Wat is jouw hitteplan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:55

Vamavond een bosritje.
Vanmiddah donderdag en zaterdag in de buitenlucht werken met amper schaduw.
Neem 1 liter mee voor 4, 5 uur post lopen in nieuwbouw zonder schaduw is dat wel genoeg?>. <

Paarden staan 24/7 op land en morgen en vrijdag lekker met de sproeier spelen. Ze hebben schaduw plekjes de warmste dagen gaan ze in het land met bijna hele middag schaduw van bomen.

Edit: honden ligfen voornamelijk binnen em somanin de achtertuin die ligt lang in de schaduw. Fret ligt ook binnen
Laatst bijgewerkt door JoycexEnya op 30-06-15 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:55

Ik zelf probeer niet te veel te doen en ervan te genieten. Hondjes mee zwemmen buiten de ergste warmte om. Verder blijven ze binnen.

Paard zal waarschijnlijk wel buiten in de volle zon staan. Ben ik niet kapot van maar staleigenaresse laat de meeste gewoon buiten dus alleen binnen zetten is geen optie (breekt de stal af). Daar moet ik nog eens even mijn gedachte over laten gaan.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:56

Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag de hele dag werken (vanaf 14u) tot een uur of 4 snachts. Ja echt waar ;) Mogen gelukkig wel met een korte broek werken. Ohja, in de horeca.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:57

Eerst allemaal zien en dan geloven.
Er zijn al zo vaak weer alarmen afgegeven voor Jan met de korte achternaam.

Het is gewoon bizar, in winkels ook.......er wordt nog net niet gehamsterd. ( alleen bij Appie Heijn )
Voor mijn dieren hoef ik me geen zorgen te maken, bij mij is het eerder te koud dan te warm.
Voor de beestjes buiten zorg ik voor water en schaduw en die hou ik goed in de gaten.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 30-06-15 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Re: Wat is jouw hitteplan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:59

Mag ik vragen waarom mensen allemaal hun paard s middags op stal zetten? Of is het daar veel koeler?

In onze stal is het waarschijnlijk nog warmer dan in de schaduw in het weiland :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:00

Hond vroeg en laat eruit en lekker zwemmen, voor de rest mag hij zelf bepalen of hij binnen of buiten wil zijn en er staat een badje voor hem klaar.
De kinderen heb ik nog wel wat zorgen over.. Die hebben de laatste week school en donderdag laatste schooldag. Zijn ze hele dag buiten, spelletjes doen enzo. De school heeft wel aangegeven ze 's ochtends goed in te smeren en ze een flesje mee te geven waar ze tussendoor water in kunnen doen maar ik weet niet of het goedkomt.. Het wordt zó heet. Met name mijn dochter kan niet goed tegen warmte, krijgt dan hoofdpijn. Naja, iets met loslaten :')
Ik ga zo naar mijn bijrijdpaardje, even met de wagen door de bossen. Verder deze week niks met hem, veel te warm.
Maak me ook druk om mezelf. Ik moet ongesteld worden een dezer dagen.. Krijg ik altijd migraine en voel me een paar dagen flink beroerd. Niet fijn met die hitte..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:01

phormicola schreef:
Ik heb een baby van negen maanden. Het zwembadje staat al klaar en naast borstvoeding zal ik 'r nu ook hier en daar wat water geven. Dat doe ik normaal niet.
Verder ga ik me er nog even extra over inlezen.

Vooral veel bv geven. Jouw melk wordt wateriger met warm weer. Je kunt evt ook bv ijsjes maken!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:05

Ik blijf zo veel mogelijk binne, want in onze boerderij wordt het niet snel warm. Ik kan ontzettend slecht tegen warm weer en wordt er snel duizelig van. Morgen alleen wel diploma uitreiking :=

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:05

amado7 schreef:
Mag ik vragen waarom mensen allemaal hun paard s middags op stal zetten? Of is het daar veel koeler?

