De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:07

Ik heb er 1 bij mij de Amethist en naast mijn bed rozenkwarts. Toen ik de steen begon te dragen zijn mijn klachten langzaam afgenomen . Of het kwam door de steen of door de tijd geen idee. Ik draag hem nog steeds trouw .

Spoel hem iedere week trouw af . Opladen moet in de volle maan maar wanneer is dat ....
Lees nu ook in de aarde ?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:11

Babbelientje schreef:
Pieteritus1 schreef:
Nou, de jongste ligt met zijn bergkristal om in bed. Ik ben benieuwd hoe hij het vannacht doet.
En natuurlijk hoe ik vanavond slaap. Morgen verslag :Z !

Heeft ie 'm om z'n nek dan? Want dat lijkt mij sowieso niet veilig, of 't nou werkt of niet... Toch?

Dit was ook mijn eerste gedachte :=

Verder ga ik mee met de meeste reacties hier in het topic. Ik geloof zeker dat zo'n steen werkt als je er zelf in gelooft. Of dat placebo of echt is, wat maakt het uit? :) Ik vind een edelsteen zinvol als de drager er beter van wordt, ongeacht de precieze werking.

Imker

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:37

Ja, om zijn nek maar het is praktisch onmogelijk dat hij erin verstrikt raakt. Voor de zekerheid ga ik hem dadelijk toch maar onder zijn kussen leggen ipv om zijn nek. Better safe than sorry.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:47

Ik vind edelstenen vooral heel mooi, geneeskrachtige krachten, tja, geen idee...

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:50

Pieteritus1 schreef:
Ja, om zijn nek maar het is praktisch onmogelijk dat hij erin verstrikt raakt. Voor de zekerheid ga ik hem dadelijk toch maar onder zijn kussen leggen ipv om zijn nek. Better safe than sorry.

Zou ik ook doen. Zal waarschijnlijk niks gebeuren maar inderdaad, better safe than sorry :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:51

Pieteritus1 schreef:

Zou ook wat cru zijn....nogal rigoureuze manier van klachten oplossen..... :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:53

Ik heb járen amethist gedragen. Puur omdat ik het zo'n mooie steen vond. Pas later hoorde ik dat amethist goed is bij hoofdpijn. Ben al jaren migraine patiënt, en dat was ik ook toen ik de steen droeg ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:08

verootjoo schreef:
Banjer schreef:
Mijn eerste ervaring met een steen was na mijn operatie (lis excisie)... Thuis had ik zeer heftige krampen... Deed een rode jaspis in mij. Broekzak en binnen 3 kwartier was de pijn wegen heb geen napijn meer gehad :)

Maar ja, hoe weet je dat dat niet zo was als je geen steen in je broekzak had gedaan :P

Dat weet ik niet en zal ik nooit weten ook ;) maar ik vind het frappant dat de erger wordende pijn (vergelijkbaar met mestruatiepijn, maar dan 10x zo erg zeg maar) minder werd toen ik een steen in mijn zak deed... Ik geloofde toen niet echt in de werking van stenen ("baadt het niet, dan schaadt het niet"), maar sinds die tijd geloof ik er wel in... :)

Het is ieders goed recht om er wel of niet in te geloven... de steen heeft mij op dat moment van de pijn af geholpen, door de werking van de steen of door een placebo effect... Maakt me niet uit welke van de 2 het nou was... Op dat moment dat ik er baad bij :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:19

Heb hier de gouden driehoek staan, niet altijd bij me of aan een ketting maar ze liggen hier gezellig met z'n 3tjes, ik weet niet zo goed wat ik er van moet geloven maar baat het niet dsn schaadt het niet en mooi zijn ze! :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:21

Niet een edelsteen, maar ik draag een ketting van barnsteen. Mn dochters ook (veiligheidssluiting), hoewel mn oudste m geregeld af doet en ik m dan als armband draag.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:52

Ik heb ze 'vroeger' echt gespaard, ondertussen heb ik alleen nog een ketting met rooskwarts, gewoon omdat ik het mooi vind. Echte werking betwijfel ik, ben nog nooit een geloofwaardig onderzoek of iets dergelijks tegengekomen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:56

En TS? Ik ben heel benieuwd of je goed geslapen hebt! :)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:58

En TS hoe heb je geslapen :) oeps iemand was me voor :P

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:01

Ik ben ook heel benieuwd :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:06

Die slaapt uit :z

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:11

Hahaha eindelijk zonder nachtmerries.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:24

Een hypnose werkt ook alleen als je er open voor staat en dat is ook geen placebo effect.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:23

Goede (bijna) middag!
Ik was jullie niet vergeten hoor!

Ben gisteren rond 22.00u naar bed gegaan en heb mijn steen om gehouden (bij zoonlief afgedaan en op nachtkastje gelegd). Ik sliep vrij vlot. Ben wel 2x wakker geweest maar dat is niets nieuws.
Qua dromen: ik heb ráár gedroomd, maar geen nachtmerries vannacht. Normaal ben ik er een kei in om verder te dromen als ik wakker geweest ben, maar dit keer ook niet.
Om 6.30u ging de wekker, om 6.45u was ik aan het strijken en ben deze morgen uiterst productief geweest. Helemaal top.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:35

Ik vind edelstenen een mooi placebo effect hebben, maar wel veilige: je hoeft niets in te nemen immers. De een denkt dat een dromenvanger boven het bed helpt, de ander slaapt beter met een edelsteen. Harstikke mooi als het werkt :D

Dus in die zin kan ik het geen onzin noemen, al ligt de kracht niet bij de edelsteen maar in de mens zelf.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:37

Opzich dus een redelijk positieve reactie?
Mindere nachtmerries.

En je zoon?

Ik heb vroeger ook een edelsteen gehad staat me bij, geen idee, waarvoor. Of ik hem gevonden heb of mooi vond in een winkel. Weet wel dat ik hem nu kwijt ben. Of het uberhaupt ergens voor is geweest bij mij weet ik niet, kan mijn moeder me ook niet vertellen. Ben er maanden naar opzoek geweest toen ik hem kwijt was, omdat ik hem zo mooi vond (Ik was 8).

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 11:44

Zoonlief heeft prima geslapen en niet gedroomd. Hij hoestte wel veel vannacht maar daar is hij niet wakker van geworden.

Vannacht heb ik geen nachtmerries gehad, maar goed, er zit wel vaker een nacht tussen die ik oversla qua nachtmerries, dus ik bekijk het over de langere termijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 11:45

Klinkt tot nu toe iig goed.
En als het helpt,dan helpt het. ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:02

ZeSteigert schreef:
Heb hier de gouden driehoek staan, niet altijd bij me of aan een ketting maar ze liggen hier gezellig met z'n 3tjes, ik weet niet zo goed wat ik er van moet geloven maar baat het niet dsn schaadt het niet en mooi zijn ze! :j

Wat houdt de gouden driehoek in?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:07

LynnepinnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:30

Ik heb nu al twee jaar lang standaard een tijgeroog om m'n nek hangen (dus ook met douchen, slapen, sporten etc.). Het is zelfs zo dat het voelt alsof ik een deel van mezelf kwijt ben als ik hem af doe. :+
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat de 'effecten' vab deze steen zouden zijn..