Je bent wat je eet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:02

Vat het niet persoonlijk op TS. :)
Ze proberen enkel duidelijk te maken dat het niet klopt dat mensen die dik/dun zijn per definitie teveel of te weinig calorieën benutten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:04

Amandavd schreef:
-O- Dus ik word niet perfect?

Sorry TS maar met zo'n slappe en onnozele openingspost lok je dit zelf uit.

Sorry :(:)
Wil je een glaasje roosvicee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:05

BeSen schreef:
[naam] schreef:
Tja, ik ben in één jaar tijd 44 kilo aangekomen door een verkeerde combinatie van medicijnen/hormonen.
Ik weet bruinbrood, fruit, magere yoghurt en gezond avondeten, maar kom nog steeds aan.
Als jij mij ziet, denk je dan ook;"Zo he, die is wat ze eet!"

Ik zeg niet iedereen! Jouw reden is echt een reden die ik volkomen begrijp! :j
Het probleem is alleen dat je dat dus van tevoren nooit kunt weten. :)
De reden waarom iemand te dik of juist te dun is.
En eigenlijk zou het het mooiste zijn als niemand een oordeel zou vellen vanwege iemands uiterlijk en iedereen zich met z'n eigen leven bemoeide. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:06

Destination schreef:
Amandavd schreef:

En een stuk taart om het goed te maken? :(:) :')

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:07

Eerlijk is eerlijk: Als ik iemand zie lopen die 'dik' is, schiet bij mij ook meteen in het hoofd: 'Die eet teveel'. Maar ik weet dondersgoed dat dit niet altijd het geval is. Sommige mensen komen aan ivm medicijnen, hormonen of zwanger zijn (ik zeg maar wat hoor). Betekend dat dat zij (de mensen die ik op straat zie) meteen dik zijn door te veel eten? Zou kunnen.
Je bent niet wat je eet. Ik eet ook veel, maar ik heb ondergewicht. En nee, ik kots mijn eten niet uit of veel sporten (2/3x in de week paardrijden, naar school fietsen en af en toe voetballen).
Vaak genoeg gehad dat mensen tegen mij zeiden: 'heb jij anorexia?'. 'Nee dat heb ik niet', zeg ik dan. En dan moet je weer helemaal uitleggen waarom iemand je botten kan zien, waar ik totaal geen behoefte aan heb aangezien ik het zelf ook niet weet. Je bent zeker NIET wat je eet, vind ik :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:08

BeSen schreef:
Destination schreef:

En een stuk taart om het goed te maken? :(:) :')

Pas maar op, want je bent wat je eet, dus wie weet trekken mensen daar ook nog weer conclusies uit }:)

Vero

Re: Je bent wat je eet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:09

Ladybird, :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:09

Het punt is gewoon dat mensen zo graag aannames doen over anderen hun gewicht. Toen ik nog ondergewicht had kreeg ik zo vaak te horen 'nou meid, jij mag wel een extra bordje frietjes hoor!', zelfs tegen mijn ouders. Nu ben ik een gezond volle maat 42 met mijn 1.85 en nou is het constant 'zou je dat puntje pizza wel nemen?', terwijl ik juist super erg op mijn voeding let en overheersend super gezond en totaal niet veel eet. Door de veranderingen in mijn lichaam is het moeilijker voor mij om af te vallen, gelukkig kom ik ook niet aan.

Het punt is gewoon dat je aan de buitenkant niet kan zien hoe iemand zijn lichaam werkt en wat iemand eet. Ik heb ook wel eens in gedachten met mijn ogen gerold hoor, als ik dan iemand met morbide obesitas (en dan heb ik het niet over een paar kilootjes te veel, gerust 100 kilo te veel) aan de kassa had die alleen maar chips, cola en oliebol voor in de frituur kwam halen. Maar wie weet heeft die persoon wel een cheatday omdat diegene al weet-ik-veel-hoelang op dieet is en zichzelf een keer wilt verwennen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:10

Nahh ben het niet geheel met Ts eens. Maar als ik een lange tijd slecht en ongezond eet merk ik dat wel aan mijn huid, uitstraling en humeur. Dan ben ik wel een beetje wat ik eet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:10

BeSen schreef:
Volgensmij heb ik het niet helemaal goed omschreven. Ik bedoel:

Sommige mensen die echt heel dik zijn sorry :o die zeggen ja ik ben breder gebouwd bladiebladiebla. Ja oke tuurlijk kan dat! Maar dan ben je altijd nog niet zo dik want dat kan niet van jezelf..

