Ik 'vergeet' te eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:55

Gentlegiant schreef:
Dat probleem had m'n ex geen enkele fatsoendelijke mannen broek beetje casual onder de 100/150€ was niet te vinden
Altijd maatje 176 ofzo en vind dan maar eens een leuke broek voor de leeftijd
en laat hem nu monteur zijn en z'n broeken nooit lang leven hadden

Lijkt me als vrouw nog veel lastiger...

Het klaar leggen van eten zal voor jou net zoveel helpen als bij mij... Niet dus
Als ik eet wil ik op m'n gemakje wat kunnen eten en die rust kan ik mezelf niet geven tussendoor of ik voer daarna geen zak meer uit

Ja lastig is dat! Ik heb nog het geluk dat ik voor een Groot deel van de tijd in mijn paardrijkleren rondsjok, en hier in England hebben ze bij winkels als topshop en forever21 wel 'petite' lijnen, die ik nog welleens pas, dus dat scheelt :) maar gewoon een nette avondjurk ofzo is niet Te vinden, en dat is jammer :j

ik heb inderdaad ook het probleem dat ik volledig inzak na het eten, ik ben moe, drowsy, en kan me niet concentreren. Heel irritand, dus Dat werkt ook niet echt in de motivatie Om Te eten, ik voel me haast beter als ik het oversla :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:58

Ach weetje iedereen heeft weer een andere behoefte. Zo kan ik me rot eten aan koolhydraten (brood+snoepen) maar kom geen gram aan. Van eiwitten eet ik minder (langer vol gevoel) maar val ik ook niet echt af. Ik voel me zelf dus het beste op eiwitten + groente. (Zodoende eet ik nu 2 belachelijk belegde boterhammen en kwark + fruit ipv 10 boterhammen met een normaal plakje beleg).

Maar wat ik wel lees is dat jij je vermoeidheid probeert te verbloemen met suiker en cafeine, en dat is natuurlijk niet zo gezond.
Een vooruitgang zou bijv. kunnen zijn om sinaasappelsap te drinken ipv cola. Ook heel veel suiker, maar dan de gezondere variant icm veel vitamine C. Gezien drinken je makkelijker afgaat dan eten.
En die theorie volgende zou je dus ook smoothies kunnen (laten ) maken.

Tegenwoordig eten we veelsteveel, dus over weinig eten zou ik me niet zo druk maken. Maar zorg er dan wel voor dat wat je eet ook gezond is. Dus eiwit + vitamines. Daar kan je lijf lang op teren.
Zo eet ik in mijn kleine pauze (15 min) een bak kwark met een beetje chiazaad en rode druiven en houd ik nog tijd over voor een peuk (al ben ik dinsdag gestopt met roken, dus meer tijd voor eten).

Ik ben 1.85 en weeg gemiddeld 66kg.

saddledancer

Re: Ik 'vergeet' te eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 21:08

@sassol
dat klinkt idd wel interessant :j als ik eet eet ik trouwens ook veel koolhydraten (en suiker), maar aankomen doe ik niet. Ik vind eiwitrijk eten wel erg lekker (eieren, vlees e.d.) en groentes vind ik ook erg lekker :j

sinasappelsap vind ik echt heel vies (behalve vers geperste, ik ben echt een zeikerd daarin :') ) maar ik zou inderdaad misschien over kunnen stappen op een fruitsap of een shake, al ben ik bang dat ik Dan echt heel Moe word, omdat de hoeveelheid cafeine die ik binnenkrijg per dag echt behoorlijk hoog ligt.
ik doe trouwens wel braaf vitamintjes slikken elke dag, hele Bergen :')

kwark en griekse yoghurt vind ik ook echt heel lekker trouwens, maar dat vind ik Dan weer zo'n gedoe :') ik lijk zo echt een zeikerd, maar eten is voor mij echt iets wat 'moet' zegmaar, het moet vooral makkelijk zijn, en snel, en het liefst ook nog erg lekker. (dat klinkt heel stom als ik het zo zeg..)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:04

