Raar bij opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Re: Raar bij opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:39

Ik wilde vragen of je mss zwanger was, maar zag toen in je profiel dat je 14 was :D .

Ik zou even naar dr huisarts gaan, het kan namelijk heel veel zijn...van een lage bloeddruk tot een ontsteking bij je evenwichtsorgaan tot een simpel mineraal tekort. Zijn hele makkelijke (bloedtestjes) voor die zo uitwijzen wat het wel of niet is :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:48

Ik heb dat ook gehad en ben er wel voor naar de HA gegaan. Bij mij kwam het door hormonen, puberteit, kwestie van ouder worden. Je zit op een leeftijd waarin er veel met je lichaam gebeurd en dit is daar een gevolg van. Toch zou ik naar de HA gaan als ik jou was! Dit was het antwoord voor mij, dat wil niet zeggen dat het ook een antwoord voor jou is. Daarnaast; ik las iets over 'heel rustig opstaan'.. Niet doen hoor! Lekker blijven zitten tot het weg is! Ik deed dit ook een keer, het werd zwart voor mn ogen, ik was te laat met mij vast pakken, en ben met een harde knal met mn kop op de grond terecht gekomen. Het volgende moment dat ik weet was dat ik met flinke hoofdpijn, huilend op mijn bed gekropen ben. (Combinatie van het schrikken, de klap die je toch hebt mee gemaakt en de hoofdpijn) Realiseerde mij toen pas dat ik gewoon knock-out was gegaan.. Dat is bij mij goed afgelopen maar voor het zelfde geld viel ik met mijn hoofd tegen een kast aan ofzo. Dus blijf alsjeblieft zitten. Sta je al en voel je het aankomen? Ga zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:47

Ja, meld zich. Idd niet lopen als het zwart wordt, maar even bukken. Dan stroomt het bloed weer naar je hoofd. Anders kun je mooie smakkers maken *been there....

Het kan ook komen door vochttekort, helemaal met dit warme weer is het bij mij nog een tandje erger omdat door de hitte je bloeddruk nog lager wordt + zweten.

Drink je wel genoeg?

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:53

Hoogstwaarschijnlijk inderdaad orthostatische hypotensie; dat is heel normaal op jouw leeftijd. Destijds heb ik ook heel wat smakkers gemaakt als ik naar het toilet moest, maar redde het meestal maar net tot de keukenvloer ;) Extra check bij de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad, maar verwacht dat de huisarts verder niet zoveel gaat doen..

JolanV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 09:13

Menino schreef:
Ja, meld zich. Idd niet lopen als het zwart wordt, maar even bukken. Dan stroomt het bloed weer naar je hoofd. Anders kun je mooie smakkers maken *been there....

Het kan ook komen door vochttekort, helemaal met dit warme weer is het bij mij nog een tandje erger omdat door de hitte je bloeddruk nog lager wordt + zweten.

Drink je wel genoeg?

Ik drink nooit superveel ofzo. Als ik dorst heb drink ik wat. Ik drink 2/3 glazen per dag gemiddeld. Ik heb nooit veel gedronken, dus kan me niet voorstellen dat het na jaren ineens vochttekort is. Bedankt voor de reactie, weer een nieuwe optie erbij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:55

love_UOGN schreef:
Menino schreef:

Drink je wel genoeg?

Ik drink nooit superveel ofzo. Als ik dorst heb drink ik wat. Ik drink 2/3 glazen per dag gemiddeld. Ik heb nooit veel gedronken, dus kan me niet voorstellen dat het na jaren ineens vochttekort is. Bedankt voor de reactie, weer een nieuwe optie erbij ;)

Als je 2/3 glazen per dag drinkt lijkt het me zeker een realistische optie. Helemaal als je dat ook met dit warme weer gedronken hebt, is dat echt veels te weinig.

Zelfs als het niet daar aan ligt, raad ik je echt aan om minimaal het dubbele te gaan drinken :o
Als je pas drinkt als je dorst hebt is dat in principe al te laat namelijk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:59

Natuurlijk kan je lijf nu in protest komen door te weinig drinken!

Als ik jaren te veel en te vet eet en daar jaren geen last van hebben, maar op een gegeven moment kan het lijf in protest komen.

Drink meer meid, dat is zo belangrijk voor je gezondheid. Als je dorst heb, ben je al te laat eigenlijk. Je moet voorkomen dat je dorst krijgt ;) dus ga regelmatig wat drinken. Je lijf verandert ook in de puberteit en heeft andere behoeftes dan toen het nog kind was. Je zweet meer bv.

Door te weinig te drinken kan je bloeddruk ook laag worden namelijk.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:02

ik heb ook altijd als ik snel opsta dat ik erg duizelig word voor een paar seconden, mijn tip is even stil staan en ogen dichtdoen en daarna wat drinken :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:25

Als tiener had ik het ook heel erg rond mijn 17de werd dat weer beter, nu heb ik het alleen bij veel stress nog weleens. Mijn bloeddruk is standaard al heel laag, dus voldoende zout en rustig opstaan is sowieso verstandig.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:36

Even langs de ha.
Bij lage bloeddruk kan je ook je spieren aanspannen en ontspannen dat enige keren herhalen.

Ik had het wel eens als ik heel erg ongesteld was.
Dan trok het bloed uit je lijf weg. Heel eng

Dan deed ik dat em dan ging het weer goed

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:01

Idd meer drinken en als je het voelt je bovenbeenspieren aanspannen en ontspannen, dan stroomt je bloed beter door. Blijven lopen gaat het ook sneller weg, maar heb je idd kans om te vallen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:25

chantalnadia schreef:
Celiien schreef:
Suikers is geen ijzer. Ijzer zit vaak in dingen zoals vlees, vis, groenten. Mensen op dieet die niet voldoende ijzer bevat, kunnen een tekort krijgen. Daarom zie je dat bij sommige diëten, mensen vaker licht in hun hoofd worden :j

Ja klopt, mensen die minder tot geen vlees eten hebben hier ook vaker last van, zoals ikzelf. Maar k sta gewoon rustig op:)

Nope.
Hier een geboren vegetariër - en altijd een Hb van in de 9.

(Uiteraard: groente, fruit, noten en andere plantaardige eiwitten eten, dan krijg je alles binnen. ) (Behalve wellicht B12.)

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:01

Ik herken het, bij mij hielp om rustig op te staan en niet plots met een snelle beweging. Misschien helpt dat ook bij jou? :)