Zo bedoel ik het snappen jullie het nu of denken jullie nogsteeds dat ik het anders bedoel.?

Ik vind dit onrespectloos. Mensen die bepaalde pillen slikken, die depresief zijn... is dat ook hun fout?! Ik heb ook overgewicht. Ik ben er mee bezig. Dit heb ik niet gedaan door veel te eten, dit is door de jaren heen gebeurt omdat ik veel heb mee gemaakt. Ik heb er lak aan wat mensen van me vinden! Dik of dun boeie! Je bent zoals je bent. En jammer dan, dat menig persoon het graag anders ziet.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:11

Cas123 schreef:
BeSen schreef:
Volgensmij heb ik het niet helemaal goed omschreven. Ik bedoel:

Sommige mensen die echt heel dik zijn sorry :o die zeggen ja ik ben breder gebouwd bladiebladiebla. Ja oke tuurlijk kan dat! Maar dan ben je altijd nog niet zo dik want dat kan niet van jezelf..

Zo bedoel ik het snappen jullie het nu of denken jullie nogsteeds dat ik het anders bedoel.?

Ik vind dit onrespectloos. Mensen die bepaalde pillen slikken, die depresief zijn... is dat ook hun fout?! Ik heb ook overgewicht. Ik ben er mee bezig. Dit heb ik niet gedaan door veel te eten, dit is door de jaren heen gebeurt omdat ik veel heb mee gemaakt. Ik heb er lak aan wat mensen van me vinden! Dik of dun boeie! Je bent zoals je bent. En jammer dan, dat menig persoon het graag anders ziet.

Ik heb al een paar keer gezegd dat er idd genoeg andere redenen zijn zoals mediceeinen. Vat het aub niet te persoonlijk op :(:) ik wil echt niemand kwetsen.

deksel schreef:
Eerlijk is eerlijk: Als ik iemand zie lopen die 'dik' is, schiet bij mij ook meteen in het hoofd: 'Die eet teveel'. Maar ik weet dondersgoed dat dit niet altijd het geval is. Sommige mensen komen aan ivm medicijnen, hormonen of zwanger zijn (ik zeg maar wat hoor). Betekend dat dat zij (de mensen die ik op straat zie) meteen dik zijn door te veel eten? Zou kunnen.
Je bent niet wat je eet. Ik eet ook veel, maar ik heb ondergewicht. En nee, ik kots mijn eten niet uit of veel sporten (2/3x in de week paardrijden, naar school fietsen en af en toe voetballen).
Vaak genoeg gehad dat mensen tegen mij zeiden: 'heb jij anorexia?'. 'Nee dat heb ik niet', zeg ik dan. En dan moet je weer helemaal uitleggen waarom iemand je botten kan zien, waar ik totaal geen behoefte aan heb aangezien ik het zelf ook niet weet. Je bent zeker NIET wat je eet, vind ik :)

En dat is het punt juist. Ik denk dat meteen ookal zijn er echt andere redenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:12

Kana schreef:
Nahh ben het niet geheel met Ts eens. Maar als ik een lange tijd slecht en ongezond eet merk ik dat wel aan mijn huid, uitstraling en humeur. Dan ben ik wel een beetje wat ik eet.

Natuurlijk, ik weet ook prima dat ik mijn maatje 42 alleen bereikt heb omdat ik gewoon meer gegeten heb dan ik nodig had. Maar het punt is een beetje dat je dat nooit aan de buitenkant kan zien...

Amandavd

Destination schreef:
Amandavd schreef:

:j Graag...