In onze stal is het waarschijnlijk nog warmer dan in de schaduw in het weiland :)

Maar als je geen schaduw hebt op het land, heb ik liever dat hij in de stal staat te zweten, dan dat hij op het land in de volle zon staat.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:08

Het zandbakje van m'n hamster zet ik in de vriezer zodat ze, zodra ze wakker is, iets koels heeft om in/tegenaan te liggen. Gelukkig slaapt ze door de ergste hitte heen en redt die zich verder wel.

Verder ga ik denk ik gewoon binnen zitten en niets doen :') . Al moet ik het ook eerst nog zien voor ik het geloof. Zag op Facebook een telegraaf artikel voorbij komen dat het zaterdag 38-39 graden wordt, dat neem ik met een korreltje zout :) .

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:12

Vergeet naast goed water te drinken ook de zouten niet
Een kopje bouillon tussendoor is naast vocht ook goed voor de aanvulling van zouten.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:16

Ik heb het geluk te moeten werken deze dagen dus zit zelf de gehele dag in airco, weinig last van de extreme warmte.

Mijn diertjes is een ander plan. De katten en het konijn thuis zorg ik dat er ruim voldoende water aanwezig is. Onze woonkamer is altijd koel dus zullen ze weinig last hebben van de warmte.
Mijn lieve pony staat bij vrienden aan huis, 24/7 buiten op verharding en paddock. Tot een uur of 2 hebben ze nog flink veel schaduw maar daarna moeten ze toch zelf besluiten om de stal of de andere schuilmogelijkheden (overdekte zandbak en verschillende boompjes) op te zoeken. We zetten extra watertonnen klaar zodat ze ook buiten de stal kunnen drinken (in de stal is een automatische drinkbak). Pas wanneer het begint met af koelen zullen de paarden het land in gaan omdat daar geen water of schaduw plekken zijn smiddags.
Verder zal er niet getraind worden wanneer het te warm is, sowiso heeft hij morgen vrij en donderdag/vrijdag doet hij alleen de ochtend of avond iets.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:17

Hier hebben we alle zonwering naar beneden gedaan en staan de ramen en deuren tegen elkaar open. We hebben een plat dak dus het zal aan de eind van de middag hier behoorlijk warm zijn. Gelukkig is het dan buiten genoeg afgekoeld. Voor de katten hebben we extra water neergezet en verder redden ze zichzelf wel met op de houtenvloer liggen of buiten in de schaduw. Voor de paardjes heb ik gisteren een schaduwdoek opgehangen, omdat er verder geen schaduw in de wei is. Ben benieuwd of ze die gaan gebruiken. Hij staat niet op de meest ideale plek, waren gelimiteerd in de mogelijkheden - iets met het uitgestrekte polder landschap - maar er moet tot 4 / 5 ur in iedergeval genoeg schaduw zijn.

Verder zoveel mogelijk 's ochtends en 's avonds dingetjes doen en veel drinken. Heb vanochtend een grote kan citroen/ munt water gemaakt, dus dat gaat er wel in! Merk wel dat ik in de gaten moet houden of ik genoeg eet. Heb gewoon geen honger met dit weer en vergeet het dan gewoon.

O ja, zaterdag ga ik mee met een vriendinnetje op dressuur wedstrijd. Ze moet om om 1 uur 's middags. Maar even kijken hoe we dat gaan aanpakken...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:18

phormicola schreef:
Ik heb een baby van negen maanden. Het zwembadje staat al klaar en naast borstvoeding zal ik 'r nu ook hier en daar wat water geven. Dat doe ik normaal niet.
Verder ga ik me er nog even extra over inlezen.

En zelf natuurlijk ook genoeg drinken! Zeker als lacterende mama :j :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:22

Loei schreef:
Donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag de hele dag werken (vanaf 14u) tot een uur of 4 snachts. Ja echt waar ;) Mogen gelukkig wel met een korte broek werken. Ohja, in de horeca.

