maar ook niet heel vlot.tot 0,5kg per week is de aanbeveling bij mensen zonder zwaar overgewicht. Zeker de eerste weken kan het best iets vlotter gaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ook niet heel vlot.
. secricible schreef:Dit inderdaad.. eet gerust wat je wil in het weekend, maar hou dat dan ook eens bij. Ik denk dat je er van zult schrikken wat je eet op een dag dat je je gezonde eten ‘een beetje los laat’. Ik hou het in het weekend wel gewoon bij, maar schrik af en toe ook wat ik op een dag heb binnen gekregen terwijl ik dan toch voor mijn gevoel best oké heb gegeten.. ja oké een stokbroodje met kruidenboter hier, een chocolaatje daar, een chippie hier.. maar hé ik heb niet geluncht dus dat moet kunnen. Nou dat kan vies tegen vallen zal ik je zeggenAls jij doordeweeks iedere dag 500kcal minder eet dan je nodig hebt, dan heb je van maandat t/m vrijdag 2500kcal te weinig gegeten. Als jij vervolgens in het weekend 2 dagen 800kcal meer eet dan je nodig hebt houd je natuurlijk weinig meer over. Je verlies per week is dan 900kcal en daarmee val je ongeveer 0,2kg per week af. Dat is niet veel...
Meet eens af wat je in het weekend doet, hoeveel je dan boven je onderhoud gaat zitten. De kans is groot dat je in het weekend verpest wat je doordeweeks zo goed hebt volgehouden.

Als je 1300 calorieën aan McDonalds eet ga je echt niet afvallen, daartegen, als je meer eet dan wat "toegestaan" is in fruit en groenten ga je daar echt niet van aankomen.
Behalve spiermassa kweken... En dat kan met een keer of 2-3 sporten per week prima.
Maar als je ook gezond wil afvallen en niet direct alles er weer aan wil hebben zitten is dat geen goed idee. Magrathea schreef:En dit vind ik dan weer 'gezwets'Tja.. ik vind sowieso het hele calorieëngedoe een beetje gezwets als ik eerlijk benAls je 1300 calorieën aan McDonalds eet ga je echt niet afvallen, daartegen, als je meer eet dan wat "toegestaan" is in fruit en groenten ga je daar echt niet van aankomen.

Magrathea schreef:Even behoorlijk offtopic, maar er is een onderzoek gedaan naar macdonalds voer en daar is uit gekomen dat als je elke dag die zooi eet, je wel degelijk afvalt...en behoorlijk ookTja.. ik vind sowieso het hele calorieëngedoe een beetje gezwets als ik eerlijk benAls je 1300 calorieën aan McDonalds eet ga je echt niet afvallen, daartegen, als je meer eet dan wat "toegestaan" is in fruit en groenten ga je daar echt niet van aankomen.
. Gezond is het overigens niet en ik zou het ook niemand aanraden...iets met voedingsstoffentekort ofzo
Magrathea schreef:Tja.. ik vind sowieso het hele calorieëngedoe een beetje gezwets als ik eerlijk benAls je 1300 calorieën aan McDonalds eet ga je echt niet afvallen, daartegen, als je meer eet dan wat "toegestaan" is in fruit en groenten ga je daar echt niet van aankomen.
Magrathea schreef:Tja.. ik vind sowieso het hele calorieëngedoe een beetje gezwets als ik eerlijk benAls je 1300 calorieën aan McDonalds eet ga je echt niet afvallen, daartegen, als je meer eet dan wat "toegestaan" is in fruit en groenten ga je daar echt niet van aankomen.
Verder zijn je sportsessies stiekem niet de "vetverbranders" maar de tijd ertussen. Als je spieren opbouwt wordt je verbranding in rust hoger en dáárdoor val je af. Daar hoef je dan niets voor te doenBehalve spiermassa kweken... En dat kan met een keer of 2-3 sporten per week prima.
Als je wil dat het sneller gaat moet je een ziekenhuisdieet gaan doen ofzo..Maar als je ook gezond wil afvallen en niet direct alles er weer aan wil hebben zitten is dat geen goed idee.

secricible schreef:Ehm, jawel hoor. Als je dagelijks 1300kcal aan macdonalds eet val je af. Eet je dagelijks 2500kcal aan fruit kom je aan. Dat is wetenschap, thermodynamica, natuurkunde
Sterker nog, in amerika heeft een leraar een dieet gevolgd waarbij hij dagelijks 1800kcal at (normaal at hij 2600en bleef daarmee stabiel) met alleen snickers en andere candybars. Daarnaast wel vitaminesupplementen. Hij viel af, zijn cholesterol werd lager en zijn bloedsuikers verbeterde.
Edit: sorry, spuit 11 komt ook even langs
. Heb wel een slechte week gehad (stress en dan ga ik snoepen
) Maar het gaat nog de goede kant op. Scheelt ook wel dat ik steeds meer ga werken, en ik werk in de thuiszorg, dus best wel wat bewegen.