Maar..... als het goed is houden jouw ouders van jou en willen ze niet dat dit ten koste van jou gaat. Als iets (in dit geval het werk en moeten aanzien hoe je vaders bedrijf in de vernieling geholpen wordt zonder dat er naar je waarschuwingen geluisterd wordt) jou er onderdoor laat gaan, dan is het inderdaad hoog tijd om dat weg te doen. Soms tijdelijk, tot je het weer aankan, soms voor altijd. Anders kun je je andere taken niet meer aan. Dat heb je heel goed gezien. De reden die jij geeft om te stoppen met je werk is omdat je anders straks zelf in de put zit en je ouders niet meer kunt helpen. Een betere reden is er niet.
Ik ben om een soortgelijke reden (alleen dan niet mijn ouders, maar mijn vrijwilligerswerk) met mijn vorige baan gestopt en het was de beste beslissing die ik ooit heb genomen.
Nog iets wat ervoor zorgt dat jij straks de zorg voor je ouders niet meer aankunt, is dingen met je eigen leven doen omdat zij dat willen en niet omdat jij erachter staat en dat wilt.
Volgens de bijbel kun je niet een religie kiezen omdat je ouders dat willen, maar moet je ZELF achter die keuze staan, hem echt met heel je hart willen dienen. Anders heeft je geloof geen enkel nut. Plus het wordt een last voor je in plaats van iets waar je blij en gelukkig van wordt. Geloof hoort het laatste teweeg te brengen. Als het een last voor je is, dan zorgt het voor nog iets wat ervoor kan zorgen dat bij jou de druppel weer overloopt. En dat is het laatste wat onze Schepper wil. Hij wil dat jij een toekomst en een hoop hebt (Jeremia hoofdstuk 19 vers 11). Dat is wat je religie je hoort te geven. Als dat niet zo is, moet je misschien met behulp van de bijbel op zoek naar de religie dat dat wel verschaft. Want dan kun je de hele wereld aan, ongeacht wat voor druk er op je gelegd wordt.
Hetzelfde geldt voor je studiekeuze. Conservatorium is zwaar. Je moet het echt met heel je hart willen en er echt achter staan. Als je dat niet doet, dan lukt het je niet om die opleiding af te maken. En dan heb je ongetwijfeld helemaal je ouders teleurgesteld. En jezelf ook nog eens.
Misschien is het verstandig om tijdens je vooropleiding nog eens goed te overwegen of dit echt is waar jouw hart naar uitgaat.Hoe zou je je voelen als je niet de hele dag met muziek bezig was? zou je daar ongelukkig van worden of maakt het je niet uit? Of probeer het eens een paar weken uit.
Ik heb een poosje overwogen mijn paard te verkopen.... hij stond toen een paar maanden weer bij zijn fokster (voor een andere reden) dus ik kon niet iedere dag naar hem toe (lees, ik kon maanden niet naar hem toe, want het was nogal ver weg). En geloof me.... degenen die echt veel met me omgingen vroegen na een paar weken steeds weer wanneer hij terugkwam.... de reden: ik werd super chagrijnig en ongezellig. Ik had het nog niet zo door, maar zij wel want zij hadden er erg veel last van

Als je naar het conservatorium wil, dan moet muziek kunnen spelen of niet kunnen spelen op jou hetzelfde effect hebben.
je krijgt veel advies om op jezelf te gaan, maar ik begrijp dat jij zelf twijfelt of je daar al klaar voor bent.
bij deze linkhttp://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/102010244?q=voor+ouders+zorgen&p=par krijg je een paar handvaten om te zien of je er al klaar voor bent of niet.