Het ramp dat

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:06

Toen ik in Spanje zat hebben wij daar de raad gekregen van de plaatselijke bevolking om een soort van apparaatje aan te schaffen dat een soort van geluid maakt dat de muggen weghoudt, maar niet hoorbaar is voor mensen. Weet alleen niet meer hoe het heet want we hebben het in Spanje gelaten, maar misschien ben je er iets mee?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:06

Door de ramp te zeggen ipv het ramp....

Maar nu serieus, horren voor de ramen. Daarnaast de tuin nakijken op waterplekjes, evt wat planten die muggen niet zo leuk vinden en als al het andere faalt, DEET. Niet fijn voor een poezelig zacht huidje, maar werkt wel.

Saaams

Re: Het ramp dat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 10:24

We hebben geen planten in de tuin gelukkig. Maar ik weet inmiddels wel dat ik niet nadacht over de titel. Dus daar hoef ik geen reactie meer op :') ik kon m niet meer veranderen.

Ik ga deet gewoon eens proberen, als het niet bevalt kan ik er altijd nog mee stoppen.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:54

LZP -> MWS

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:57

DEET blijkt het enige echt effectieve middel tegen muggen, maar is wel erg chemisch en kan flink vlekken maken op kleding en beddengoed.

Als je alleen het gezoem irritant vindt, kun je ook met oordopjes in slapen. Ik vind een muggenbult niet zo erg, en slaap weer heerlijk sinds ik met oordopjes in slaap :D

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:02

Sorry, het was maar een grapje.

Maar deet werkt echt, de mannen hier gebruiken het als ze gaan vissen. Als ze dat niet doen zitten ze echt onder de muggenbulten en met dat spul niets. De ellende is alleen dat het niet wordt aangeraden deet langere tijd achter elkaar te gebruiken.
Er zijn ook planten die bekend staan om hun verdrijving van muggen die je evt in je kamer zou kunnen zetten(of buiten voor het raam). Rozemarijn, munt, kattenkruid(als je de blaadjes kneust en dan op je smeert zou het ook moeten helpen), lavendel (wat takjes op je nachtkastje). Of mückenschrek, weet niet of ze die hier gewoon muggenschrik noemen, maar het is een sterk ruikende geranium soort die bekend staat om de mugafwerende werking. En goudsbloem natuurlijk.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:27

Ik heb ook een stekker in mijn stopcontact zitten wat geluid afgeeft waar die beesten niet tegen kunnen en waar ik geen last van heb. Heb ik bij Media Markt gekocht.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:29

die stekker met geluid zou ik niet doen als je huisdieren hebt, die kunnen nl nog wel eens behoorlijk last hebben van dat geluid.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:38

Ok met huisdieren is het niet verstandig dan. Maar ik ben alleen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:49

Zet gewoon een ventilator aan je voeteneind, ben je van alle gedoe af en zo'n ding kost je de wereld niet. Als het goed bevalt, kun je dan overgaan op een plafondventilator.