anniekasaur schreef:Mijn dromen gaan vooral over geweld, pijn, martelingen. Vaak worden familieleden erbij gehaald of mijn lieve paardjes. Vaak moet ik vluchten voor een moordenaar/martelaar..
Naar hoor!
Op het gevaar af een open deur in te trappen: de trigger voor de nachtmerries kan simpelweg de operatie zelf zijn.
Jijzelf ervaart geen pijn, maar je lichaam wel degelijk.
Verder bestaat "narcose" uit verschillende middelen. Zo kan het zijn, dat er een aan bijnierschors verwant middel is gebruikt (dat remt pijn en ontsteking, maar het is ook een stress/vecht/vlucht hormoon).
En soms krijgt iemand ook grote hoeveelheden slaapmiddel van het type valium (benzo diazepine derivaat) - als je dat in en grote hoeveelheid hebt gehad, heb je een aantal dagen vrijwel geen REM slaap, wat zich de nachten erna wreekt:" je haalt je REMslaap in" dmv. nachtmerries.
Het ziekenhuis moet jou dit zo kunnen vertellen. Vraag naar de ziekenhuisapotheker, of de anesthesist.
Citaat:
Heb jaren bij een psycholoog gelopen voor mijn trauma's/problemen, heb niet het gevoel dat ik daar nu weer voor terug moet (wil ik liever ook niet eerlijk gezegd..) als het komende week nog aanhoudt zal ik even mijn oude psycholoog bellen kijken wat hij zegt..
En praten helpt lang niet altijd tegen angst.
Wat Bizzybijtje schreef: stel je een ander einde voor: iemand wil jouw dier iets naars doen - maar toevallig ben jij supervrouw en slaat de ellendelingen compleet tot moes.
En een techniek zoals emdr kan zoden aan de dijk zetten (kijk just for fun eens op Wikipedia).
Citaat:
@KoudbloedKim, UMCG geloof ik niks meer van, die hebben mij laten lopen met de ernstige klachten waar ik nu voor geopereerd ben.. Die hebben hun vertrouwen flink beschadigd..
Brrrr!
"Poep gebeurt" - maar als artsen fouten maken, is dat ingrijpend! !