Ze proberen enkel duidelijk te maken dat het niet klopt dat mensen die dik/dun zijn per definitie teveel of te weinig calorieën benutten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BeSen schreef:Het probleem is alleen dat je dat dus van tevoren nooit kunt weten.[naam] schreef:Tja, ik ben in één jaar tijd 44 kilo aangekomen door een verkeerde combinatie van medicijnen/hormonen.
Ik weet bruinbrood, fruit, magere yoghurt en gezond avondeten, maar kom nog steeds aan.
Als jij mij ziet, denk je dan ook;"Zo he, die is wat ze eet!"
Ik zeg niet iedereen! Jouw reden is echt een reden die ik volkomen begrijp!

BeSen schreef:Volgensmij heb ik het niet helemaal goed omschreven. Ik bedoel:
Sommige mensen die echt heel dik zijn sorrydie zeggen ja ik ben breder gebouwd bladiebladiebla. Ja oke tuurlijk kan dat! Maar dan ben je altijd nog niet zo dik want dat kan niet van jezelf..
Zo bedoel ik het snappen jullie het nu of denken jullie nogsteeds dat ik het anders bedoel.?
Cas123 schreef:BeSen schreef:Volgensmij heb ik het niet helemaal goed omschreven. Ik bedoel:
Sommige mensen die echt heel dik zijn sorrydie zeggen ja ik ben breder gebouwd bladiebladiebla. Ja oke tuurlijk kan dat! Maar dan ben je altijd nog niet zo dik want dat kan niet van jezelf..
Zo bedoel ik het snappen jullie het nu of denken jullie nogsteeds dat ik het anders bedoel.?
Ik vind dit onrespectloos. Mensen die bepaalde pillen slikken, die depresief zijn... is dat ook hun fout?! Ik heb ook overgewicht. Ik ben er mee bezig. Dit heb ik niet gedaan door veel te eten, dit is door de jaren heen gebeurt omdat ik veel heb mee gemaakt. Ik heb er lak aan wat mensen van me vinden! Dik of dun boeie! Je bent zoals je bent. En jammer dan, dat menig persoon het graag anders ziet.
ik wil echt niemand kwetsen.deksel schreef:Eerlijk is eerlijk: Als ik iemand zie lopen die 'dik' is, schiet bij mij ook meteen in het hoofd: 'Die eet teveel'. Maar ik weet dondersgoed dat dit niet altijd het geval is. Sommige mensen komen aan ivm medicijnen, hormonen of zwanger zijn (ik zeg maar wat hoor). Betekend dat dat zij (de mensen die ik op straat zie) meteen dik zijn door te veel eten? Zou kunnen.
Je bent niet wat je eet. Ik eet ook veel, maar ik heb ondergewicht. En nee, ik kots mijn eten niet uit of veel sporten (2/3x in de week paardrijden, naar school fietsen en af en toe voetballen).
Vaak genoeg gehad dat mensen tegen mij zeiden: 'heb jij anorexia?'. 'Nee dat heb ik niet', zeg ik dan. En dan moet je weer helemaal uitleggen waarom iemand je botten kan zien, waar ik totaal geen behoefte aan heb aangezien ik het zelf ook niet weet. Je bent zeker NIET wat je eet, vind ik
Kana schreef:Nahh ben het niet geheel met Ts eens. Maar als ik een lange tijd slecht en ongezond eet merk ik dat wel aan mijn huid, uitstraling en humeur. Dan ben ik wel een beetje wat ik eet.
Destination schreef:Amandavd schreef:Dus ik word niet perfect?
Sorry TS maar met zo'n slappe en onnozele openingspost lok je dit zelf uit.
Sorry
Wil je een glaasje roosvicee?
Graag...

Emmaa_ schreef:Het punt is gewoon dat mensen zo graag aannames doen over anderen hun gewicht. Toen ik nog ondergewicht had kreeg ik zo vaak te horen 'nou meid, jij mag wel een extra bordje frietjes hoor!', zelfs tegen mijn ouders. Nu ben ik een gezond volle maat 42 met mijn 1.85 en nou is het constant 'zou je dat puntje pizza wel nemen?', terwijl ik juist super erg op mijn voeding let en overheersend super gezond en totaal niet veel eet. Door de veranderingen in mijn lichaam is het moeilijker voor mij om af te vallen, gelukkig kom ik ook niet aan.
Het punt is gewoon dat je aan de buitenkant niet kan zien hoe iemand zijn lichaam werkt en wat iemand eet. Ik heb ook wel eens in gedachten met mijn ogen gerold hoor, als ik dan iemand met morbide obesitas (en dan heb ik het niet over een paar kilootjes te veel, gerust 100 kilo te veel) aan de kassa had die alleen maar chips, cola en oliebol voor in de frituur kwam halen. Maar wie weet heeft die persoon wel een cheatday omdat diegene al weet-ik-veel-hoelang op dieet is en zichzelf een keer wilt verwennen.
, of ben ik gewoon een onwijze vreetzak? Heb namelijk best wel angst voor vetrollen, maar stoppen met eten lukt niet... Ben de slankste thuis maar eet het meeste... Hoe kan dit? Ik eet overigens wel veel fruit en groente. Kan het eraan liggen dat ik een snelle spijsvertering heb oid? Misschien dat iemand er een antwoord op heeft.
Yezzi schreef:Vind dat dit niet klopt. Ik eet zelf onwijs veel, maar kom niet aan. Heb een netjes gewicht voor bij mijn lengte en een goed figuur.
Waarom ik zoveel eet, geen idee. Bij het avondeten eet ik 'gewoon' tot ik vol zit, heb soms echt het gevoel dat ik uit elkaar kan ploffen en moet dan écht niet aan nog meer eten denken. Dan krijg ik een kwartiertje tot halfuur later weer een ontzettend hongergevoel en móét dan weer wat eten. Als ik niet de hele dag door eet (dus niet in 5 momenten op de dag) krijg ik echt onwijze honger, prop mezelf vol maar kom niets aan.
Ben ik als een paard ofzo dat ik 23 uur per dag moet kauwen, of ben ik gewoon een onwijze vreetzak? Heb namelijk best wel angst voor vetrollen, maar stoppen met eten lukt niet... Ben de slankste thuis maar eet het meeste... Hoe kan dit? Ik eet overigens wel veel fruit en groente. Kan het eraan liggen dat ik een snelle spijsvertering heb oid? Misschien dat iemand er een antwoord op heeft.
ben op goed gewicht dus het zou niet erg zijn
Cas123 schreef:Ik heb wel het gevoel dat mensen me afkeuren omdat il zwaarder ben. Ik eet veel fruit en rij veel paard. Sporten kan ik door medische reden erg moeilijk. Ik vatte het mss iets te persoonlijk op maar ik kan er moeilijk tegen als mensen een oordeel hebben zonder de situatie te kennen.
Tegenwoordig moet ik dat niet doen want ik dij meteen uit
Mijn studentenvetjes zitten er nog steeds al gaat het de laatste maanden, door het verkrijgen van ritme, steeds beter. Dus ja, ik denk wel dat je bent wat je eet. Althans, eten zorgt er voor wat je wordt. (Roken ook trouwens want dat zie je ook meteen aan mijn huid, maar dat terzijde
)