4e keer blaasontsteking in 3 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:22

Hier ook veel last gehad van blaasontstekingen. In het begin vaak AB kuurtjes gehad, cranberry sap/tabletten, D-mannosa, vit C tabletjes.. Werkt allemaal niet voldoende, en die chemische troep van de AB kuur wil je ook niet elke keer in je lijf..

Wat voor mij echt dé oplossing is: brandnetelthee drinken. Een trucje die een oudtante van me gebruikte, en het helpt enorm goed :) zodra je iets op voelt komen vul je een thermosfles met een liter thee, lang laten trekken, eventueel beetje honing erin, en dan vrij snel leegdrinken. Niet te snel naar de wc, probeer het even op te houden, zodat de brandnetel in de blaas even de tijd krijgt om de infectie te bestrijden, en de brandnetel verzacht ook. Een half uurtje later heb je nergens meer last van :D

Wat ook helpt is vit C bruistabletten (C-1000). Een glaasje na de seks, preventief, werkt erg goed. En als je eenmaal een ontsteking hebt kun je er 's morgens en 's avonds een nemen. Ook weer niet te snel uitplassen, ook al brand die vit C wat meer dan de brandnetel.. Dat betekent dat het werkt :)

Zonnebloem

Re: 4e keer blaasontsteking in 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 10:09

ik krijg altijd een kuur mee van 5 dagen. op het doosje staat 7 dagen maar ze knippen er dan een paar van dat stripje af zodat je voor 5 dagen hebt. Vaak heb ik inderdaad het idee dar het net iets te kort is maar de assistente zegt dat het genoeg is.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:42

Assistente kent je verleden niet. Ik heb me er vaak langs gevochten en gelukkig inmiddels een praktijk waarbij ze echt mee denken. Ik zou afdwingen dat je een nacontrole krijgt die op kweek gestuurd word omdat je het gevoel hebt dat het niet weg gaat.

Anders maak je gewoon een afspraak bij de huisarts. Als assistente zegt dat het niet kan voor blaasontsteking aangeven dat het om anticonceptie gaat.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:48

Kuur voor 5 dagen klopt inderdaad wel, als de kuur is afgelopen zou ik na een weekje nog een keer je urine laten controleren. Assistente is niet degene die beslist over wel of geen verwijzing, mocht je dat willen kan je beter een afspraak met de huisarts maken.