Probeer eens van die shakes om af te vallen (normaal vervang je daar een maaltijd mee, waardoor je minder calorieen inneemt. Daar jij overdag niet eet zou zon shake een extra zijn ipv een vervanging)
Daar zitten de vitaminenen mineralen in.
Wat ik vaak doe is twee bananen blenden (of aaardbeien bv) met melk en een schep havermout erin. Neem dat mee ipv je fles cola.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:12

Nou saddledancer, als je het echt wil zul je je er ook voor in moeten zetten. Op een racestal zullen wel meer tengere types werken kan ik me zo voorstellen die niet zo veel eten. Dus of dat nou voor jou een gezonde omgeving is. Ik bedoel daar moet je je misschien niet aan spiegelen. Ga eens echt serieus naar je voeding kijken. Ook op lange termijn, heb je wel een cyclus maandelijks? (Bij pilgebruik gaat het meestal door) maar als dat niet helemaal klopt is dat ook vaak een teken van je lijf.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:28

Lastig TS..
Ik schrik toch wel van je gewicht, dus misschien is het een optie om een keer langs een diëtist te gaan? Die kan je tips geven over wat voor eten/drinken je makkelijk mee kan nemen, dat ook nog eens goed voedt. De reden dat je zo moe bent en niet zonder je cafeïne kan, is waarschijnlijk dat je veel te weinig kcal binnen krijgt, en die leveren energie.
Probeer als je honger krijgt ook echt even snel wat naar binnen te werken. Een handje cherrytomaatjes bijvoorbeeld heb je zo naar binnen gepropt.

Succes!

Edit: de shakes van hierboven vind ik ook een goed idee! Het is makkelijk weg te drinken, maar je krijgt toch je energie binnen. Win-win!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 06:38

@duhelo die milkshakes bedoel je, van weightwatchers? die zijn lekker :D en makkelijk, en snel, klinkt als iets wat ik zou moeten kunnen haha. aardbeien met melk en havermout klinkt ook lekker, bedankt voor de tip!!

@freedom30 Ik wil t wel hoor (dan wel t liefst zonder al te veel gedoe, maar ik snap wel dat ik er iets voor moet doen, t vliegt er niet vanzelf in, dat zou mooi wezen :') )
We zijn hier allemaal niet bepaald dik nee, dat klopt. nou mogen we ook niet meer dan zo'n 50 tot 53 kilo wegen, maar daar zit ik natuurlijk vrij ver vanaf, de jongens zijn allemaal wel wat zwaarder dan ik, dus spiegelen doe ik niet zo :) Ik heb wel een soort-van cyclus, maar die stelt niet zoveel voor want ik heb een mirena. De dokter heeft wel een fertility test gedaan niet zo lang geleden toen ik daar toevallig was voor iets anders, omdat ik wat afgevallen was, en ik me zelf ook afvroeg of dat effect kon hebben op mijn vruchtbaarheid. Alles doet t nog daarbinnen, dat is ook wel een van de redenen dat de dokter zich er niet zo druk om maakt geloof ik haha

@debbels het probleem met dietistes is denk ik dat die mij veel meer zouden willen laten aankomen dan ik zelf wil, van mij hoeft er niet zo gek veel aan, het gaat mij meer om de vitamines en mineralen die ik nu waarschijnlijk mis, en de gevolgen die dat dan weer kan hebben op mijn vermoeidheid, en mijn botten en spieren . Cherrytomaatjes zijn ook lekker ja :D even kijken waar ik die ga laten, maar kan wel een goed idee zijn idd, dankje! :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:50

idd die weight watcher achtige shakes. ik zou beginnen met spul dat je kan drinken, en bv ontbijtkoekjes van Lu in je zak te stoppen.kun je tussendoor stukjes afbreken en in je mond stoppen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:04

saddledancer schreef:
kwark en griekse yoghurt vind ik ook echt heel lekker trouwens, maar dat vind ik Dan weer zo'n gedoe :')
ik lijk zo echt een zeikerd, maar eten is voor mij echt iets wat 'moet' zegmaar, het moet vooral makkelijk zijn, en snel, en het liefst ook nog erg lekker. (dat klinkt heel stom als ik het zo zeg..)

