Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xBerber schreef:Zit je toevallig in Salou en ga je naar Costa Caribe Aquatic Park? Ik zit namelijk met het zelfde probleem, heb ook lenzen, maandag naar Salou en dat waterpark dus
Amaris schreef:En ik maar altijd denken dat ogen open in het water totaaaaaal not-done was omdat de lenzen dan wegdwarrelen. Maar dat is dus helemaal niet zo?
Amaris schreef:de tip om dit soort dingen te doen met etos lenzen is wel een hele goeie. De cylinder is er dan niet, maar voor even is dat natuurlijk geen probleem...
Weer iets bijgeleerd op deze sunny day!

Leprycorn schreef:Amaris schreef:de tip om dit soort dingen te doen met etos lenzen is wel een hele goeie. De cylinder is er dan niet, maar voor even is dat natuurlijk geen probleem...
Weer iets bijgeleerd op deze sunny day!
Dat heb ik ook
Sommige zeggen (blijkbaar) dat die niet goed voor je ogen zijn, maar ik vraag me dan af wat er dan zo mis mee is? Weet niet of iemand dit weet?
Dat de bolling standaard is, lijkt mij nog niet schadelijk als ze goed zitten. Bij de Specsavers kwamen ze ook gewoon uit een lade met de vraag welke sterkte ik heb. Daar werd ook niet gevraagd welke bolling ik heb.
Iejoorr schreef:Als het goed is word bij het lenzen aanmeten precies gekeken welke lenzen bij jouw ogen passen (extra zuurstofdoorlatend, of juist minder zuurstofdoorlatend etc.) Een Etos lens heeft dat niet en kan dus schadelijk zijn!

Ik weet dat ik een cilinder heb die wel in mijn bril zit maar niet in m'n lenzen, omdat ze dan duurder zouden zijn en het blijkbaar te verwaarlozen is (zie soms dingen als ondertiteling wel iets wazig met lenzen in).
Ben er in het begin wel eens een kwijtgeraakt toen ik iets te enthousiast de zee in sprong... m'n nichtje heeft toen nog een kwartier geprobeerd m'n lens te vinden. Eh, success
Eulogy schreef:Oh ik heb ook hele standard lenzen volgens mijIk weet dat ik een cilinder heb die wel in mijn bril zit maar niet in m'n lenzen, omdat ze dan duurder zouden zijn en het blijkbaar te verwaarlozen is (zie soms dingen als ondertiteling wel iets wazig met lenzen in).
Wist eigenlijk ook niet dat zwemmen een probleem was voor sommigen! Ik hou uit automatisme de eerste keer onder water m'n ogen dicht totdat ik voel dat ze goed zitten, daarna kan ik ook prima m'n ogen onder water open houden. Wissel ze daarna ook niet oid, wist niet dat dat nodig kon zijn eigenlijkBen er in het begin wel eens een kwijtgeraakt toen ik iets te enthousiast de zee in sprong... m'n nichtje heeft toen nog een kwartier geprobeerd m'n lens te vinden. Eh, success :')
(heb nu 1 jaar lenzen oid) dus ik zou zo Etos lenzen halen haha! Gelukkig heb ik geen cilinder of iets anders speciaals, lekker simpel -1 en -1.25