Honger, honger, honger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Re: Honger, honger, honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:33

@Emil. Ik geloof niet dat TS af hoeft te vallen ;) Daarbij denk ik niet dat eten zoals jij voorstelt een optie is wanneer je leeft vsn voedselbank en een klein stukje weekgeld zoals TS aangeeft te doen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 05:38

Is het anders een optie om 's ochtends een eitje te bakken? Bij de Turk kun je vaak iets van 30 eieren voor 3 euro kopen en eieren bederven bijna niet :)
Er is ook goedkope kwark bij zo'n beetje elke supermarkt, dat vult ook goed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 23:07

Eitje kan zeker, ik ben gek op ei.

Kan nu wel merken hoe erg ik gewend ben aan mijn eetpatroon, vind het lastig om het te doorbreken. Voor ik er bij nadenk heb ik 's ochtends mijn broodje alweer gesmeerd, maar het wordt vast wel gewenning.
Heb nu sinds het openen van het topic ook de eetmeter bijgehouden om bewust te worden van wat ik precies eet en ik kom elke keer zo rond de 1800 kcal uit zonder het grazen dus ik moet echt beter/meer gaan eten.
Vandaag een kom yoghurt met fruit extra gehad en in de ochtend een banaan gehad en op de kermis een oliebol. Toch tikt het niet echt aan met het fruit, een perzik is maar zo'n 50kcal.
De calorieën binnenkrijgen is op zich geen probleem, maar ik wil ze wel op een verantwoorde manier binnenkrijgen.
Ik zat trouwens ook aan smoothies te denken, lijkt me erg lekker en is ook wel makkelijk en snel te maken, is dat nog een idee?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:19

Je zou ook als ontbijt misschien een smoothie kunnen maken met fruit en havermout?
Zijn veel receptjes te vinden, met kokos of amandelmelk erdoorheen, havermout, fruit naar keus, evt wat kaneel erin... Dan proef je de havermout niet eens meer ;-)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:17

Alwiene schreef:
@Emil. Ik geloof niet dat TS af hoeft te vallen ;) Daarbij denk ik niet dat eten zoals jij voorstelt een optie is wanneer je leeft vsn voedselbank en een klein stukje weekgeld zoals TS aangeeft te doen :)

Sorry, had ik niet gelezen, nee, dan is dat geen optie......