Afvallen.... Maar hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:18

Jillsil schreef:
BelleTessa schreef:
Ik raad je aan om niet aan de shake diëten of wat dan ook te beginnen. Je moet je levensstijl veranderen, en je gaat niet de rest van je leven shakes drinken. Dit helpt dus alleen tijdelijk en zodra je daarna weer gaat eten zoals je nu doet, komt het er ook weer aan.

Hoe laat sta je op? Ik zie genoeg tijd om vanaf opstaan tot 11.00 te sporten, begin met een half uur per dag, dat kan je toch wel missen?

Afvallen/gezond leven begint en staat met een andere mindset. Je kan het wel, maar het doen is een ander punt.

Ik ben juist wel afgevallen met shakes. En dat heeft mij wel de goede weg op geholpen. Door de shakes viel ik af, raakte in gemotiveerd en ben ik me verder gaan verdiepen in anders eten. Het gaat erom dat het in balans is. Prodimed wordt ook door de ziekenhuizen aangeschreven en is niet een dieet wat alleen maar uit shakes bestaat ik denk dat zo'n dieet wel erg zwaar is. Je eet sla en mag ook groentes van bepaalde lijsten.

Ja, TS zal afvallen als ze een de shakes gaat, maar het gaat uiteindelijk toch om een verandering in je levensstijl.
Dat verander je niet als je weken shakes alleen neemt en avondeten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:20

Het is heel simpel: je moet minder calorieën binnen krijgen dan je nodig hebt.

Dus je moet weten hoeveel calorieën je binnen krijgt en dat verminderen.

Meten is weten.

Dus dan is invoeren wat je binnen krijgt geen gek idee.

Als je dan zorgt dat je minder calorieën binnen krijgt maar je blijft wel alles eten, dan is dat erna ook prima vol te houden. Kunt die app/site namelijk ook instellen dat je op een aantal calorieën komt waarbij je niet afvalt en niet bijkomt. Maar je houdt je eetgedrag dan wel in de klauwen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 22-06-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:21

Eet je iedere dag een broodje gezond? Als in baguette? Want dat is wel een bommetje hoor! Kun je dat beter vervangen door een flinke salade. Verder frisdrank en koffie vervangen door water en thee *zonder suiker* en je zal al een hoop verschil merken.

En jezelf een schop geven.

EDIT: Hoe ver is het naar je werk? Je gaat namelijk niet dood van een beetje regen dus zolang het acceptab el is om te fietsen (zoals niet van je fiets waaien of onweer) gewoon fietsen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-15 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:22

elinebakker schreef:
In principe sport je genoeg.. Ca. 30 min per dag lopen en een paard rijden. Je zou het wat af kunnen wisselen zodat je wat meer spieren kweekt i.p.v. aan je conditie werkt, zodat je stofwisseling wat hoger wordt. Kan je krachttraining wel m.b.t. je spieren?

Sorry maar dit kun je toch bijna niet onder de noemer 'sporten' scharen. Afvallen is een simpele rekensom van meer verbranden dan je binnenkrijgt, dus TS zal actief bewust meer moeten gaan bewegen (al dan niet sporten) en gezonder (en misschien wel meer/minder) gaan eten.

Amaris

Re: Afvallen.... Maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:23

Je moet ten eerste minder gaan eten, daar val je van af.

Sporten is prima en heel gezond, maar afvallen door alleen te gaan sporten gaat hem niet worden. Je moet TEVEEL bewegen om fatsoenlijk af te vallen, dat is voor iemand met een normaal leefpatroon bijna niet te doen (een tot meerdere uren per dag)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:26

Ik stapte altijd behoorlijk uitgeput van mijn pony af, dat viel echt wel onder de noemer sporten. Zeker als je 2,5u op stal spendeert ga ik er vanuit dat dit niet alleen maar gezellig koffie drinken en kletsen is..
De hype is tegenwoordig dat iedere meid er ontzettend gespierd bij loopt, maar bewegen valt ook echt onder de noemer sporten! Ieder beetje telt mee, en aangezien de TS aangeeft dat ze niet meer aan kan, lijkt me dit ruim voldoende (geen idee of er medische redenen zijn).
Zoals ik al zei heeft krachttraining mogelijk wel meer profijt voor haar ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:27

