Ervaringen scheelzien operatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: Ervaringen scheelzien operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:32

Ik heb de operatie 2x gehad als kind. Eerst ook ogen afgeplakt om te stimuleren maar hielp eigenlijk niet. Nooit last van gehad, enkel het zalfje dat ik er dagelijks in moest doen vond ik minder prettig :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:47

Vivian__ schreef:
Haha :+ ik denk dat je hersenen inmiddels gewend zijn aan wat ze zien en er zelf 3d van maken... *D Zelfde situatie hier, maar ook niet het idee dat ik geen 3d zie (ook niet in de bios met een 3d brilletje :7 ).

In de bios zie ik een 3d film met brilletje gewoon hetzelfde als een normale film zonder brilletje.
Met af en toe wel wat wazige dingen die dan naar voren horen te komen.

Magicmowgli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:49

Ik ben toevallig 3 weken geleden geopereerd! Ik vond het 100% meevallen en ben er super super super blij mee *\o/* gelijk na mijn operatie zag ik recht. Ik zie ook eindelijk weer diepte, én ik heb geen hoofdpijn meer :D ik heb er heel lang over gedaan om de stap te zetten maar ik zou het zo weer doen, na een week reed ik alweer 3 pony's op een dag +:)+

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:59

Paardrijden mocht ik 2 of 3 weken niet ivm zand en stof in het oog krijgen

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:32

Hoi,
ik ben orthoptist; degene die dit soort operaties adviseert :)
Als je dubbel ziet, is dat echt heel erg vervelend. zoals jij beschrijft, zelfs gevaarlijk, als je tegenliggers op dezelfde weghelft ziet rijden.
de hoop is dat met de operatie ook de dubbelbeelden verdwijnen, dus hopelijk gebeurt dat ook gelijk!
een scheelziensoperatie is niet altijd exact in te schatten, dus houdt in gedachten dat het misschien niet direct over is.
De operatie duurt over het algemeen niet lang, meestal een kwartiertje per oog.

veel succes!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:38

asjemenou schreef:
Ik ben ook aan een lui oog geopereerd en kijk maar met 1 oog.
Operatie is wel al heeeel wat jaren geleden.
Ik kan me vooral herinneren dat ik misselijk was van de narose, oog zelf heb ik volgens mij vrij weinig last van gehad.

Zien jullie ook allemaal geen diepte?
Ik blijkbaar niet iig, maar ik weet niet beter, ik heb niet het idee dat ik alles plat zie ipv in 3D. :+
Ik vraag met dus echt af hoe alles eruit ziet als je wel diepte ziet.

Klopt. En net als jij merk ik er niets van in het dagelijks leven. Alleen tennissen kan ik niet, dan sla ik te laat of te vroeg :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:43

Ja, haha, nooit iemand die met mij wilde tennissen vroeger. :D
Nu weet ik hoe dat komt, maar vroeger niet en toen vond ik dat echt niet leuk.

Valencia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:14

jasmijn16 schreef:
Valencia93 schreef:
Afgelopen donderdag ben ik aan mijn linkeroog geopereerd, dit is de eerste dag dat ik zonder zonnebril op rond kan lopen. Hadden jullie eerst ook aan het"aangedane" oog een afwijkende stand naar binnen? Ik heb het ziekenhuis weer gebeld, maar zij hebben mij tot nu toe nog niet gerust weten te stellen. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het betreft een oogspieroperatie aan 1 oog.

De spieren moeten even wennen aan het nieuwe 'vermogen' wat ze hebben, als het goed is heb je oefeningen meegekregen? Helemaal naar link kijken, helemaal naar rechts, helemaal naar boven en helemaal naar onder, hoe vaker je dit doet hoe beter het uiteindelijke resultaat.