Wat is er nou een gedoe aan een bak kwark? Men neme een bak kwark (al dan niet met smaakje) en een lepel. En naar binnen schuiven maar!
Neem verder idd dingen mee als cherrytomaatjes en druiven, die kun je snel tussendoor snoepen en geen afval dus je hoeft geen prullenbak in de buurt te hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:11

Maar al die dingen zijn niet handig om bij je te houden. Probleem van ts is dat ze niet de tijd neemt om effe te gaan zitten en te eten, en die dingen er dus bij in schieten. Pak weg een fles shake die ae houd bij haar fles cola, of koekjes in haar zak zal meer aanzetten tot tussendoor iets eten. Al eens lichamelijk werk gedaan met cherrytomaatjes in je zak? :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:12

Vergeet je je paarden ook te voeren?
sla je hun voerbeurten over?

hopelijk niet :D dat zouden mijn paarden niet grappig vinden. Om je paard gezond en fit te houden, moet je een goed dieet geven met rehelmaat voor het beste resultaat en goede prestaties. Dat geldt ook voor mensen.

tip
zie je zelf als een paard en zorg goed voor je lijf voor goede prestaties.

het is een kwestie van mind set en niet eigenwijs doen :D vaste voertijden, rust en goed voer

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:14

Ik kan me herinneren in een ander topic dat je aangaf anorexia te hebben dus je bent wel degelijk bewust van je gewicht en eetgewoonte.

Ik heb niet alles gelezen maar heb je een dietist?
Ik zou als ik jou was in de middag / avond een flesje nutridrank nemen, dit is speciaal voor mensen met ondergewicht en zijn er in verschillende smaken dus je hebt keus. Flesje is in een paar slokken leeg dus daar kan je prima aan denken, makkelijk en je hebt er weinig tijd voor nodig.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 07:20

Saaams schreef:
Ik kan me herinneren in een ander topic dat je aangaf anorexia te hebben dus je bent wel degelijk bewust van je gewicht en eetgewoonte.

Ik heb niet alles gelezen maar heb je een dietist?
Ik zou als ik jou was in de middag / avond een flesje nutridrank nemen, dit is speciaal voor mensen met ondergewicht en zijn er in verschillende smaken dus je hebt keus. Flesje is in een paar slokken leeg dus daar kan je prima aan denken, makkelijk en je hebt er weinig tijd voor nodig.

Ik heb anorexia gehad, maar daar heb ik veel therapieen voor gehad en ben ik al lang van genezen verklaard. Eten zal nooit mijn grote hobby worden, maar ik ben niet bewust aan het afvallen, en ik vraag juist tips om aan te komen, lijkt me niet erg anorectisch van me, wel dan? :D

Ik heb geen dietist, omdat die me veel meer willen laten aankomen dan nodig is, het gaat mij meer om opbouw van mijn spieren ed

nutridrink zou wel kunnen ja! waar zou ik dat kunnen halen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:21

Xip schreef:
Jup, ik vergeet ook wel eens te eten, op precies dezelfde manier. (Het schijnt overigens een ADHD trekje te zijn) Als ik merk dat ik weer zo'n periode heb dat ik vergeet te eten plan ik in wanneer ik moet eten en zet ik wekkers om me te helpen herinneren. Dat werkt voor mij erg goed.

Ik weet dat je hier waarschijnlijk niet op zit te wachten, maar weet je zeker dat je lengte en gewicht goed zijn? Ik ben zelf namelijk 1,60 en weeg ongeveer 53 kilo en ik ben echt al aan de onderkant van wat zou mogen. Als ik onder de 50 zak ben ik echt te mager en is het niet mooi meer. Jij bent echter langer en 10 kilo lichter, ik kan me niet voorstellen dat dat gezond is om heel eerlijk te zijn.

Same here!