Jillsil schreef:
Ik ben juist wel afgevallen met shakes. En dat heeft mij wel de goede weg op geholpen. Door de shakes viel ik af, raakte in gemotiveerd en ben ik me verder gaan verdiepen in anders eten. Het gaat erom dat het in balans is. Prodimed wordt ook door de ziekenhuizen aangeschreven en is niet een dieet wat alleen maar uit shakes bestaat ik denk dat zo'n dieet wel erg zwaar is. Je eet sla en mag ook groentes van bepaalde lijsten.

Dit is bij mij dus ook het geval. Je kunt het vergelijken met een verslaving aan bijvoorbeeld roken.
Je kunt 'cold turkey' stoppen, voor sommige mensen de ideale manier. Anderen stoppen liever dmv pleisters, kauwgoms of tabletten, iets wat hen veel meer rust tussen de oren geeft.

Mijn probleem was de onbalans in mijn bloedsuikerspiegel, waardoor ik altijd trek had in zoet en vet. Dat kwam door het niet ontbijten, vervolgens te koolhydraatrijk eten, dan weer proberen 'op te letten' en weinig te eten, waarna die vreetbuien weer kwamen. Nu eet ik regelmatig en kost het me weinig moeite. Ook het weerstaan van zoet en vet is geen probleem meer. Dit geeft mij heel veel rust tussen de oren, waardoor ik bezig kan zijn met uitvinden wat ik lekker en prettig vind om te gaan eten als ik straks geen shakes meer gebruik.
Voor mij zijn de shakes ook erg gemakkelijk. Kost weinig moeite en tijd om het klaar te maken, het is makkelijk mee te nemen, ik hoef niet elke dag naar de supermarkt om verse ingrediënte te halen en ik hoef niet na te denken wat ik zal gaan eten, waardoor ik weer op'slechte' ideeën kom.

Kortom de shakes dienen voor mij als een pleister, kauwgom of tablet, om van mijn soort van eet- en suikerverslaving af te komen.

Voor iedereen is het natuurlijk anders. Sommige mensen kunnen prima van de ene op de andere dag gezond en met regelmaat gaan eten. Dat is super en heel knap als je dat kunt! Andere zullen hup nodig hebben in de vorm van coaches en misschien wel shakes. Beide methodes zullen voor- en nadelen hebben en het is aan ieder om uit te vinden wat voor hem of haar het beste werkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:28

Amaris schreef:

Als ik het lijstje zo bekijk eet ze niet zo bijzonder veel hoor. Tenzij ze een secret eater is ;)

Meer gedoseerd eten en kijken wat je naar binnen werkt aan calorieën en suikers en slechte vetten.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:28

Shaken alleen zal ook niet helpen je moet je levensstijl veranderen! En wat is nou 1shake per dag! Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat het beste bij zichzelf past! Dat zal voor iedereen anders zijn.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:29

Ik vind je beweging eigenlijk wel voldoende, dan nog wat vaker de fiets pakken ipv de auto
verder 5x per dag eten is veel beter en kleinere porties ivm hoeveelheid brood/pasta of aardappels.
water drinken en gewoon die koffie nemen ;)
dus niet dieten maar gewoon iets aanpassen, want stop je met je dieet dan komt alles er gewoon weer aan.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:29

Afvallen is in principe simpel, gezond eten en veel bewegen, zorgen dat je meer verbrand dan dat je binnen krijgt. Echter, het belangrijkste is toch wel doorzettingsvermogen en er tijd voor (willen) maken. Je geeft eigenlijk al aan dat je dat niet wil, dus hard gezegd kun je dan maar beter niet beginnen.