En dan maar geen stuk taart, zou niet willen dat mensen denken dat ik een stuk geglazuurde wollige cake ben *D

Even zonder dollen, TS, zolang je niet in andermans schoenen staat moet je niet proberen te oordelen. Er is altijd een reden waarom mensen zijn zoals ze zijn, en zolang jij niet hun rugzakje bagage hebt gedragen, moet je mensen gewoon lekker in hun waarde laten. Je mag een eigen mening hebben, maar deze hoef je niet altijd te uiten. :)

Cas, onrespectloos bestaat dus niet. Iets is respectvol, of respectloos.

spatter

Ik wilde dat het zo simpel was :\

Ik heb duidelijk de verkeerde genen geerft van mijn vader.
Die van rond en gezond , van makelijk overgewicht.

Was laatst op een feestje en daar liepen vrouwen rond die heupen hadden die ik had voordat ik de pubertijd inging.
Toen ik als tiener turnde(wedstrijden) klaagde mijn trainer al over mijn grove knieeen en dan heb ik het nog niet over mijn elegante schoenmaatje 42.

Mijn man is het tegenovergestelde, kan eten wat hij wil.
Mijn oudste 2 kinderen(zoon en dochter) kunnen eten wat ze willen en vallen ontzettend rap af, mijn jongste dochter lijkt op mij en moet al vanaf haar 14de letten op haar gewicht.
Ze fiets iedere dag 24 km(school) , skate en rijdt paard.

Ik kende vroeger een vrouwtje die vocht tegen haar ondergewicht, stond onder doktersbehandeling en at echt alles wat los en vast zat maar niet op gewicht kon blijven.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:13

Emmaa_ schreef:
Het punt is gewoon dat mensen zo graag aannames doen over anderen hun gewicht. Toen ik nog ondergewicht had kreeg ik zo vaak te horen 'nou meid, jij mag wel een extra bordje frietjes hoor!', zelfs tegen mijn ouders. Nu ben ik een gezond volle maat 42 met mijn 1.85 en nou is het constant 'zou je dat puntje pizza wel nemen?', terwijl ik juist super erg op mijn voeding let en overheersend super gezond en totaal niet veel eet. Door de veranderingen in mijn lichaam is het moeilijker voor mij om af te vallen, gelukkig kom ik ook niet aan.

Het punt is gewoon dat je aan de buitenkant niet kan zien hoe iemand zijn lichaam werkt en wat iemand eet. Ik heb ook wel eens in gedachten met mijn ogen gerold hoor, als ik dan iemand met morbide obesitas (en dan heb ik het niet over een paar kilootjes te veel, gerust 100 kilo te veel) aan de kassa had die alleen maar chips, cola en oliebol voor in de frituur kwam halen. Maar wie weet heeft die persoon wel een cheatday omdat diegene al weet-ik-veel-hoelang op dieet is en zichzelf een keer wilt verwennen.

Ben het hier helemaal mee eens! Mooi geschreven!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:14

Citaat:
Cas, onrespectloos bestaat dus niet. Iets is respectvol, of respectloos.

Jullie snappen vast wel wat ik bedoel ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:14

Amandavd, onrespectloos betekend eigen lijk niet onrespectloos. Als je het letterlijk bekijkt. En dat betekend weer respectvol :')
Maar ik ga het proberen minder te oordelen op sommige mensen. Ook al zeg ik het nooit maar de gedachte ks er wel. Ik weet dat er genoeg andere redenen zijn zoals mediceinen. Maar je weet nooit bij wie dat het geval is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:15

Vind dat dit niet klopt. Ik eet zelf onwijs veel, maar kom niet aan. Heb een netjes gewicht voor bij mijn lengte en een goed figuur.

Waarom ik zoveel eet, geen idee. Bij het avondeten eet ik 'gewoon' tot ik vol zit, heb soms echt het gevoel dat ik uit elkaar kan ploffen en moet dan écht niet aan nog meer eten denken. Dan krijg ik een kwartiertje tot halfuur later weer een ontzettend hongergevoel en móét dan weer wat eten. Als ik niet de hele dag door eet (dus niet in 5 momenten op de dag) krijg ik echt onwijze honger, prop mezelf vol maar kom niets aan.

