finnens schreef:Ik had er geen idee van dat cruesli zo slecht was, maar musli is dus wel goed? Dan gooi ik voortaan musli ipv cruesli door mn kwark/yoghurt. Zijn cornflakes eigelijk ook slecht?
Bedankt voor alle reacties en tips iedereen, heb er echt wat aan! Ik ga vanaf morgen eens een lijstje bijhouden van wat ik allemaal eet..
Oja brood eet ik sowieso al vrij weinig, alleen tussen de middag eem broodje omdat het toch lastig is om op school een salade re gaan maken oid.
Even op de verpakking kijken hoeveel suiker erin zit. Er zijn ook veel muesli's met heel veel suiker erin. Je kunt ook ipv muesli wat ongebrande noten en zaden (bijvoorbeeld zonnebloem- of pompoenpitten met wat hazelnoten) met wat fruit door je volle kwark doen. Vooral geen light producten gebruiken. Ook staan er op internet veel recepten om zelf een gezonde muesli te maken.
Verder weet ik niet wat je drinkt, maar als daar ook veel suiker in zit, dan krijg je daar ook weer een piek om vervolgens weer een dip te krijgen dus honger.