Mocht je het toch willen, dan zou ik je vooral richten op waar je nog stappen kan winnen naar een gezonder levenpatroon en niet teveel letten op het daadwerkelijke gewicht dat je verliest. En dan kleine stapjes. Dus bijvoorbeeld eerst ijsthee vervangen door water of echte ijsthee (zonder toegevoegde suiker) en bijvoorbeeld 2 keer in de week extra gaan sporten. Als dat goed gaat kun je na een tijdje nog wat aanpassingen doorvoeren

Probeer ook eens een keer een week lang echt op te schrijven wat je eet per dag (dus ook alle tussendoortjes, drankjes, hoeveelheden), dan kun je zien waar je nog beter kan gaat eten en wat al goed gaat. Wat je nu opschrijft klinkt niet als heel veel, maar klopt het ook?
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 22-06-15 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:30

elinebakker schreef:
Ik stapte altijd behoorlijk uitgeput van mijn pony af, dat viel echt wel onder de noemer sporten. Zeker als je 2,5u op stal spendeert ga ik er vanuit dat dit niet alleen maar gezellig koffie drinken en kletsen is..
De hype is tegenwoordig dat iedere meid er ontzettend gespierd bij loopt, maar bewegen valt ook echt onder de noemer sporten! Ieder beetje telt mee, en aangezien de TS aangeeft dat ze niet meer aan kan, lijkt me dit ruim voldoende (geen idee of er medische redenen zijn).

Ik weet niet waar jij die ziet lopen, maar dat is natuurlijk niet waar.
Ik zie niet staan dat TS niet meer aankan qua bewegen, maar dat ze niet kan hardlopen en geen tijd heeft voor de sportschool.
Afvallen is minder kcal innemen dan je verbruikt, klinkt simpel maar is in de praktijk overduidelijk een stuk lastiger, logisch ook.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:31

Fietsen bij goed weer? Das nogal een ruim begrip.
Hoor hier een collega ook wel eens zeggen: ja ik fiets als het zonnetje schijnt.
Nou das vaker niet dan wel.

Hup, goed regenpak aanschaffen en áltijd op de fiets gaan.
Fietsen is zo goed voor je, je bouwt wat beenspieren ermee op en verbrandt vet. En dan lekker stevig doorfietsen 20 km per uur.

Als tussendoortjes raad ik je fruit aan, lust je dat wel?

Jennyj01

BelleTessa schreef:
Ik raad je aan om niet aan de shake diëten of wat dan ook te beginnen. Je moet je levensstijl veranderen, en je gaat niet de rest van je leven shakes drinken. Dit helpt dus alleen tijdelijk en zodra je daarna weer gaat eten zoals je nu doet, komt het er ook weer aan.

Hoe laat sta je op? Ik zie genoeg tijd om vanaf opstaan tot 11.00 te sporten, begin met een half uur per dag, dat kan je toch wel missen?

Afvallen/gezond leven begint en staat met een andere mindset. Je kan het wel, maar het doen is een ander punt.

Een dieet met shakes is meer dan alleen shakes, afvallen en dan klaar. Het is ook daarna weer opbouwen en een beter eetpatroon aanleren. Alleen ts zegt dat ze 0,0 doorzettingsvmogen heeft en dan zijn shakes niet geschikt.

Amaris

Winged schreef:
Amaris schreef:

Als ik het lijstje zo bekijk eet ze niet zo bijzonder veel hoor. Tenzij ze een secret eater is ;)

Meer gedoseerd eten en kijken wat je naar binnen werkt aan calorieën en suikers en slechte vetten.

Oh ik zeg ook niet dat TS minder moet eten, dat staat er misschien wat knullig.

Ik bedoel het minder eten en het sporten in algemeen.

Als je (vul voor 'je' in wie je wilt) wilt afvallen zul je eerst anders of minder moeten gaan eten.
Sporten komt op de 2e plaats.

