zwanger of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Re: zwanger of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:45

Dan zou ik idd gewoon tot vrijdag je gedachten proberen te verzetten en even afwachten..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 14:22

Ja dat doe ik ook. Ik ben nu genesteld op de bank heb hoofdpijn en veel plassen. Soort duf gevoel in mn ogen. Ook een sterke voorkeur voor melk drankjes en aldi milkshakes.

Alle geluiden zijn te hard.. het lopen van de honden maakt me nerveus.. ff

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:45

Dat klinkt toch behoorlijk zwanger. ;) Hou je haaks meid!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 15:47

Blue_Eyes schreef:
Dat klinkt toch behoorlijk zwanger. ;) Hou je haaks meid!

Ja daar hou ik me ook maar aan vast (en in mn achterhoofd houd ik rekening met een tegenvaller).

Ik heb inmiddels verhoging in pieken. En honger... of toch niet gecombineerd met misselijkheid heel lichtjes.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:28

Ik zeg zwanger hahah

Want dat heb ik momenteel precies t zelfde

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 19:53

japielover schreef:
Ik zeg zwanger hahah

Want dat heb ik momenteel precies t zelfde

Ik heb me net even te goed gedaan aan van alles. Uiteraard ben ik nu aan t boeren en heb ik maagzuur bleh. Ff lekker douchen zat er ook niet in.. moest er wel 2x onder uit om te plassen.

K heb ook allemaal witte puntjes op mn tepel.

Nu moe bankhangen en na de film over 9/11 lekker het bedje in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:57

Joh, met die paar weken zwanger zijn kan je blaas of maag echt nog niet in de verdrukking zitten hoor :P

Maar gewoon heel hard duimen dat alles goed gaat en je met een week of 6 een kloppend hartje ziet, dan heb je het belangrijkste stukje alvast voor elkaar +:)+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:27

pmarena schreef:
Joh, met die paar weken zwanger zijn kan je blaas of maag echt nog niet in de verdrukking zitten hoor :P

Daar heeft het in het begin van de zwangerschap ook niks mee te maken.
De hormonen veroorzaken dit dan

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 20:49

Gillbo schreef:
pmarena schreef:

Daar heeft het in het begin van de zwangerschap ook niks mee te maken.
De hormonen veroorzaken dit dan

Idd. En mn maagzuur komt gegarandeerd door het ff gefrustreerd eten wat ik net deed. Hihi

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:57

Je praat jezelf nu allerlei kwaaltjes aan..

Misslijkheid krijg je pas met 6 weken ong.

Je bent als je al zwanger bent pas 1/2 weken echt zwanger. De andere 2 weken krijg je "cadeau" omdat ze nooit de exacte datum vast kunnen stellen van een bevruchting. Vandaar dat ze je laatste menstruatie pakken.

Het is zo milescuul nog, een paar cellen en meer niet, dit kan nog op geen enkele manier bijwerkingen veroorzaken.

Testen heeft geen zin, hcg zit nog minimaal 2 weken in je lichaam.

Wacht het even rustig af, het is moeilijk ik weet het!

Het kan idd innestelingsbloed zijn, maar aangezien je een aantal dagen heb gebloed kun je daar maar beter niet van uit gaan. :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:56

Dat bedoel ik, stress en raar eten veroorzaken het eerder op dit moment :j
Het IS ook gewoon super spannend :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:09

pmarena schreef:
Dat bedoel ik, stress en raar eten veroorzaken het eerder op dit moment :j
Het IS ook gewoon super spannend :j

Sorry maar dat is onzin. In de eerste weken kan je lijf onder invloed van hormonen allerlei signalen afgeven dus zeker wel vaak plassen en misselijkheid veroorzaken. Heb ik alle 3 zwangerschappen gehad en daardoor wist ik al dat ik zwanger was zonder getest te hebben
Stress en raar eten hoeven daar dus niet de oorzaak van te zijn.

TS afwachten is helaas het enige wat je kan doen. Je lijf is zwanger (geweest) en je hormonen zijn dus aardig aan de gang en kunnen allerlei vage klachten veroorzaken.
Wachten duurt zo lang

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:20

Volgens mij voelt zwangerzijn voor iedereen verschillend. Hormonen kunnen een hoop gekke dingen met je doen, ook in de eerste weken. Daarnaast de rollercoaster in je hoofd af en toe... Geef het tijd! Je gaat vanzelf genieten!

Edit; ik heb ook meerdere dagen gebloed. Dat hoeft dus niets te zeggen.

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:51

Hier ook wat last gehad rond de periode van innesteling! Geen bloedverlies, maar wel kwaaltjes zoals misselijkheid & pijn ad borsten. Bij mij ging toen het lampje branden dat ik wel eens zwanger kon zijn.
Daarna is de misselijkheid weggebleven tot week 7.

