1 week na vroege miskraam alweer raak geschoten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: 1 week na vroege miskraam alweer raak geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:31

Maar zou de huisarts alle mitsen en maren niet ook zelf bedacht hebben? Neem aan dat die ook weet van de miskraam en ongetwijfeld erg voorzichtignis met de 'diagnose' zwanger..
Lijkt me weinig zinvol om door te gaan met het in twijfel trekken van deze bevinding.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:35

Ze is echt wel zwanger hoor !
Als je hgc eerst 12 was en zakt naar 1,5 dan ben je niet meer zwanger .
Je bent zwanger vanaf 5 hgc en dan moet het op gaan lopen .
je test is nu positief gewoon even bloedonderzoek aan vragen en heb je snel geneg duidelijkheid

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 22:40

Polly schreef:
Maar zou de huisarts alle mitsen en maren niet ook zelf bedacht hebben? Neem aan dat die ook weet van de miskraam en ongetwijfeld erg voorzichtignis met de 'diagnose' zwanger..
Lijkt me weinig zinvol om door te gaan met het in twijfel trekken van deze bevinding.

Dit.

In ieder geval gefeliciteerd TS, ik hoop met je mee op een goede afloop dit keer. :) Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat je voor een goede tijdsbepaling even de verloskundige of de HA moet vragen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 16:28

Dat ik toen niet meer zwanger was en geen hormoon in mn lijf had qas overduidelijk. Dit is dus geen na effect. Misschien kunnen sommige slecht lezen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:29

Mensen zeggen dit natuurlijk om goed te doen en je te helpen.
Ook al snap ik dat het voor jou gevoelig ligt :(:)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:33

Gefeliciteerd *\o/* hopelijk gaat je zwangerschap voor de rest wel goed +:)+ ik duim voor je :(:)

Urbanus

Ik geloof dat een voorzichtige gefeliciteerd op z'n plek is. Hartstikke spannend maar ik hoop zo voor je dat dit vruchtje uitgroeit tot een blije baby.

Tiffany

Maar wat is dan precies je vraag ts?

Ja je kan meteen weer zwanger raken na een miskraam , als jou hcg zo laag was na de bloedtest had je nu nooit een positieve test kunnen hebben. Dus gefeliciteerd met je zwangerschap en ik duim voor je dat het nu goed gaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:35

Tiffany schreef:

Ja je kan meteen weer zwanger raken na een miskraam , als jou hcg zo laag was na de bloedtest had je nu nooit een positieve test kunnen hebben. Dus gefeliciteerd met je zwangerschap en ik duim voor je dat het nu goed gaat.

Vanaf waar ze moet tellen. Maar daar heb ik geen verstand van.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:42

lieveli schreef:
Tiffany schreef:

Vanaf waar ze moet tellen. Maar daar heb ik geen verstand van.

Eigenlijk vanaf de dag vanaf dat het bloeden van de miskraam begon, dan uitrekenen welke dag ze ongesteld had moeten worden. Ik weet niet wanneer TS de zwangerschaps test heeft gedaan maar vaak kun je pas 1 dag voor je NOD of een dag na je NOD "duidelijk een positieve zwangerschapstest" hebben. Dus dat kan een goede indicatie zijn maar dan moet TS wel op tijd hebben getest. Lastig uitleggen zo.

Verder wordt bij de clear blue gezegd er twee weken bij op te tellen, dus ik gok dat ze nu inderdaad net over tijd is en 4 tot 5 weken zwanger zou moeten zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:22

Furrow schreef:
Mensen zeggen dit natuurlijk om goed te doen en je te helpen.
Ook al snap ik dat het voor jou gevoelig ligt :(:)

Maar als een zwangerschap bevestigd is door de huisarts hoeven bokkers hier dat toch niet massaal in twijfel te trekken?

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:25

Soms kan een zwangerschaptest ook positief uit slaan bij bv overgang of bij een tumor .
De zwangerschap testen die extra gevoelig zijn geven soms zelfs bij de man al aan dat ze zwanger zijn hhahahhaha.
Maar in haar geval denk ik gewoon dat ze zwanger is en wens ik haar een goede zwangerschap toe

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:54

Lil_shorty schreef:
Soms kan een zwangerschaptest ook positief uit slaan bij bv overgang of bij een tumor .
De zwangerschap testen die extra gevoelig zijn geven soms zelfs bij de man al aan dat ze zwanger zijn hhahahhaha.
Maar in haar geval denk ik gewoon dat ze zwanger is en wens ik haar een goede zwangerschap toe

-O- Dit is zeer onwaarschijnlijk.

