Wie ontwormt zichzelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:21

Ieks, sommige geven dus geen duidelijke klachten. Ik denk dat ik preventief ook maar een pilletje ga halen. Heb hier vijf katten, een hond en twee paarden. Eet fruit etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:23

Ik heb als kind ook wormen gehad, nu geloof ik niet :+ Wij hadden een zandbak voor de deur die dubbelde als kattenbak, en het wou nog wel eens gebeuren dat we daarin zaten te spelen en in ons enthousiasme voor een lekker avondmaal vergaten de handen te wassen.

Mijn ouders hebben er nooit een big deal van gemaakt, inderdaad omdat dit soort dingen juist goed zijn voor je weerstand.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:24

Suzanne F. schreef:
Lienboon schreef:
Uhm.. en hoe merk je dan dat je wormen hebt? :?

Jeuk aan je kont. :')

Hihi, dit topic heeft een beetje hetzelfde effect als dat je over hoofdluis praat... Kriebel kriebel :') :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:25

Ja ik!

Ik ontworm mezelf al jaren.
Ben elke dag in aanraking met dieren en bijna dagelijks ook met mest.

Helaas weet ik precies hoe het is om kleine rondwormen (komen het meest voor) maar ook hoe het is om een lintworm (na het eten van rauw vlees) te hebben.. En hoe het is om er vanaf te komen _/-\o_

Mizora

Re: Wie ontwormt zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:32

Ik ontworm mezelf niet preventief en mijn volwassen dieren ook niet. De jonkies worden wel preventief ontwormt (paarden tot 3 jaar, honden tot 1 jaar).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:45

Ik wel, maar dat is omdat ik Lyme heb.
Borrelia leeft in symbiose met parasieten, doodt je de parasieten verzwak je de bacterie dus in feite.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:50

Ben ik de enige die overal jeuk krijgt na het lezen van dit topic? :=

Ik heb hier serieus nog nooit over nagedacht. Geen idee ook of ik ze als kind ooit heb gehad.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:53

N.a.v. paard met wormbesmetting heb ik mijzelf ook maar meegenomen in het schema. Toch vaak zat met vieze handen iets eten en als er echt wat heerst onder je dieren is het wel zo verstandig om dan jezelf ook te behandelen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:04

Ik heb ze vroeger wel gehad 2x wat ik me herinner. Kreeg toen een best lekker bananendrankje en weg was het weer *\o/*

'De wormpjes' wat wij kennen zijn volgens mij gewoon aarsmaden. Kun je nog. van de deurklink krijgen bij wijze van spreken

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:15

Hier heb ik nog nooit over nagedacht. Ik werk op een varkensbedrijf dus ik kom 6 dagen in de week in aanraking met varkens en daarbij ook nog een aantal keer per week met paarden en dan nog mijn 2 binnenkatten iedere dag.
Iets om over na te denken.

Kan je wormen hebben en er geen van jeuk hebben? :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:16

Er is overigens een theorie met ook wel aanwijzingen in die richting dat sinds de uitroeiing van worminfecties het aantal autoimmuun ziektes gestegen zijn.
Dit zou komen omdat sommige wormen het immuunsysteem onderdrukken. Als je geen wormen hebt kan het dan te hyperactief zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 19:54

Suzan, ja dat kan zeker wel. Ik ga morgen dus toch even naar de drogist. Baat het niet, dan schaad het niet :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:57

Suzan_v_h schreef:
Hier heb ik nog nooit over nagedacht. Ik werk op een varkensbedrijf dus ik kom 6 dagen in de week in aanraking met varkens en daarbij ook nog een aantal keer per week met paarden en dan nog mijn 2 binnenkatten iedere dag.
Iets om over na te denken.

Kan je wormen hebben en er geen van jeuk hebben? :=

Bij onderzoek in een Duits ziekenhuis bleek 40% besmet met wormen/parasieten. En dat was niet de groep die met maag/darmklachten kwam. Ja je kan zeker besmet zijn zonder duidelijke symptomen, ook omdat het niet iets is waar de gemiddelde HA nu aan denkt bij klachten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 05:55

Val je ook af als je wormen hebt? Want dan laat ik ze lekker zitten. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 05:57

Ik kan me nog een rage herinneren van lintwormeitjes slikken om af te vallen :r

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 05:58

Cayenne schreef:
Ik kan me nog een rage herinneren van lintwormeitjes slikken om af te vallen :r

Iehk dat gaat te ver.... -O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:37

Goh, hier heb ik nooit over na gedacht :+

Nooit gedaan.. :n

Ga t ook niet doen denk ik..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:47

Ik vind preventief ontwormen bij mensen echt dikke dikke onzin. Ik heb wel eens last gehad van wormpjes... nou en, goed voor de weerstand om dat eens mee te maken. Even naar de kruidvat, middeltje tegen wormen halen, 1 keer slikken, 14 dagen nog een keer en het is weer gedaan.

Overigens is de link tussen worm infecties en autoimmuun ziektes er wel degelijk. Het gaat namelijk om hetzelfde afweer mechanisme van IgE antilichamen en histamine. Normaal zijn IgE antilichamen tegen wormen, en bij infectie zorgen zij ervoor dat je mastcellen histamine vrij laten die de wormen doden. Als dat systeem niet voldoende ontwikkeld is of "educatie" heeft gehad, kan het dus gaan reageren op van alles en nog wat en helemaal van slag raken a.k.a. allergieën.

Mensen zijn tegenwoordig veel te bang om iets onder de leden te hebben, terwijl zo af en toe eens ziek worden of iets oplopen helemaal niet slecht voor je is.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:02

nee nooit gedaan, maar nu ik dit zo lees ga ik dat toch maar eens doen denk ik...
toch maar eens langs de al eerder genoemde Kruidvat

Zijn er ook mensen die daarna ook echt de wormen gezien hebben? Zoals je dat bij een paard ook kunt hebben?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:21

Van een worminfectie wordt je niet meteen dunner, en nee je hoeft er niets van te merken.
En je kunt als volwassene wel degelijk besmet raken, al denken zelfs veel huisartsen van niet.
Ook ik heb eens als volwassene een spoelworm opgelopen, sindsdien ontworm ik dus echt wel preventief.
Aarsmaden voel je ,dan heb je jeuk aan je gat, maar spoelwormen geven geen klachten , behalve als ze groot zijn dan voel je ze in je darmen zitten ...