Ik heb altijd 'honger'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:37

Letsdunit schreef:
Sinds ik weinig tot geen brood meer eet is mijn honger gevoel weg. Probeer het maar eens.

Klopt bij mij ook, zoek eens informatie (en recepten) over graanvrij, broodbuik en paleo.
Het is even een omschakeling, want in bijna alle voorbewerkte voedingsmiddelen zitten granen verwerkt. Voedsel bereiden wordt helemaal anders, maar ook veel lekkerder.
Bovendien dus veel langer geen hongergevoel.

marjotje82

Re: Ik heb altijd 'honger'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:39

Lees even mee....zeer herkenbaar ook

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:40

Ik heb dit ook heel erg dus ik ben blij met jouw topic, ik hoop hier zelf ook nog wat uit te halen!
Ik heb ook altijd honger, lijkt wel nooit het verzadigingsgevoel te krijgen en dat is echt frustrerend. Ik eet zowel voor ontbijt als lunch 4 boterhammen en dan nog moet ik zelf de rem erop houden en is het niet mijn lichaam die zegt dat het genoeg is. Ik probeer nu als ontbijt wel wat brood te vervangen door soms havermout met fruit of rijstewafels en wat groenten. Ik ben een echt broodmens dus dat vergt wel wat gewenning.
Op een werkdag eet ik best regelmatig en in de pauzes neem ik fruit maar wanneer ik een vrije dag heb heb ik het er nog moeilijker mee. Ik heb na mijn werk rond 5-6 uur ook altijd heel erg honger, kan dan amper wachten totdat ik thuis ben om wat te eten laat staan totdat het eten gemaakt is. Ik eet ook altijd (te) grote porties bij het avondeten en dan in de avond zit ik dan nogsteeds niet echt vol.
Ik vang het op door heel veel groentes te eten, veel wortels, komkommer en tomaatjes. Dat vind ik ook echt heerlijk hoor dus dat is mijn geluk. Maar nooit het verzadigingsgevoel hebben dat frustreert mij wel heel erg en ik vind het soms ook echt heel moeilijk om niet echt te veel te eten en dat lukt ook zeker niet altijd. Vraag me wel af waarom mijn lichaam dit zo aangeeft. Ik heb wel gewoon gezond gewicht maar heb het idee dat dit niet heel lang zo door moet gaan want dat ik anders wel aan zou komen.
Zou een dieetist je hierbij kunnen helpen?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:41

Ik had er geen idee van dat cruesli zo slecht was, maar musli is dus wel goed? Dan gooi ik voortaan musli ipv cruesli door mn kwark/yoghurt. Zijn cornflakes eigelijk ook slecht?

Bedankt voor alle reacties en tips iedereen, heb er echt wat aan! Ik ga vanaf morgen eens een lijstje bijhouden van wat ik allemaal eet..

Oja brood eet ik sowieso al vrij weinig, alleen tussen de middag eem broodje omdat het toch lastig is om op school een salade re gaan maken oid.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:42

Heb ik ook, ook ik volg even.

ben wel gezonder gaan eten maar daardoor blijft het hetzelfde alleen heb ik een minder schuldgevoel als ik nu een keer een 'ongezond' tussendoortje eet

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:50

Ik heb niet de overige reacties doorgelezen, maar hoe veel drink je op een dag? Ik had 'vroeger' ook serieus last van continu honger hebben. Ik probeer nu 2L water op een dag te drinken, een extra halve liter als ik heb hardgelopen. Ja, ik moet continu naar de wc en dat is soms best lastig als het niet kan, maar ik merk wel enorm veel verschil. Het honger-gevoel is nl bijna hetzelfde als het dorst-gevoel en meestal los je dit dus op door... te eten! Terwijl je eigenlijk dus gewoon dorst heb.
En echt buikpijn, ben je nergens allergisch of gevoelig voor?

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:54

finnens schreef:
Ik had er geen idee van dat cruesli zo slecht was, maar musli is dus wel goed? Dan gooi ik voortaan musli ipv cruesli door mn kwark/yoghurt. Zijn cornflakes eigelijk ook slecht?