Zwangerschapstesten zijn gemaakt voor de urine van een vrouw. Op het moment dat deze positief uitslaat is het hcg hormoon aanwezig. Dit betekend zwanger, of zwanger geweest.

Dat er vrouwen zijn die hun man er over heen laten plassen, het overgieten met cola, ze 6 uur laten drogen , in alle hoeken in het licht houden, door laten lopen met water betekend niet dat die testen onbetrouwbaar zijn. :D

Bij normaal gebruik geeft een goede duidelijke tweede lijn een zwangerschap aan.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:56

Dat is niet waar ,lees de berichten maar eens over die testen?
Ik had pas ook zo test die aangaf zwanger .
Terwijl ik geen kinderen kon krijgen me dochter acht jaar geleden was een wonder volgens de artsen.
Twee maanden terug had ik een positieve test ging na ziekenhuis en hgc was 17 dus zou ik zwanger zijn .
Helaas was een week later het hele zwangerschaps hormoon weg

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:58

Tiffany schreef:
Lil_shorty schreef:

-O- Dit is zeer onwaarschijnlijk.

Zwangerschapstesten zijn gemaakt voor de urine van een vrouw. Op het moment dat deze positief uitslaat is het hcg hormoon aanwezig. Dit betekend zwanger, of zwanger geweest.

Dat er vrouwen zijn die hun man er over heen laten plassen, het overgieten met cola, ze 6 uur laten drogen , in alle hoeken in het licht houden, door laten lopen met water betekend niet dat die testen onbetrouwbaar zijn. :D

Bij normaal gebruik geeft een goede duidelijke tweede lijn een zwangerschap aan.

http://www.vrouwen.nl/view/109122/Man+d ... urt+er+dit

Vals positief door oa gebruik van zeep...
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwa ... stest.html
Laatst bijgewerkt door Brainless op 27-07-15 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:01

Juist en bij een vrouw kan het ook positief zijn als er ergens een tumor zou zitten

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:02

Maar we dwalen af hAhahah gefeliciteerd met je zwangerschap

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:02

Dat verhaal had ik eens gelezen Brainless, ik bedoelde dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ts in de overgang is of een tumor heeft.

Feit blijft dat zo'n test bij normaal gebruik 99% betrouwbaar is. (In de zin van, tweede streep is zwanger een negatieve test kan later alsnog positief worden bij te weinig hcg in de urine).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:03

Tiffany schreef:
Dat verhaal had ik eens gelezen Brainless, ik bedoelde dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ts in de overgang is of een tumor heeft.

Feit blijft dat zo'n test bij normaal gebruik 99% betrouwbaar is. (In de zin van, tweede streep is zwanger een negatieve test kan later alsnog positief worden bij te weinig hcg in de urine).

Ook het gebruik van (vaginale) zeep kan een test vals positief laten zijn.
Dus niet iets heel apart.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:06

Brainless schreef:
Tiffany schreef:

Ook het gebruik van (vaginale) zeep kan een test vals positief laten zijn.
Dus niet iets heel apart.

Bij mij onbekend dat dat kan en nog nooit gelezen?

:') :') TS nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:07

Een andere mogelijkheid is dat je zwanger was van een tweeling en dat er één vruchtje is afgestoten. Maar hoe dan ook, hopelijk blijft het nu goed gaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:10

Lil_shorty schreef:
Juist en bij een vrouw kan het ook positief zijn als er ergens een tumor zou zitten

en bij een man dan :+

TS, een voorzichtige maar welgemeende felicitatie. Ik hoop dat we over een maand of negen mooie trotse mama-foto's Mogen bekijken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:12

Homiafortuna schreef:
Een andere mogelijkheid is dat je zwanger was van een tweeling en dat er één vruchtje is afgestoten. Maar hoe dan ook, hopelijk blijft het nu goed gaan.

Nee, dan was het hcg niet zo hard gedaald naar bijna 0 als er 1 intact was gebleven.

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:48

Rocamor schreef:
Lil_shorty schreef:

en bij een man dan :+

TS, een voorzichtige maar welgemeende felicitatie. Ik hoop dat we over een maand of negen mooie trotse mama-foto's Mogen bekijken.

Bij een man kan het dus ook reageren op eventuele tumor aan of bijnhetbgeslacht apparaat

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:10

Ik wordt hier altijd zo kriebelig van dat mensen meer denken te weten als een arts die er voor geleerd heeft.
De HA zal best wel weten wat die doet en zegt, die man heeft er tenslotte voor geleerd.

Ts laat je niet gek maken met die rare verhalen allemaal.