Hoe val ik in slaap!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Re: Hoe val ik in slaap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:15

Bedankt voor de tips! Helaas is de melatomine ingepakt ergens in de auto, aangezien ik morgen op vakantie ga... Hoop dat ik deze nacht door kom.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:17

Meis, als je net ophoging hebt gehad zal je eerst last hebben, maar het wordt beter :) ! Echt!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:19

Zoek eens op Andrew Johnson in de app store als je een iPhone hebt. Deze schot (incl leuk accent *D ) heeft een soort van relax therapie, of hoe je 't ook wilt noemen. Als je de app download, krijg je 1 gratis 'programma' waarbij je een paar opties hebt om je te helpen met in slaap vallen.
http://www.withandrewjohnson.com/

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:22

Fijn dat te lezen Gruis! :).

Bedankt voor de tip Piekosjj, maar helaas zit mijn mobiel helemaal vol en kan ik niks downloaden, jammer!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:26

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:35

Dankjewel Qimm! Heb net een pilletje van A, Vogel genomen. Plus die geluiden, hoop dat het lukt vannacht.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:44

Oh dan word het lastig ja, door de bestanden die je download is het ook een redelijk grote app.
mynoise.net ben ik ook groot fan van, maar niet voor het in slaap vallen. Ik heb zelf namelijk 'stemmen'/muziek met tekst nodig om naar te luisteren, anders ga ik te veel piekeren. Het is fijn als je erachter kan komen wat je wakker houd en waarvan je juist moe word, als het waren een puzzeltje naar de passende cominaties. Bij medicijngebruik zal ik het eerlijk gezegd niet weten hoe de invloed er van is.

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:59

Ik luister om te relaxen vaak naar asmr, de fijnste video vind ik nog altijd de videos waarin gewoon wordt gefluisterd zonder verdere poespas. Soms ook in het Russisch of het Grieks, want dat vind ik hele fijne talen om naar te luisteren.
Of ik luister naar http://www.rainymood.com/ , een website met allemaal regengeluiden als rustig achtergrond geluid. Misschien helpt het om te slapen, als je even helemaal rustig wordt :)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 00:54

Mission impossible... Lig klaar wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:49

Zet iig je computer en telefoon volledig uit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:14

Doef schreef:
Ik slik citalopram, s'ochtends. Asmr kijk ik ook inderdaad, maar werkt helaas ook niet! Melatomine was dat pilletje die ik toen genomen had. Pff, lastig allemaal zeg haha. Volgensmij is het inderdaad een bijwerking van citalopram, heb gemaild naar mijn arts maar zij werkt niet vanaf donderdag, dus helaas niet mogelijk om beantwoord te worden.

Hoi Doef,
de bijwerkingen van citalopram verminderen als je vitamine B complex slikt.
Dat is vast wel ergens op je vakantieadres te krijgen.
Hopelijk gaat het slapen dan beter!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:20

Owww vreselijk, ben ook een nachtspook (tot kort sliep ik bijna standaard 3 nachten per week meer niet dan wel)

Het is belangrijk dat je ook goed slaapritueel aanleert. ik haat dit, maar uiteindelijk is het de beste oplossing!!

1 uur voordat je naar bed gaat neem je een warme douche, ruim je je spullen op, leg je je spullen en alles klaar voor de volgende morgen en neem je die melatonine.

Dan sluit je alles af, je pc, telefoon, tablet en alle andere dingen die afleiden en energie vragen (van jou en of het stopcontact). Lichten uit en ga je in bed liggen.

Zet op een rijtje in je hoofd wat je het leukste vond vandaag en waarom. Leg je hand op je buik zodat je focust om een rustige ademhaling en dan val je vanzelf jn slaap.

Slaap je na een 30/45/60 min nog steeds niet, ga dan je bed uit en iets rustigs doen als lezen. Vermijd scherp/wit licht.

Als je dit iedere dag doet en iedere dag op hetzelfde tijdstip ben je binnen een paar dagen er waarschijnlijk vanaf :)

Succes en fijne vakantie!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:46

Oh nog een tipje. Ik kijk altijd graag een filmpje of een episode voordat ik ga slapen, ik slaap dan beter. Maar wat Romy hierboven zegt; vermijd wit licht. Helaas is dat dus een moeilijke combinatie, dus heb ik voor de Mac een app die f.lux heet. (incl puntje!) Deze app maakt op een vast tijdstip je scherm gelijdelijk aan roder. Dit is in het begin erg wennen, maar het werkt enorm goed. Ik kan nl lekker m'n filmpje kijken zonder zere ogen te krijgen en als ik m'n mac wegleg en snel een muziekje aanzet val ik direct in slaap. Of deze app er ook voor windows computers is weet ik niet, dan zou je even moeten googl'en.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:47

Ow die app klinkt heel goed! Thnx boor de tip

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:48

Terugtellen van 200 naar 0 met stappen van 2 werkt goed :) moet je echt bij nadenken waardoor je niet op het slapen concentreert.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:25

Als eerste, als je naar bed gaat met het idee van "Oh help, ik hoop dat ik vannacht wel slaap" of "ik kan vast weer niet slapen", dan zal het inslapen inderdaad een stuk lastiger worden.
Natuurlijk, als je al een x aantal nachten slecht slaapt, kan ik me goed voorstellen dat dergelijke gedachten naar boven komen, maar hiermee maken we het onszelf helaas wel lastiger.

Als deze klachten echt pas zijn begonnen bij het gebruik van je medicatie, zou ik misschien toch maar even contact met de arts opnemen, wellicht bestaat er een alternatief waar je wel goed mee slaapt.
Slapeloosheid is erg vervelend en lastig.

Verder, probeer jezelf een vast ritueel aan te leren -als je die nog niet hebt- voor het slapengaan. Hiermee wen je jezelf aan dat als je die dingen gaat uitvoeren, je zo gaat slapen, dus je hersenen zullen melatonine gaan aanmaken. Probeer een uur/1,5 uur van te voren frisdrank e.d. te vermijden, evenals televisie, computer, tablet/smartphone. Ga lekker bij zacht licht een boek lezen -niet een te spannend boek, want dan slaap je misschien nog niet-, en doe wat ontspanningsoefeningen.

Heel veel succes en fijne vakantie!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:39

Niet bot bedoeld: doe je ogen dicht en ga tellen. Probeer het, bij mij lukt het altijd al klinkt het heel saai. Gewoon even snel als de klok. Tussen de 70 en de 350 val ik meestal in slaap :)