Maar wat wil ze dan precies met een gestabiliseerd ijzerniveau? Wat zegt dat (behalve dan dat jij je beroerd voelt?) Helpt dat met het opstellen van een betere behandeling of verder onderzoek?
Ja, dat zou helpen. Voor het prikken wilde ze een volledig natuurlijk niveau hebben, want dat zou ook het eerste zijn dat de internist zou doen, en dan had ik dat vast maar weer gehad.
lizy29
Als ik jou was zou ik maar eens gaan vragen om een doorverwijzing naar een internist en met die in overleg gaan over de noodzaak van het stabiliseren. Wie weet is het helemaal niet zo lang nodig en ben je voor niets zo beroerd. Je lichaam laat die klachten niet voor niets zien dus het gewoon verwaarlozen lijkt met niet verstandig/gezond.
Wat zijn je ijzer waardes op dit moment? Hb en ferritine?
hwn
Geplaatst: 18-06-15 20:41
Kan me voorstellen dat je je beroerd voelt. Bij bloedarmoede heb je te weinig zuurstof in je bloed, dus je hele lijf heeft er last van. Ik vind het ook een heel bizarre redenering dat je nog 3 maand moet wachten. Ik vermoed dat je in tussentijd gewoon moet blijven werken/studeren?
Mss kan je voorstellen om tussenin nog es bloed te prikken op ijzerwaardes? Als het te dramatisch laag komt, kunnen ze mss eerder ingrijpen?
Ik snapte eerst niet wat coeliakie met bloedarmoede te maken had, maar ik vermoed dat die coeliakie de opname van ijzer zou kunnen verhinderen?
Sheran
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-15 22:16
IJzer was de vorige keer 7, HB 6,8. Met intensief ijzer slikken is het 20 en 7,3 geweest en toen voelde ik me heel veel beter. Waardes van 10 jaar terug (ziekenhuisopname, dus ik heb ze nog) was HB 8,8, ijzer staat er niet bij.
Ben bang dat je lichaam dit niet zelf op gaat pakken. misschien handig om toch zelf om n verwijzing naar de internist te vragen. mijn waardes zijn ook zo laag geweest en kreeg het met pillen niet hoog genoeg. Via de internist kan ik nu als het nodig is ferinject (=ijzerinfuus) halen in het ziekenhuis. Toevallig gister geweest maar hiervoor is het ruim twee jaar hoog genoeg gebleven. Of misschien eerst ijzer injectie via de huisarts
Sheran
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-15 15:56
Ik heb de huisarts gebeld, ik ben geprikt en kon nu weer ijzer gaan nemen. Vannacht was mijn hart zo onregelmatig dat ik dacht: doeiiii