Ben ik als een paard ofzo dat ik 23 uur per dag moet kauwen :'), of ben ik gewoon een onwijze vreetzak? Heb namelijk best wel angst voor vetrollen, maar stoppen met eten lukt niet... Ben de slankste thuis maar eet het meeste... Hoe kan dit? Ik eet overigens wel veel fruit en groente. Kan het eraan liggen dat ik een snelle spijsvertering heb oid? Misschien dat iemand er een antwoord op heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:15

Probeer gewoon na te denken voordat je een oordeel velt over iemand, ookal spreek je die niet uit. Als ik een pashokje uitkom met een treurig gezicht omdat ik mezelf weer eens niet in een maatje M heb weten te wringen dan zie ik heus wel wat voor blik de medewerkers en andere klanten hebben. Bij veel mensen is het ontzettend makkelijk aan hun gezicht af te lezen of ze je aan het beoordelen zijn van een afstandje.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:17

Yezzi schreef:
Vind dat dit niet klopt. Ik eet zelf onwijs veel, maar kom niet aan. Heb een netjes gewicht voor bij mijn lengte en een goed figuur.

Waarom ik zoveel eet, geen idee. Bij het avondeten eet ik 'gewoon' tot ik vol zit, heb soms echt het gevoel dat ik uit elkaar kan ploffen en moet dan écht niet aan nog meer eten denken. Dan krijg ik een kwartiertje tot halfuur later weer een ontzettend hongergevoel en móét dan weer wat eten. Als ik niet de hele dag door eet (dus niet in 5 momenten op de dag) krijg ik echt onwijze honger, prop mezelf vol maar kom niets aan.

Ben ik als een paard ofzo dat ik 23 uur per dag moet kauwen :'), of ben ik gewoon een onwijze vreetzak? Heb namelijk best wel angst voor vetrollen, maar stoppen met eten lukt niet... Ben de slankste thuis maar eet het meeste... Hoe kan dit? Ik eet overigens wel veel fruit en groente. Kan het eraan liggen dat ik een snelle spijsvertering heb oid? Misschien dat iemand er een antwoord op heeft. :)

Ik heb geen idee maar ik wou dat ik zoveel kon eten zonder aan te komen :') ben op goed gewicht dus het zou niet erg zijn :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:17

Ik ga mee met Destination, hoe graag sommigen willen aankomen maar het niet lukt, ondanks dat ze veel vet eten. Of mensen die dik zijn maar bij ieder klein snoepje al flink kunnen aankomen :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:18

Ik heb wel het gevoel dat mensen me afkeuren omdat il zwaarder ben. Ik eet veel fruit en rij veel paard. Sporten kan ik door medische reden erg moeilijk. Ik vatte het mss iets te persoonlijk op maar ik kan er moeilijk tegen als mensen een oordeel hebben zonder de situatie te kennen. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 17:19

Cas123 schreef:
Ik heb wel het gevoel dat mensen me afkeuren omdat il zwaarder ben. Ik eet veel fruit en rij veel paard. Sporten kan ik door medische reden erg moeilijk. Ik vatte het mss iets te persoonlijk op maar ik kan er moeilijk tegen als mensen een oordeel hebben zonder de situatie te kennen. :)

Excuses :(:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:19

Ik denk dat het in grote lijnen klopt. Maar aankomen van alleen medicijnen? Dan zit het ook in je voedingspatroon verkeerd. Aankomen door genen? Ook dan moet je naar je voedingspatroon kijken.

Toen ik nog een jonge puppy was met een leeftijd van 16/17/18 jaar at ik alleen maar zoetigheid. Sloeg avondeten over maar had maatje 0 :D Tegenwoordig moet ik dat niet doen want ik dij meteen uit _O- Mijn studentenvetjes zitten er nog steeds al gaat het de laatste maanden, door het verkrijgen van ritme, steeds beter. Dus ja, ik denk wel dat je bent wat je eet. Althans, eten zorgt er voor wat je wordt. (Roken ook trouwens want dat zie je ook meteen aan mijn huid, maar dat terzijde :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:22

eenitraM schreef:
Ik denk dat het in grote lijnen klopt. Maar aankomen van alleen medicijnen? Dan zit het ook in je voedingspatroon verkeerd. Aankomen door genen? Ook dan moet je naar je voedingspatroon kijken.
Dus jij zegt dat ik lieg? :))