En daar zitten we weer.. "Bang" om te slapen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: En daar zitten we weer.. "Bang" om te slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:58

Wat vervelend voor je TS. :(:)
Ik zal je toch willen adviseren eens een gesprekje aan te gaan met je (oude) psycholoog.
Misschien heb je toch (onbewust) last van trauma's en probeert je hoofd het op deze manier te verwerken.
Ik wil je veel sterkte wensen, ik weet hoe vervelend het is om slecht te slapen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:04

Ken je het topic de (on)zin van edelstenen? [MWS] De (on)zin van edelstenen

Ts had daar geloof ik stenen voor het slapen voor haar en haar zoontje.. ik ga niet vertellen dat het zal werken en de nummer 1 oplossing is het zeker niet. maar je hebt er enorm last van zo te lezen en waarom niet proberen aangezien het geen kwaad kan. Ik wens je heel veel rustige slaap toe :(:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:07

Wat naar zeg! Goede slaap is zooo belangrijk.

Je kunt even 2 flesjes Bach Bloesem druppels halen. Flesje van 10 ml Rock Rose en een flesje 10 Mimulus en een mengflesje van 30 ml.
Bronwater in het mengflesje doen en van elke remedie 2 druppels aan het mengflesje toevoegen.
4 maal daags 4 druppels innemen met wat water (geen koolzuurhoudende drankjes).

Het flesje Rock Rose naast je bed zetten en als je wakker wordt met een nachtmerrie, even een druppeltje onder je tong droppen, of 2 druppels in een glaasje water innemen.

Zorg dat het pipet niet met je mond in aanraking komt..alles koel bewaren ;)

Rock Rose is voor tijdelijke paniek en erg goed in te zetten bij nachtmerries,panieksituaties en grote schrikmomenten. Mimulus is voor angsten met een bekende oorzaak(angst om te gaan slapen bv) en tevens goed voor mensen/dieren die na een ziekbed of operatie wat angstig zijn geworden, zonder verklaarbare reden..

Het helpt echt heel goed..mits je zeker weet dat je slechte slapen niet veroorzaakt wordt door medische redenen, denk aan zuurstof tekort door apnue bv. Dan helpen de druppels ook wel hoor, door de paniek en schrik weg te nemen..maar het probleem wordt er niet mee opgelost ;)

Succes...en slaap lekker...werkse weer!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:23

Ik heb een tijd lang een soort van jou probleem gehad.....ik lag werkelijk met twee oren open.
Heb de tip gehad om mijn kamer totaal te verduisteren 's nachts.....nog geen ledje van de wekker mag zichtbaar zijn.

Ook een mooie ervaring/ moment in je hoofd nemen en daar tot in de detail aan gaan denken.
Bijvoorbeeld een vakantie.
Wat pakte je in je koffer, wat droeg je die dag, welk weer was het en welk muziekje draaide je op weg naar het vliegveld......dat soort dingen.

Er is als je het goed doet dan geen ruimte meer voor vervelende dromen.
En inderdaad, vlak voor het slapen geen tv/ films kijken, niet meer achter de pc, maar lees een boek of luister naar je favoriete muziek ( zolang dat geen hard core is. )

En even off topic wat die wiet betreft.......nooit doen.
De stoffen die in wiet zitten kunnen jou dromen alleen maar versterken.
Het spul past zich namelijk aan aan de stemming die je hebt.
Ik heb me er wel eens aan vergrepen toen ik voor een zware operatie stond en rustiger wou worden......
Had die nacht bijna 112 gebeld "omdat mijn hart het niet meer deed"
Heb wel een uur recht op de bank gezeten.......want als ik recht op zat leefde ik nog........

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:32

Je kan jezelf lucide dromen aanleren. Is erg leuk. Dan heb je door dat je droomt en kan je hem zelf sturen :D

Wat bij mij ook hielp is een stuk of 15 keer in je hoofd herhalen. Ik droom leuk of ik heb een leuke droom. Maar denk geen ik heb geen nachtmerrie.

Want woorden zoals geen werken juist het tegenovergestelde....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:47

anniekasaur schreef:
Mijn dromen gaan vooral over geweld, pijn, martelingen. Vaak worden familieleden erbij gehaald of mijn lieve paardjes. Vaak moet ik vluchten voor een moordenaar/martelaar..

:(:)
Naar hoor!
Op het gevaar af een open deur in te trappen: de trigger voor de nachtmerries kan simpelweg de operatie zelf zijn.
Jijzelf ervaart geen pijn, maar je lichaam wel degelijk.
Verder bestaat "narcose" uit verschillende middelen. Zo kan het zijn, dat er een aan bijnierschors verwant middel is gebruikt (dat remt pijn en ontsteking, maar het is ook een stress/vecht/vlucht hormoon).
En soms krijgt iemand ook grote hoeveelheden slaapmiddel van het type valium (benzo diazepine derivaat) - als je dat in en grote hoeveelheid hebt gehad, heb je een aantal dagen vrijwel geen REM slaap, wat zich de nachten erna wreekt:" je haalt je REMslaap in" dmv. nachtmerries.
Het ziekenhuis moet jou dit zo kunnen vertellen. Vraag naar de ziekenhuisapotheker, of de anesthesist.
Citaat:
Heb jaren bij een psycholoog gelopen voor mijn trauma's/problemen, heb niet het gevoel dat ik daar nu weer voor terug moet (wil ik liever ook niet eerlijk gezegd..) als het komende week nog aanhoudt zal ik even mijn oude psycholoog bellen kijken wat hij zegt..

En praten helpt lang niet altijd tegen angst.
Wat Bizzybijtje schreef: stel je een ander einde voor: iemand wil jouw dier iets naars doen - maar toevallig ben jij supervrouw en slaat de ellendelingen compleet tot moes. :Y)
En een techniek zoals emdr kan zoden aan de dijk zetten (kijk just for fun eens op Wikipedia).

Citaat:
@KoudbloedKim, UMCG geloof ik niks meer van, die hebben mij laten lopen met de ernstige klachten waar ik nu voor geopereerd ben.. Die hebben hun vertrouwen flink beschadigd..
Brrrr!
"Poep gebeurt" - maar als artsen fouten maken, is dat ingrijpend! !

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:44

marrlinde schreef:
Munnie schreef:
Wat vervelend! Misschien eens bij zo een natuurwinkel iets rond vragen zo hoorde ik ook eens dat je van blowen wel of geen dromen meer hebt..

Geef je nou serieus als tip om te gaan blowen, of begrijp ik dat verkeerd? :=

Als je zoveel last hebt van nachtmerries zou ik toch eens advies inwinnen bij een psycholoog en een paar gesprekken aan gaan. Over het algemeen komen de dingen waar je in je hoofd mee bezig bent of hebt meegemaakt terug 's nachts, naar mijn idee kan je het beter bij de kern aanpakken dan alleen de symptomen te bestrijden.

Lezen is ook best moeilijk. Ik bedoelde dus dat je ook natuurlijke kruiden hebt die wel eens willen helpen.

En ipv blowen heb je tegenwoordig wiet olie. Ken iemand met hele erge atrose (vrouw van in de 50) zij gebruikt wiet olie en heeft de helft minder pijn.

Dus stel nou dat je Door wiet niet meer droomt was wiet olie wellicht een optie om te proberen. Hier word je dus niet stoned van.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:51

Dromen doe je tijd, als je niet droomt werken je hersens niet meer ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 17:29

Je droomt elke nacht rond de 5 keer, maar of je ze als je wakker bent nog weet is een ander verhaal..