Goed dat je dit zegt, maar nee, ik heb helemaal geen opdrachten gekregen...:( Zal er nu maar eens mee beginnen, wellicht dat het nog zin heeft! Vanaf wanneer stond het oog bij jullie weer goed en kregen jullie een controle?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 22:19

Kinke schreef:
Ik ben geopereerd toen ik 4 jaar was. 's ochtends onder het mes en 's middags weer naar huis. Heb nergens last van gehad en m'n ogen staan nog steeds recht :D Ik merk alleen dat 1 ooglid iets gaat hangen als ik heel erg moe ben, maar dat moet je weten om het te zien.

Precies dit :o
Op sommige foto’s zie het nog een beetje.
Mijn enne oog is ook iets kleiner dan het andere, geen idee of het met de operatie te maken heeft.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:32

keeyzie schreef:
Kinke schreef:
Ik ben geopereerd toen ik 4 jaar was. 's ochtends onder het mes en 's middags weer naar huis. Heb nergens last van gehad en m'n ogen staan nog steeds recht :D Ik merk alleen dat 1 ooglid iets gaat hangen als ik heel erg moe ben, maar dat moet je weten om het te zien.

Precies dit :o
Op sommige foto’s zie het nog een beetje.
Mijn enne oog is ook iets kleiner dan het andere, geen idee of het met de operatie te maken heeft.

Dat heb ik inderdaad ook!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:44

Ik ben op mijn vijfde geopereerd met een toen nog vrij nieuwe behandeling(?) om een lui oog te corrigeren, ik kan me er niet veel van herinneren; ik vond mijn ogen na de operatie weer open maken heel vervelend en al die hechtingen die eruit vielen in de weken erna was ook een ervaring.
Van de elf kinderen op de kamer was ik de enige bij wie mijn ogen toen ook meteen recht stonden. Nu, als ik erg moe ben, zeggen vrienden weleens dat ze het zien, maar zolang als ik geen last heb laat ik het zo. Ik heb een soortgelijke operatie ooit op tv gezien, daar kon ik toen niet goed naar kijken wetende dat dat ook met mijn oog was gebeurd. Het was wel interessant trouwens...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:44

Mijn vader is er 50 jaar geleden aan geopereerd.
Dit heeft bij hem perfect geholpen.
Je ziet er niks van

Zelfs toen konden en deden ze dat dus al.

Mijn broertje is er 18 jaar geleden aan geholpen en dat werkte ook goed.
Die heeft echter meer problemen ( staar, gat in zijn Iris en zijn sterkte is -15 en -17)
Dus die is in het radboudt ziekenhuis geopereerd meerdere keren.

Ik heb het gelukkig niet geërfd.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:14

Ik schop dit topic even omhoog. Ik wordt waarschijnlijk geopereerd aan mijn ogen eind van het jaar (pas). Vroeger al mijn oog afgeplakt daardoor wel goed kunnen zien, op latere leeftijd werd het scheelzien met mijn l. Oog wat minder en had ik er niet echt problemen mee. Nu is dat het afgelopen jaar (misschien wat langer) verslechterd waardoor ik er constant last van heb en ook veel last van hoofdpijn en vermoeidheid. Mijn r. Oog is helemaal goed. Ogen kijken afzonderlijk van elkaar scherp, maar werken niet samen. Nu willen ze ook mijn goeie oog opereren...hier krijg ik de kriebels van. Heeft iemand dit ook gehad dat beide ogen werden geopereerd? Heb eergister druppels gehad en kijk nu nog slecht met beide ogen, moet er niet aan denken dat dit misschien wel gebeurd na een operatie. Hebben jullie een second opinion laten doen? Pff...niet snel bang aangelegd, maar vind dit met mijn ogen toch wel erg eng!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:17

Ja, ze hebben bij mij beide keren beide ogen geopereerd. Het resultaat is spectaculair. Ik zag namelijk zo dubbel dat het van de meetlat afviel. :+

Mijn ziekenhuis (ETZ TB) is qua dit soort operaties een derdelijns ziekenhuis dus ik had wel alle vertrouwen erin dat dit wel goed ging aflopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:26

Ook bij mij beide ogen en dat 2x. Ik moet mijn zicht praktisch volledig van min rechteroog hebben dus vond het ook heel spannend