Ik ben 1.57 en heb jaren 45 kg gewogen, mensen dachten dat ik anorexia had, terwijl ik de hele dag door aan het eten was. Ondertussen zit ik op de 52/53 kilo en dit is een mooi gewicht voor mijn lengte!

Zou even contact opnemen met een diëtiste oid want dit kan niet goed zijn. Eten is belangrijk! Juist als je zoveel aan het werk bent.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:39

Nutridrink kan je via een huisarts of dietist krijgen, dan word het namelijk ook verzekerd. Hun vragen het aan en dan krijg je het thuis bezorgd. Maar wellicht verkoopt de apotheek het ook/internet

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:46

Ts je kan het heel moeilijk maken en allerlei verklaringen voor bedenken maar dit is niet goed en niet gezond. Dus schop onder je kont. Eten meenemen voor de dag en je wekker zetten op je iPhone. Van hard werken ga je niet dood maar van slecht voor jezelf zorgen wel. Beetje overdreven vergelijking natuurlijk.
Ik werk in de zomer me een slag in het rond maar heb geleerd om eten mee te nemen en op vaste tijden wat te eten. Het gaat allemaal zoveel makkelijker dan. Een bakje kwark eten kost hooguit 5 min. Een stuk fruit of een pak creakers met voorgesneden kaas maken het al simpel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 07:53

Zowel de cola als een sigaret, onderdrukken je honger gevoel.
Met beide stoppen en je zal honger krijgen en tijd maken.
Je pleegt roofbouw en blijkbaar ben je daar wel van bewust. Als je pech hebt krijg je daar een rekening van en dan heb je echt wel spijt dat je niet beter voor jezelf hebt gezorgd.

Suucces!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 08:28

saddledancer schreef:
@duhelo die milkshakes bedoel je, van weightwatchers? die zijn lekker :D en makkelijk, en snel, klinkt als iets wat ik zou moeten kunnen haha. aardbeien met melk en havermout klinkt ook lekker, bedankt voor de tip!!

@freedom30 Ik wil t wel hoor (dan wel t liefst zonder al te veel gedoe, maar ik snap wel dat ik er iets voor moet doen, t vliegt er niet vanzelf in, dat zou mooi wezen :') )
We zijn hier allemaal niet bepaald dik nee, dat klopt. nou mogen we ook niet meer dan zo'n 50 tot 53 kilo wegen, maar daar zit ik natuurlijk vrij ver vanaf, de jongens zijn allemaal wel wat zwaarder dan ik, dus spiegelen doe ik niet zo :) Ik heb wel een soort-van cyclus, maar die stelt niet zoveel voor want ik heb een mirena. De dokter heeft wel een fertility test gedaan niet zo lang geleden toen ik daar toevallig was voor iets anders, omdat ik wat afgevallen was, en ik me zelf ook afvroeg of dat effect kon hebben op mijn vruchtbaarheid. Alles doet t nog daarbinnen, dat is ook wel een van de redenen dat de dokter zich er niet zo druk om maakt geloof ik haha

@debbels het probleem met dietistes is denk ik dat die mij veel meer zouden willen laten aankomen dan ik zelf wil, van mij hoeft er niet zo gek veel aan, het gaat mij meer om de vitamines en mineralen die ik nu waarschijnlijk mis, en de gevolgen die dat dan weer kan hebben op mijn vermoeidheid, en mijn botten en spieren . Cherrytomaatjes zijn ook lekker ja :D even kijken waar ik die ga laten, maar kan wel een goed idee zijn idd, dankje! :)

Hoeveel zou je ongeveer aan willen komen?
Ik denk dat het echt niet alleen de vitamines en mineralen zijn, maar ook de energie die je binnen krijgt, zeker als je zo'n drukke baan hebt. Je hebt het gewoon nodig!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:24

Wat je wilt is dus snel en makkelijk eten, wat genoeg brandstof bevat voor je lichaam :)

Dat kun je in jouw geval (denk ik) het makkelijkste doen door producten te eten die hoog zijn in voedingswaarde(macronutriënten), maar weinig volume hebben(deze producten noemen we ook wel kcal dense), daarnaast is het natuurlijk belangrijk te letten op je vitaminen/mineralen(micronutriënten).

