Bokkers met acryl/gel nagels.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:59

Ik vind trouwens acryl fijner dan gel! Gel ging best snel stuk bij mij (paarden he :Y) )
Ik heb ze ook een tijdje gehad, soms twee keer achter elkaar en soms met een paar weekjes ertussen. Beviel mij super goed! Je hoeft er niet naar om te kijken, je kunt een lakje er overheen doen of gewoon zelfde kleur laten. Ik zou ze niet al te lang doen, eerste keer is wel wennen. Ik vond het heel moeilijk om het knopje van een stoplicht in te drukken haha, moest dus met mijn vingerknokkel. Ik vind rond het mooiste.
Goed opletten met eraf halen, niet te ver doorvijlen!
Oh ja nog een tip: ik zou gaan voor een effen kleurtje of een french zonder teveel poespas, want als ze te druk zijn ben je er al snel op uitgekeken!
Nu heb ik zelf een gellak setje gekocht dus heb geen acryl meer.

Waikiki

Re: Bokkers met acryl/gel nagels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 06:50

Ik heb shellac op mijn nagels. French manicure op mijn vingers, en een fel kleurtje op de tenen. Ik ga vaak iedere 3 weken, ik werk met paarden dus gaat het er wat sneller af. En hier is het toch goedkoop :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:35

Jennyj01 schreef:
Voorvijlen van acryl gebeurt nooit met een buffer. Je moet opruwen en primer gebruiken voor een goeie hechting, En dat is altijd meer dan alleen een beetje bluffen.
Dat jij het misschien anders doet moet jij weten maar ga hier nou niet verkondigen dat het geen schade aan je nagel geeft en ze er beter van worden.

Ik ben dik 15 jaar geleden begonnen. Ik gebruik al vanaf dat moment een bufferblok, ook bij acryl. Een primer gebruik je niet bij iedereen, alleen als het echt nodig is.
Ik verkondig geen bullshit ik praat uit ervaring.

Als jij slappe en kwetsbare nagels hebt dan komen die vrijwel zeker beter onder de kunstnagel vandaan. Ook dit zeg ik uit ruime ervaring.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:10

Prima wat jij wil. Iedereen die zelf nagels zet of al een tijd heeft weet dat het anders is.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:37

Ik stel voor deze discussie hier niet voort te zetten. Ik heb zelf mijn papieren en ruime ervaring en weet dus waar ik het over heb.

Nu weer ontopic. Sjisi, een gel is wat flexibeler maar zou wel goed moeten blijven zitten.
Ik raad niet aan om zelf acryl te verwijderen, een nagelstyliste weet wat ze moet doen om het product zonder schade te verwijderen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:07

Ze waren er zeker wel goed opgezet, vrouw die het bij mij deed was gewoon gecertificeerd, deed het al jaren en deed zelf ook mee aan wedstrijden.

Wat bij mij het geval was was dat aan het uiteinde van m'n nagel echt het aller uiterste randje wat vuil werd. Dit zag je dus alleen aan de onderkant van de nagel.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:09

Een weekje gekeden mijn acryl eraf gehaald.
Bij mij waren ze erg netjes gezet, blijven heel erg goed zitten. (4weken en toen zaten ze nog keurig).
Nu zijn ze eraf, en hekaas zijn mijn hele nagels verrot.
Allemaal scheuren, helemaal zacht enzovoort.
Dat is dus wel een beetje jammer.
Een tweede keer zit er voor mij dus ook niet in.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:18

@WillBokkers, heb je ze zelf verwijderd? Dit mag namelijk niet voorkomen.

@Jlln_, soms blijft een product niet goed zitten dat kan verschillende oorzaken hebben variërend van hormonale veranderingen tot medicatie gebruik. Dan is het verstandig een product te gebruiken wat beter blijft zitten.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:20

He toevallig!

Ik wilde deze vakantie ook graag acryl-/gelnagels laten zetten, en dan misschien bij Universal Nails in Amsterdam. Heeft iemand ervaring met die studio?