Dat bedoelde ik meer.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:32

Dit probleem heb ik ook, vind het lastig mijn eetpatroon te veranderen en motivatie kwijt voor het sporten (telkens pijn bij hardlopen) -O-

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:32

Jennyj01 schreef:
BelleTessa schreef:

Een dieet met shakes is meer dan alleen shakes, afvallen en dan klaar. Het is ook daarna weer opbouwen en een beter eetpatroon aanleren. Alleen ts zegt dat ze 0,0 doorzettingsvmogen heeft en dan zijn shakes niet geschikt.

Dat is toch precies wat ik zeg?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:35

elinebakker schreef:

Bewegen is imo totaal iets anders als sporten :) En ik ben het met je eens, KT heeft voor iedereen profijt, mooier in shape, meer verbranding in rust *\o/*

IsaCalixa schreef:
Dit probleem heb ik ook, vind het lastig mijn eetpatroon te veranderen en motivatie kwijt voor het sporten (telkens pijn bij hardlopen) -O-

Hardlopen is dan ook totaal niet iets wat je 'even' doet, zeker niet als je (te) zwaar bent .. zo'n belasting voor je knieën/gewrichten! Er zijn zoveel (leuke) andere manieren van sporten die minder belastend zijn, neem bijvoorbeeld zwemmen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:42

@belletessa dat is niet wat je zegt. Jij zegt dat het slecht is en je weer aankomt als je stopt. Want je kan niet je hele leven shakes drinken.

Dat is niet wat een shake programma inhoud. De shakes zijn een onderdeel van. En als je het hele programma volgt en je er netjes aan houd kom je niet meer aan. En hoef je niet je leven lang aan de shakes.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:44

Jennyj01 schreef:
@belletessa dat is niet wat je zegt. Jij zegt dat het slecht is en je weer aankomt als je stopt. Want je kan niet je hele leven shakes drinken.

Dat is niet wat een shake programma inhoud. De shakes zijn een onderdeel van. En als je het hele programma volgt en je er netjes aan houd kom je niet meer aan. En hoef je niet je leven lang aan de shakes.

Ja, dat is het volgen van een programma met shakes. Dat is niet het geval als je zelfstandig shakes gaat gebruiken en gewoon koopt in de drogist of whatever.
Blijft dat ik er geen voorstander van ben, maar goed het zal inderdaad werken voor sommige mensen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:46

Daarom gaf ik en volgens mij ook Jenny al aan dat het belangrijk is er een goede voedingscoach bij te hebben :)*

Elke idioot mag dat spul verkopen en bij verkeerd gebruik zal het inderdaad niet werken.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:47

Schoentje schreef:
Daarom gaf ik en volgens mij ook Jenny al aan dat het belangrijk is er een goede voedingscoach bij te hebben :)*

Elke idioot mag dat spul verkopen en bij verkeerd gebruik zal het inderdaad niet werken.

Ja dat is jullie advies :) en mijn advies is om er niet aan te beginnen, maar het leven en afvallen werkt voor iedereen anders en daarom ook allerlei andere adviezen voor TS.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:48

Geen advies, maar een ervaring die ik deel. Ik zeg ook niet dat het niet anders kan.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:01

Ik heb ook shakes gedaan.. :') _O- Ja, je kan inderdaad afvallen, wanneer je 500 calorieën per dag eet.. eh, drinkt. Maar ik werd een monster dit werkte voor mij niet, ik mocht niks meer eten alleen die shakes.
En na de tijd kwam het er weer net zo hard, aldaar niet harder aan.

Ik moest terug naar af.. naar normaal eten. Een reset, zoals het op de sportschool noemden.

En het zal allicht werken hoor, die shakes.. zoals ik zeg, met 500 calorieën kan het niet anders.. maar imo is het niet gezond en ik werd er echt een secreet van _O-

http://www.victormooren.nl/dieetvormen/
Ik vind dit in ieder geval geloofwaardig, de hele site.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:07

500 calorieën is inderdaad niet te doen en ongezond. Bovendien zal je vooral je spiermassa afbreken, waardoor je op de weegschaal inderdaad minder weegt, maar waarna je ook dubbel zo hard aankomt na je dieet.