Mazzelaar!!
Wij lange broek...donker! En zwarte blouse!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:24

Eh, gewoon hetzelfde als anders!? := Alleen dan genieten van de lekkere temperaturen. :D

edit: ik heb geen dieren.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 30-06-15 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:24

Ik heb mazzel dat ik gewoon thuis kan blijven als ik wil en ons huis (boerderij, rietgedekt) blijft beneden behoorlijk lang koel. Ook hebben we plavuizen dus dat is extra koel voor de hond. Hij kan op z'n oude dag niet meer goed tegen warmte dus hij ligt lekker binnen voor pampus. 's middags staat de zon precies op de stal dus de paarden blijven buiten. Ze hebben van mij een stuk van het zandweggetje erbij gekregen, daar is 's middags schaduw en het ligt in het verlengde van onze oprit, als er een beetje wind is dan trekt het daar precies doorheen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:27

Mijn hond, kind en ik
Blijven zoveel
Mogelijk binnen of anders in het badje.

Manlief moet werken( ze zijn verplicht in lange broek, ze hebben kleding van het werk gekregen. Alleen geen korte broek. Dat mocht niet meer). Ze hebben een tijdsdruk(binnen zoveel
Minuten paketje bezorgt te hebben enzo)
Pauzes. Eum Kennen ze niet. Puur door die tijdsdruk. Ze moeten zelf eigenlijk pauze inlassen maar dat gaat niet vamwege die druk

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:28

Jolliegirl schreef:
Loei schreef:

Mazzelaar!!
Wij lange broek...donker! En zwarte blouse!!

Ahh heel veel sterkte gewenst! Dat word zweten haha.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:30

Flessen water in de ijskast voor alle knaagdieren. Pony wordt 2x per dag afgespoten,ook een witte vliegendeken op (wit weerkaatst,alle kleine beetjes helpen)
de honden gaan lekker zwemmen.
Zelf kan ik er wel tegen, maak me meer druk om de beesten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:31

Hier thuis alle rolluiken dicht tegen de zon(zon staat bijna de hele dag op de gevel). Beesten binnen houden en extra water geven(bevroren flessen overal in huis :') ).

Paarden blijven fijn op de wei staan. Staleigenaar zei dat ze ook overdag binnen mochten maar die 4 waar de mijne bij staat hebben een grote wei met erg veel schaduw waar ze dankbaar gebruik van maken. Op stal is het niet veel koeler dus kunnen ze net zo goed buiten blijven staan.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:32

Is je man pakketbezorger?
Ik bem postbode maar ik mag gewoon in een korte broek.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:37

helemaal niets :+ Ik vind de heisa die eromheen gemaakt wordt een beetje overdreven. Gewoon zorgen dat je de aanbevolen hoeveelheid water drinkt en misschien niet om 12 uur maar om 8 uur 's avonds gaan sporten. Verder loopt het allemaal wel los denk ik.

Dat je voor je dieren moet zorgen vind ik wel logisch, de paarden staan voor het grootste deel in de schaduw met schuilstal, de honden kunnen zowel binnen (in een oud zeer koel herenhuis) als buiten, nu liggen ze nog languit in de zon.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:38

JoycexEnya schreef:
Is je man pakketbezorger?
Ik bem postbode maar ik mag gewoon in een korte broek.

Als je mij bedoelt. Hih
Ja dat dat moet hij helaas Niemand daar is her er mee eens.
Zins E daarvern hoofdbaas hebbem( .zitte allemaal
Verschillende ondeneman in)
Is heel veel
Veranderd. Ze moeten daar bijna rennen vliegen enzo.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:38

Ik heb vandaag een thuiswerk/administratiedag. Denk niet dat er veel van komt, ik zit lekker buiten. Misschien dat ik met de ergste hitte een uurtje binnen aan het werk ga, maar ik voel die behoefte nu nog niet :))