te gaan, maar ik heb al in de winkels gekeken maar de vervangende producten zijn best pittig in prijs (moet van 20 euro in de week rondkomen, en dit is inclusief als ik een keer deo enz. nodig heb) Om dat te zien dat ik voor rijstmelk bijna 2 euro moet betalen voor nog niet eens 500 ml is de keuze toch snel gemaakt.
Dus hoe doen jullie dat (mits jullie ook een kleine portemonnee hebben)
je hebt alleen lauwwarme sojamelk en een paar lepels gewone of sojayoghurt nodig. Goed mengen, 12 tot 18 uur lang rond de 35 graden laten staan, en je sojayoghurt is klaar
Maar bij oa de AH heb je spreads van Tartex in het bio-schap staan. Allerlei smaken, en erg lekker! En hummus, ook lekker. De vegetarische smeerworst van AH is volgens mij ook vrij van zuivel, en ook érg lekker! magda_90 schreef:Ik moet vanmiddag boodschappen halen, dan kijk ik meteen even.
Collie2008 schreef:Leuke link voor geïnteresseerden http://www.huisjebiobeestje.nl/page/mel ... idsweetjes
chamion schreef:Vreemd dat er zoveel mensen klachten krijgen na het drinken van melk. Ik drink per week toch wel een litertje of 4 tot 6 weg en ik heb gewoon geen klachten, oke ik ben te dik maar dat heeft vooral te maken met mijn verkeerde eetprobleem en niet door de melk.