Voorbeelden zouden bijv. kunnen zijn
-smoothie van volle melk met havermout en fruit
-gebakken eieren met spek en groente op een boterham
-yoghurt/kwark/griekse yoghurt met een portie muesli/havermout en fruit
-salade van pasta, kipfilet, groente en bijv. wat kaas/pesto
-salade van rijst/quinoa/bulgur met kipfilet en wat gedroogd fruit
-paar handen noten

Als je de kans hebt is het ook erg makkelijk om gewoon een portie avondeten mee te nemen voor tussendoor. Verder: alles wat door de blender kan, makkelijk wegklokken en je zou het zelfs tijdens een toiletbezoekje op kunnen drinken :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:31

Op zich is het geen probleem als je 's middags niet eet maar dan is het wel belangrijk dat je 's avonds goed eet. Dus echt een flinke portie en na het eten nog 2 stuks fruit ofzo. Maar als je dat niet lukt zal je toch overdag even tijd moeten maken om een paar boterhammen te eten als je honger voelt.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:37

Herkenbaar: eten is zo'n bijzaak.
Ik vergeet het bijna dagelijks en het boeit me ook niet. Hongergevoel (her)ken in dus ook NIET. Kan amper 'respect' op brengen voor hongerende 3e wereldlanden. Na een paar dagen bestaat hongergevoel gewoon niet meer. Tips heb ik weinig... Eet alleen om-demand dus wanneer het me 'nuttig' lijkt en dat is zéér zelden

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:49

Ik regareer even snel, want ik zit zowaar even, (MET een fles sinaasappelsap, en een sigaret, maarja he, kunnen niet in een dag veranderen haha) ik ben ontzettend moe, want ik heb nog maar 1 blikje dr. Pepper op, en zelfs mijn koffie was vannochtend een decaf, honger heb ik helaas nog niet :')

@debbels ik denk dat ik zo'n 3 tot 5 kilo aan zou willen Komen, dat zou al veel gezonder zijn volgens mij :j

ik moet weer door, dus zal tijdens mijn lunchpauze (jaja, ik word er vandaag aan herinnerd door de baas, over de walkie talkie :') ) proberen op de rest Te reageren! Bedankt voor de goede ideeen alvast

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:49

Ik heb niet alle reacties doorgelezen, dus wellicht is het al gezegd. Maar zou het niet helpen om iets van een mueslireep o.i.d. in je jaszak te stoppen? Als je dan een honger-momentje hebt dan kun je het meteen uit je zak halen en opeten. Dat kan ook bijvoorbeeld tijdens het lopen, dus je hoeft er ook niet apart voor te gaan zitten.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:10

saddledancer schreef:
Ik regareer even snel, want ik zit zowaar even, (MET een fles sinaasappelsap, en een sigaret, maarja he, kunnen niet in een dag veranderen haha) ik ben ontzettend moe, want ik heb nog maar 1 blikje dr. Pepper op, en zelfs mijn koffie was vannochtend een decaf, honger heb ik helaas nog niet :')

@debbels ik denk dat ik zo'n 3 tot 5 kilo aan zou willen Komen, dat zou al veel gezonder zijn volgens mij :j

ik moet weer door, dus zal tijdens mijn lunchpauze (jaja, ik word er vandaag aan herinnerd door de baas, over de walkie talkie :') ) proberen op de rest Te reageren! Bedankt voor de goede ideeen alvast

Dat klinkt inderdaad al een stuk beter! Goed van je dat je al een cola vervangsn hebt voor sinaasappelsap. Stapje voor stapje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:41

manie schreef:
Kan amper 'respect' op brengen voor hongerende 3e wereldlanden. Na een paar dagen bestaat hongergevoel gewoon niet meer.

Mijn bek valt echt open van zo'n idiote opmerking.....