Bedankt voor alle reacties en tips iedereen, heb er echt wat aan! Ik ga vanaf morgen eens een lijstje bijhouden van wat ik allemaal eet..

Oja brood eet ik sowieso al vrij weinig, alleen tussen de middag eem broodje omdat het toch lastig is om op school een salade re gaan maken oid.

Even op de verpakking kijken hoeveel suiker erin zit. Er zijn ook veel muesli's met heel veel suiker erin. Je kunt ook ipv muesli wat ongebrande noten en zaden (bijvoorbeeld zonnebloem- of pompoenpitten met wat hazelnoten) met wat fruit door je volle kwark doen. Vooral geen light producten gebruiken. Ook staan er op internet veel recepten om zelf een gezonde muesli te maken.

Verder weet ik niet wat je drinkt, maar als daar ook veel suiker in zit, dan krijg je daar ook weer een piek om vervolgens weer een dip te krijgen dus honger.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 05:56

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:10

Ik ben in mijn vorige leven waarschijnlijk Fjord of Haflinger geweest...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 06:55

Het artikel gaat weliswaar over afvallen, maar er staan dingen in over brood/koolhydraten die wellicht interessant zijn.

Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:31

Ik ontbijt vaak met een omelet, doe er 2 handjes verse spinazie doorheen en handje geraspte kaas. Dan zit ik goed vol tot een uur of 12. Eet ik bijv 2 boterhammen dan weet ik zeker dat ik rond 10:00 licht in mijn hoofd ben en moet eten.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:04

Ik neem salade mee als lunch in een bakje :D in de Blokker hebben ze van die speciale bakjes waar je sla in kan doen, en dan een bovenstukje waar je stukjes groente in kan doen, en een klein cupje voor saus.
Superhandig :D
Ik gooi er dan een laag sla in, hak wat tomaten en komkommer, zongedroogde tomaatjes, een halve avacado en ik kook (en pel) een ei, die ik pas snijd als ik ga eten. Dan het bovenstukje erop en daar nog wat blokjes kaas en stukjes wortel, en je hebt een supergezonde lunch die goed vult :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:12

Nachtlampje schreef:
Ik neem salade mee als lunch in een bakje :D in de Blokker hebben ze van die speciale bakjes waar je sla in kan doen, en dan een bovenstukje waar je stukjes groente in kan doen, en een klein cupje voor saus.
Superhandig :D
Ik gooi er dan een laag sla in, hak wat tomaten en komkommer, zongedroogde tomaatjes, een halve avacado en ik kook (en pel) een ei, die ik pas snijd als ik ga eten. Dan het bovenstukje erop en daar nog wat blokjes kaas en stukjes wortel, en je hebt een supergezonde lunch die goed vult :D

Ohhh! super handig, ga ik ook halen! :D

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:52

Of lekker bananenpannekoekjes. Een banaan prakken en door 2 eieren klutsen, wat kaneel erdoorheen en bakken maar.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:55

inge_aryn schreef:
Of lekker bananenpannekoekjes. Een banaan prakken en door 2 eieren klutsen, wat kaneel erdoorheen en bakken maar.

Die mislukken bij mij altijd haha!
Dus dan heb ik uiteindelijk een paar klonten pannenkoek. -O-

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:20

Ik herken het wel, en het was even doorbijten maar sinds ik suikers probeer te vermijden heb ik er geen last meer van! En grappig, want als ik me een dag wel laat gaan en dus wel suikers eet, dan zit ik gelijk weer in het honger-patroon. Sugar addiction denk ik :+ misschien geldt dat voor jou ook?

Veel drinken inderdaad en altijd wat groente of fruit mee om te snaaien.

Ik ontbijt pas laat dus tussen mijn ontbijt en lunch zit niet zoveel tijd waardoor ik daardoor de rest van de middag redelijk voldaan ben.

