Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Mijn ervaring is, dat ze weinig weten over probiotica en weinig kunnen doen tegen dingen als chronische of telkens terugkerende verkoudheid. Waarschijnlijk ben je voor gericht advies/ begeleiding beter op je plek bij een arts voor natuurlijke geneeswijzen.
claudiadvx schreef:Ik vind zelf dat ik niet heel verkeerd eet. In de vakanties vertroeveld dit wel een beetje. Maar begin ik de dag met volkoren muesli Als ik naar school ga eet ik bijv 2 manderijnen 2 broodjes een appel en een doosje rozijntjes of iets dergelijks.
Ik beweeg wel te weinig dat geef ik toe

purny schreef:Placebo effect? Of gewoon tussen je oren. Anders kan je eens bij de tuinen kijken voor probiotica. En een gesprek bij de huisarts inplannen. Lijkt mij dat er iets anders speelt dan alleen de yakult
Tillie20 schreef:Ik kan je garanderen dat Yakult grote onzin is. De bacteriën die in jouw flesje Yakult zitten kunnen absoluut niet tegen de zuurtegraad die te vinden is in je maag. Voordat ze dus daadwerkelijk in je darmen aankomen zijn ze 99% gedood. De rest van de bacteriën is dan al verzwakt en moet dan nog zijn plaats 'veroveren' in je darmflora. Uiteindelijk blijft een heel klein gedeelte over wat minimale invloed heeft.