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:21

Het bleef er wel goed opzitten hoor, de nagel was niet los aan het laten of iets. Maargoed ik vond het rete duur en m'n nagels waren goed aan gort na acryl, ben zelf overigens ook gediplomeerd om ze te zetten maar het kostte me altijd teveel tijd om bij mezelf te doen :')

Ben nu overgestapt op gellac en dat bevalt me onwijs goed. Ben er ook snel klaar mee :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:24

Bij jezelf plaatsen is inderdaad tijdrovend. Gelpolish vind ik zelf ook heel prettig.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:32

Ik vind van die nep nagels echt prachtig. als ze niet te lang zijn. Ik durf t alleen niet aan om zo'n salon in te gaan. bang dat ik weer de verkeerde tref. Ik ben een bijter (vooral met stress :o ) Dus mijn nagels zien er sowieso niet uit. Sowieso, vind ik het nu al lastig om m'n nagels schoon te houden, laat staan als ze langer zijn.

Wel heb ik eens van die zelfklevende plastic nagels (van de kruidvat :') ) gekocht voor de trouwerij van m'n zus. Stond gewoon versteld wat nagels met je handen kunnen doen. Ziet er zo chique uit, je bent gelijk een stuk zelfverzekerder.

Ik zou ze echt wel graag willen, maar ik ben denk ik zo iemand die die dingen al snel verziekt. :') moet echt voorzichtig doen wil ik mn nagels netjes houden. dat gaat nou ook niet echt met m'n werk en een paard.

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:28

Iemand uit mijn klas laat al vanaf haar had 13e acryl zetten.

Als de vriendin van mijn broer er bij mij gel opzet krijg ik er altijd van die 'zakjes' bij waarmee ik het er zelf af kan halen. Mijn nagels zijn soms niet altijd even mooi daarna maar dat trekt binnen 2/3 dagen weer helemaal bij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:38

Hier ook een nagelstyliste eind maart mn opleiding afgerond in acryl nagels :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:42

13 is echt te jong voor kunstnagels.

Gefeliciteerd Shilady!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:56

Dankjewel tazzey :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:57

Wat vragen jullie trouwens voor een nieuwe set French?

Ik vind 30€ leuk zat :P

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:59

Ik heb jaren acryl gehad, gel was een no go bij mij. Dat je nagels dunner werden klopt bij wel. Ik kreeg een nagelverharder mee die ik erop kon lakken.
Nu gebruik in gellak en dit bevalt heel goed. Ook hier vijl ik eigenlijk niet, behalve het blokje om de glans weg te halen. Helaas ben en blijf ik een bijter en blijf ik pulken. Hierdoor moet ik ze echt iedere 2 weken doen anders is het geen gezicht :-(

Ik heb nu deze kleur:

Afbeelding

Het Zijn mijn eigen nagels en ik heb net mijn nagel van de ringvinger afgebeten ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:01

Tazzey schreef:
13 is echt te jong voor kunstnagels.

Is dat zo of vind jij dat? Een nagel is toch een nagel? Of je nou 13 of 30 bent?

Ik heb aan beide handen nu 3 nagels eraf gehaald, werden me echt te lang en moet nu nog een dikke week.. Gewoon geweekt in Aceton en het eraf gepoetst.. Mijn nagels waren heel mooi en sterk, maar nu ribbelig en wat dunner.. Ribbelige kan ook komen door nog wat resten acryl, maar wil er niet teveel aan vijlen nu.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:05

Dat is zo. De nagel is nog niet volledig ontwikkeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:05

Jennyj01 schreef:
Prima wat jij wil. Iedereen die zelf nagels zet of al een tijd heeft weet dat het anders is.

Ik zet nagels en ben het met taz eens...

Relaxed: dat is zo.
Bij geboorte zijn nagels poreus, de cellen liggen ver uit elkaar. Dit sluit zich naarmate je ouder wordt.
Kunstproducten bij kinderen kunnen in de nagelplaat gaan zitten of erdoor gaan ipv dat ze erop blijven liggen.
Ik neem het risico niet en onder de 16 (met schriftelijke toestemming ouders) ben je hier dan ook niet welkom.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:08

Ik heb ook altijd 16 jaar aangehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:08

Oke, weer wat geleerd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:11

shilady schreef:
Wat vragen jullie trouwens voor een nieuwe set French?

Ik vind 30€ leuk zat :P

Ik betaal 35 voor opvullen.. Nieuwe set kost 65.. Betaal liever een beetje meer en dat het goed is. Zie soms nagels voorbij komen, zo lelijk!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:12

Tja, als je he productprijs rekent, je uren, je btw, eventueel de huur van je pand....