Ik hou ook van bakjes <3 ik neem er 2,of 3 per dag mee naar m'n werk. Ze zijn gevuld met kwark, salade(sla, paprika, tomaatjes en komkommer), kip, ei en fruit :D

Raak ik voller van dan een bigmac menu :j

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:23

jorika1986 schreef:
Ik ben in mijn vorige leven waarschijnlijk Fjord of Haflinger geweest...

hahaha shetlander of trekpaard of :D

Meer water drinken helpt dat niet? dus niet genoeg maar meer, bijvoorbeeld een groot glas voordat je gaat eten

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:35

Maanlicht schreef:
inge_aryn schreef:

Die mislukken bij mij altijd haha!
Dus dan heb ik uiteindelijk een paar klonten pannenkoek. -O-

Ik maak altijd 2 kleinere, anders gaat het mis bij het keren.

Ook nog onwijs lekker om je wortel of komkommer in te dippen pikante hummus. Vult goed. Of als tussendoortje een gekookt ei met wat rookvlees.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:39

Ik heb t met bepaalde etenswaar waar ik dat 'honger'gevoel van krijg /kramp in de maag
Hou t goed in de gaten wanneer je t krijgt
Daarnaast heb ik ook periodes dat ik dat heb en niks helpt, behalve een rennie
Blijkbaar heeft mn maag zin om even van zich te laten horen. Zodra ik t voel Rennie er in en t gaat snel weer beter
Duurt ongeveer een weekje en dan hele lange tijd niet meer :)
Maar wat t is? Ik weet t niet
Ik verander niet van voedsel oid t komt en t gaat

En anders even bezoekje aan de dokter?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:46

Ik ontbeet vroeger nooit ..
Doe ik eigenlijk nog niet echt .
Want begin om half 8 met paarden voeren , hooi geven , stallen mesten en vegen .
Rond de klok van 09.00 u ontbijt met Griekse yoghurt met muesli erdoor .
Kan op een portie van 3/4 flinke lepels yoghurt en 2 handjes muesli de rest van de ochtend makkelijk door tot 1300 uur .
Smiddags brood of crackers met iets .
Maar heb dan om 1600 uur wel trek , probeer dan fruit te nemen ...
Om rond 18.30 aan t avond eten te zitten !!
Vreet kick heb ik weleens , maar probeer er zo min mogelijk aan toe te geven .
Vreet kick is voor mij een reep hazelnoot chocolade met een blikje cola

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:58

Probeer je suikers eens te minderen. Of minder gluten. Duurt wel even eer een nieuw dieet aanslaat dus verwacht niet binnen een paar dagen resultaat.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:45

Net een topic voor mij, dus ik lees even mee.
Ik heb sinds kort altijd trek. Maar dan vooral trek in suiker of zout. Voorheen kon ik dat prima weerstaan, maar daar heb ik de laatste weken dus echt moeite mee, ben al twee kilo aangekomen. Dacht eerst komt door mijn spiraal die ik sinds 2 maanden heb, maar nu ik erop let heb ik dus altijd trek/honger en geef daar ook vaker aan toe. Dus kan helaas mijn spiraaltje niet de schuld geven vrees ik.

Ik zie al wat tips voorbij komen, die ik eens ga proberen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 10:48

Ik ben ook sinds ik aan de pil zit heel veel aangekomen. (1.5jr geleden) voordat ik aan de pil zat kon ik eten wat ik wilde zonder aan te komen en was ik ook te dun, dus denk dat er wel een verband is.

Heb de laatste dagen geprobeerd om meer eiwitten te eten en dat hielp wel wat. Van ei raak ik best snel vol.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:54

Hormonen doen idd veel met je lichaam. Ik weet niet of mijn spiraal de oorzaak is van mijn honger gevoel (trek is misschien een beter woord in mijn geval), maar baal er wel van. Het ergste vind ik eigenlijk dat ik er steeds vaker aan toe geef.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:59

Herken het probleem ook. Ik vreet letterlijk alles wat los en vast zit. Ik kom dan alleen totaal niet aan en blijf haken op een te laag gewicht.

Alles al geprobeerd, van diëtiste tot aan weetiknietwat. Het is m'n bouw en moet er mee leren leven :P
En soms wordt er gegrapt met 'hebbie een lintworm ofzo'

Bij mij is het ook echt geen trek maar knagende honger. En als ik dan niet snel eet, dan gaat het lichtje gewoon uit.