Armen kunnen niet recht omhoog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:47

anne_bento schreef:
Ik heb ontzettend veel spanning in mijn nek en schouders, ik heb hiervoor jaren bij fysio's gelopen en daar werd de pijn erger van, uiteindelijk daarmee gestopt en gestart met sporten, nu heb ik er in het dagelijks leven geen last van, maar iemand moet niet even voor de grap mijn schouder willen masseren of erin knijpen, auw! :x Dus ergens zit daar ook iets niet goed denk ik.

Ook dit komt mij erg bekend voor.. Ik raad je echt aan naar een therapeut te gaan die je los kan maken door middel van kraken, dit is voor mij echt een redding geweest. Nu heel af en toe nog last van mn schouders maar iedereen mag er weer zomaar even in knijpen haha ;) Het eerste jaar ging ik bijna iedere week, daarna ging het 3 maanden goed en dan weer een paar keer gaan en inmiddels kan ik bijna zonder. Wat een verlossing..

Dit had ik allemaal kunnen typen 3 jaar geleden, zo bekend komt het me allemaal voor..

anne_bento

Re: Armen kunnen niet recht omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 05:17

Grappig, ik ga vandaag op zoek en een afspraak maken, ben benieuwd, ook handig nu met deze foto's om goed eventuele verandering te gaan zien dan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 06:40

Bij turnen noemen ze dit de beweeglijkheid van de schouders. Daar is het wenselijk dat je de armen zelfs tot ver achter je oren kan brengen. Dit voor het zwaaien aan de brug maar ook bij boogjes. Hier worden talenten ook op getest.
Bij jou is die beweeglijkheid dus helemaal niet aanwezig. Het lijkt of je schouders gewoon vastzitten.
Ik zou zeker naar de huisarts gaan en vragen om een verwijzing naar manueel therapeut of zoiets.
Het kan zijn dat je gewoon een lichamelijke beperking hebt waar niks aan te doen is. Maar dan weet je dat ook meteen. Als je er in het dagelijks leven geen last van hebt dan is het prima.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:52

Hmmm nav de foto's zie ik inderdaad je beperkingen met crossfit... Zo kun je geeneens een gewone snatch maken met wat extra gewicht... Je blijft zo waarschijnlijk hangen op de stang.
En het lijkt mij da tje niet alleen met sporten hier last van moet hebben. Er mist een stukje flexibiliteit...

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:59

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar die liggende foto komt mij heel bekend voor. Bij mij komt het door mijn scoliose. Mijn rechterarm kan ook niet helemaal recht omhoog laten gaan, op een gegeven moment kan hij gewoon niet verder. Ik heb daarnaast ook nog dat ik niet helemaal rechts achterom over mijn schouder kan kijken. Wellicht dat dit het ook bij jou kan zijn?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 09:24

In het dagelijks leven heb ik er geen last van maar ik loop er natuurlijk ook al zolang mee dat ik niet anders meer gewend ben, wie weet worden bepaalde dingen ineens wel gemakkelijker als ik wel meer flexibiliteit zou hebben. Ik heb pas 2 lessen crossfit gehad en heb er inderdaad geen gewicht aan kunnen hangen, enkel de stang was eigenlijk al haast te zwaar en een losse schijf van 5 kg lukte ook amper zonder in mijn rug te gaan hangen -O-

Ik heb overigens inderdaad ook scoliose, onderin en bovenin een kleine bocht, ik heb jaren geleden een MRI laten maken en daarop was dat te zien, naar aanleiding daarvan naar mensendieck doorverwezen, die hebben me voornamelijk geholpen met meer bekkenkanteling zodat ik in dagelijks leven minder rugpijn zou hebben. Over mijn armen/schouders niks gezegd.
Ik kan wel achterom over mijn schouder kijken, maar of ik net zo ver kan kijken als anderen zou ik eigenlijk niet weten. Ik kan bijvoorbeeld dan weer amper mijn hoofd opzij richting mijn schouders kantelen omdat mijn nek daar te vast voor zit. Eigenlijk hangt het allemaal wel samen besef ik me nu ik het zo opschrijf :+

Ik heb in ieder geval een osteopaat hier in de buurt gevonden en ga daar maar eens starten met een kennismakingsconsult, ik ben helaas niet verzekerd voor dit alles dus het moet wel echt nut hebben anders begin ik er niet aan..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 09:31

Ik was helaas ook niet verzekerd (bleek achteraf :+ ) maar ik vond het wel meer dan waard! Ben 5 x naar de chiropracter geweest.

Ik heb er ook niet echt veel 'last' van, maar wel met paardrijden en schrijven. Teveel spierspanning/ verkrampte spieren door die wervelblokkades die er jaaaaren hebben gezeten.

Ik hoor al jaren ontspan die schouders nou eens, en ik dacht altijd 'ja maar dat kan ik niet!'....Nee zei de Chiro...Dat kan inderdaad niet :+ Nu wel een stuk beter, maar moet het wel onderhouden