Stress maar niet teveel, is helemaal nergens goed voor! :(:)
Ik ben alvast wel benieuwd!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:53

Ik heb waarschijnlijk ook een innestelingsbloeding gehad en pas na 3 maanden zwangerschap positief getest. Totaal geen kwaaltjes gehad, het enige dat ik had is dat ik geen menstruatie meer had (en dat kon bij mij ook door 1001 andere dingen veroorzaakt worden).
Je klachten kunnen zoveel betekenen...Helaas kun je zelf niks aan de zwangerschap veranderen, behalve zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen, oa door goede voeding en geen stress. Ik weet dat het moeilijk is, maar stress is in deze periode van de zwangerschap niet handig. Probeer het over je heen te laten komen en geniet van andere dingetjes. Nog even en je hebt meer zekerheid, wat de uitkomst ook is :) . Ik wens je veel succes en sterkte!

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:01

Ik heb meer dan een maand aan een stuk gebloed en kijk, hier ligt mijn klein meisje nu in mijn armen. Die zwangerschapstesten zijn meestal wel correct, dus volgens mij mogen wij jou proficiat wensen *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:07

Noek_Bronco schreef:
Ik heb meer dan een maand aan een stuk gebloed en kijk, hier ligt mijn klein meisje nu in mijn armen. Die zwangerschapstesten zijn meestal wel correct, dus volgens mij mogen wij jou proficiat wensen *\o/*

Zwangerschapstesten zijn idd bijna nooit vals positief, maar in geval van een miskraam of missed abortion kunnen ze dat wel zijn. Ze registreren immers HGC in de urine en die is niet ineens weg als je een miskraam of missed abortion hebt gehad. HCG blijft nog wel een week of 4 aantoonbaar in urine en in bloed nog langer. Testen heeft dus helemaal geen zin om te controleren of je nog zwanger bent.

TS kan echt niets anders doen dan afwachten tot de volgende inwendige echo om te kijken of er een vruchtje is.

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:12

Liselot schreef:
Noek_Bronco schreef:

Zwangerschapstesten zijn idd bijna nooit vals positief, maar in geval van een miskraam of missed abortion kunnen ze dat wel zijn. Ze registreren immers HGC in de urine en die is niet ineens weg als je een miskraam of missed abortion hebt gehad. HCG blijft nog wel een week of 4 aantoonbaar in urine en in bloed nog langer. Testen heeft dus helemaal geen zin om te controleren of je nog zwanger bent.

TS kan echt niets anders doen dan afwachten tot de volgende inwendige echo om te kijken of er een vruchtje is.

Oeps! Dat wist ik niet. Weer iets bijgeleerd vandaag :o

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:23

Zelf geen ervaring met zwanger zijn, maar de nicht van een kennis van me is de eerste vier maanden van haar zwangerschap nog regelmatig ongesteld geworden alsof er niets aan de hand was, is ook van een gezonde baby bevallen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:31

kan het ook en buitenbaarmoerlijke zwangerschap zijn? benm er verder niet in thuis maar dit kan wel

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:34

nee want dan ga je kapot van de pijn, dit is nl levensgevaarlijk

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:43

Na 4 weken echt nog niet hoor, buitenbaarmoederlijk wordt regelmatig pas vastgesteld bij de termijnecho rond de 12 weken. Uiteraard is het wel mógelijk dat je daar eerder (pijn)klachten van krijgt.

Lijkt mij dat de gyn bij de inwendige echo die TS gehad heeft ook de eierstokken even nagekeken heeft. Deden ze destijds bij mij iig wel.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 13:46

Bedank dames.
Vanmorgen opgestaan met gigantische pijn linkse t.h.v. mn eierstok.

Toch aangedrongen en naar de gynaecoloog gegaan, bloed geprikt en inwendig onderzoek.. pfff k ben nog nooit zo vaak zo bekeken.

Helaas ben ik afgelopen weekend het 'kindje' verloren.
Mijn hcg waarden is van 12 naar 1.3 gezakt.

Mn eierstok was extreem gevoelig tijdens de echo.. ik kon t wel uitschreeuwen vvan de pijn. Echter weten ze niet waar dat de oorzaak van is. Het zag er allemaal verder prima uit.

Nu verder oefenen hihi en hopen dat we volgende keer meer geluk hebben.

Bedankt voor al jullie reacties. Dit heeft me zeker een stukje geholpen.

Xx

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:52

Dat zegt helemaal niets, vreemd ook dat je verloskundige er zo raar op reageert.
Ik heb bij beide zwangerschappen bloedingen gehad, bij de tweede ben ik bijna 'normaal' ongesteld geweest en daar was verder niets aan de hand.
Vertrouw op je eigen gevoel, als vrouw weet je heel goed of je wel of niet zwanger bent.
En mocht je het wel verliezen of verloren zijn, het is nog erg pril en dan kan er nog makkelijk iets mis gaan. Dat gebeurd best vaak alleen de meeste vrouwen weten er niets vanaf ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:56

Ah, balen :(:)

Dat is wel het risico van er zo intensief mee bezig zijn, anders had je het wellicht niet eens geweten...
Duimen maar dat de volgende ronde wel blijft plakken :)