1e keer een operatie. help!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Re: 1e keer een operatie. help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:01

Oke dat is wel heel snel idd! Wat voor operatie heb je gehad als ik vragen mag?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:03

Ik ben 12 Januari voor het eerst geopereerd (Gezwel aan m'n eierstok) en ik was echt doodsbang. Geopereerd worden was echt mijn grootste angst, mijn hele leven al.

Maar het is me 100% meegevallen! Ik heb m'n arts gewoon gezegd dat ik niet wist of ik uberhaubt naar het ziekenhuis durfde te komen als ik van te voren wist dat ik dan geopereerd zou worden (En dat was niet verzonnen -O- ). En toen kreeg ik oxazepam... En ik heb eigenlijk amper angst gevoeld. Ja, voor ik de pil nam, toen was het ijskoud trillen en misselijk. Maar heb in het ziekenhuis een boek gelezen, 2 paracetamols en diclofenac gekregen, kreeg te horen dat ik eerder mocht en me om moest kleden en in bed mocht gaan liggen. Kwartiertje later kreeg ik infuus en was het wachten tot ik de OK in mocht. Op de OK waren ze heel aardig en werd er echt rekening gehouden met m'n angst... Al voelde ik toen dus niet echt angst. Ik wist dat ik doodsbang was, maar voelde het niet, heel raar :')

En toen werd ik opeens wakker.. Ik had moeite met ademen en daarom had ik nog iets in m'n luchtpijp, toen ik wakker werd voelde ik dat en trok het er uit reflex uit.. En toen dacht ik; Oh ja, ik ben geopereerd! Er werd me meteen gevraagd of ik pijn had, voelde wel iets maar echt pijn niet, maar kreeg direct een flesje met pijnstilling aan m'n infuus.
Ik moest eigenlijk 1 nacht blijven, maar ben uiteindelijk 2 nachten gebleven omdat ik niet kon eten en drinken. Ik heb ontzettend veel overgegeven (Maar niet tijdens wakker worden uit narcose), maar ik bleek een ontsteking in m'n darm te hebben door de operatie en heb tot een maand geleden (5 Maand na de operatie) medicijnen gebruikt tegen de misselijkheid. Maar dat is gewoon domme pech.

Vraag dus eens aan je arts of je Oxazepam mag slikken voor de operatie!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:04

Ik doe dit dagelijks voor mijn werk. Mocht je vragen hebben dan Pb je maar. Succes!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:07

Bedenk me nu dat de eerste operatie ook spoed was, haha. Donderdag gehoord en maandag lag ik op de OK.

Ik heb de eerste keer een drain gekregen om hersenvocht af te voeren. Tweede keer was de drain uit mijn rug geschoten en hebben ze opnieuw geplaatst, derde keer was de drain verstopt (allemaal binnen 4 weken). Afgelopen donderdag is de drain er uit gehaald. Morgen misschien om de wond opnieuw dicht te maken en de hersenvliezen en dan nóg een operatie om een drain ijn de hersenen te plaatsen...

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:44

TS, ik ben nog nooit geopereerd, maar heb ook emetofobie. Ik vind het idee dat ik ooit geopereerd zou moeten worden (en dus misschien ga overgeven) al zo eng dat ik een stipje bij dit topic heb staan om het te volgen, terwijl er heel geen operatie in zicht is :') Ik wilde dus alleen even zeggen dat ik me je angst enorm goed kan voorstellen en precies weet wat je voelt, dat ik je onwijs dapper vindt en heel veel succes wil wensen, en dat het allemaal wel goed komt, want, let's face it, onze angst is gewoon totaal irrationeel en eigenlijk weten we dat allebei heel goed ondanks dat het dat niet minder eng maakt!! +:)+

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:50

Ik zou op dit moment graag wel een datum willen hebben. Kan ik me er mentaal een beetje op voorbereiden! Ja een oxesepam zal bij mij ook heerlijk zijn hahaha! Klopt helemaal babelientje! totaal onzin whahah!!!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:51

Vraagteken jij bent anesthesist in het dagelijks leven?? Altijd handig! Haha

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 12:44

Al bij de anesthesist geweest vanochtend en heb groen licht gekregen. Weet alleen nog steeds niet hoelang het nu nog ongeveer gaat duren. En ze gingen me helpen met me emetofobie. Dus erg blij mee!!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 12:58

Jeej!! +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:26

Toppie

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:03

Hebben er nog meer mensen ervaring met een spoed wachtlijst??

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:18

Komt wel goed hoor TS! Ik ben vorig jaar voor het eerst helemaal onder zeil gegaan, mij haalden ze een tumor uit de borst. Ik kreeg de narcose ingespoten, ik was helemaal niet misselijk erna, had het wel heel koud, maar dat is normaal heb ik begrepen. Het enige onprettige aan de gehele ingreep was het herstel en helaas de acute haaruitval van de narcose, maar dat zijn eigenlijk details. Mijn operatie stond gepland dus hier geen ervaring met een spoed wachtlijst.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:22

Oke! Heb je veel haar uitval gehad? Heb dat nu al wel soms van de medicatie die ik slik ( lichterlijk ) en ze moeten helaas een deel weg scheren. En heb net zo lang haar gekweekt haha

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:48

Best wel, ik had nog geen kale plekken maar het haar is op een gegeven moment zeker op de kruin achter erg dun geworden. Ik heb uit laatste hoop (na 4 maanden) mijn dermatologe opgezocht die me een hoge dosering biotine voorgeschreven heeft waarna het gelukkig stopte. Wel jammer inderdaad als je lang gespaard hebt en ze dan moeten scheren. -O-

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 00:23

Ja dat wil ik wel geloven ja!! Zal het in de gaten houden! Thanks

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 20:16

Maaii..
Ik heb een planning bureau kunnen bellen en ben rond 30 juni aan de beurt! Vrij snel dus al!.

Lieniefarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:21

Oeh in je hoofd!

Beneen half jaar terug voor het eerst geopereerd aan me knie,

scheet 7 kleuren en er zat nog geen bruine bij -O-

Maar, het komt vast goed!
ik wil je veel sterkte wensen! en hopenlijk valt het allemaal mee

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 00:37

Ja in mijn hoofd helaas..
Had ook liever mijn knie ofzo gehad hahah.. maarja zal dolblij zijn als ik van deze verschrikkelijk pijn af ben!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 04:01

Ik ben 3 keer in vrij korte tijd geopereerd onder narcose.
De eerste keer was ik ook nerveus, zoals denk ik veel mensen wel.
Maar ik het is me zo goed bevallen. Ben wel misselijk geweest, maar zonder overgeven, maar dat kwam van de zware pijnstilling werd me verteld, niet door de narcose.

Bij de 2e keer moest ik ook weer onder narcose maar was helemaal niet meer nerveus. Lekker slapen en daarna rustig wakker worden en allemaal lieve zusters die je het makkelijk willen maken. :)

De 3e keer mocht ik kiezen, ruggeprik of narcose.
En omdat de voorgaande keren de narcose zo relaxed was geweest heb ik daar ook weer voor gekozen. En ook daar weer geen spijt van gehad.

Ik hoop dat het jou zo ook vergaat. Vast wel :)
Succes.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:32

Zo heb ik t inderdaad ook ervaren, alleen t ontwaken de eerste keer ging niet goed. De vier keer er na in korte tijd wel. Als ik ooit moet kiezen, weet ik t wel haha.

Volgende operatie is ook in mijn hoofd, hersenen en daarna tunnelen ze naar mijn buik die ook weer open gaat. Waarschijnlijk halverwege ook een paar sneetjes naar da's afwachten.

Moeten ze bij jou ook haren weg scheren? Dat vind ik nog zo'n beetje t ergste van alles. :')
Heb enorm lange haren, haha.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 12:17

Jaa ze moeten bij mij best veel haren weg scheren. Ik heb ook erg lang haar dus baal data enorm van!!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:26

Jaa, dat heb ik dus ook! Woensdag gaan we de MRI en operatie plannen, moet zo snel mogelijk omdat ik hersenvocht blijf lekken door de operatie wond van vorige week donderdag... vreselijk irritant.

Wat gaan ze bij jou precies doen?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:33

Ik ben geloof ik ergens rond de 15 keer onder narcose geweest, en ik vind het altijd heerlijk haha.
Je dommelt altijd zo lekker weg, zou dat elke avond wel willen hebben.

Maar snap als het de eerste keer is het heel spannend is.
1 tip, probeer vooral relaxe te blijven.
Hoe relaxter je de narcose ingaat, hoe relaxter je er ook uitkomt.
Je bent in goede handen,,en je krijgt echt niks mee !
Als je wakker word, denk je echt huh? Nu al voorbij :)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 15:04

Quir. Ik heb trigeminus neuralgie. En er zit dus een ader tegen mijn herzenzenuw aan. Die gaan ze vrijleggen van elkaar en er wat tussen doeb en als het goed is ben ik dan van enorm veel pijn verlost. Ben heel benieuwd hoe ik er uit wakker wordt. Vindt slapen niet zo erg dus dat is het probleem niet haha

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 00:15

Morgen is de operatie, toch?

Veel succes dan in ieder geval!